רגע לפני חילופי המנכ"לים בחברה, כשאבי צבי יחליף את איציק בנבנישתי, מדווחת הבוקר (ד') פרטנר על תוצאותיה הכספיות ברבעון הראשון של השנה, מהם עולה כי נמשכת מגמת הגידול במצבת לקוחות החברה במגזר הנייח - זו באה לידי ביטוי בעלייה בהכנסות ממגזר זה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הכנסות פרטנר ברבעון הראשון של השנה צמחו ב-3% ל-833 מיליון שקל. בחלוקה לפי מגזרים רשמה פרטנר ירידה של 2% בהכנסות משירותי הסלולר, בין היתר כתוצאה ממשבר הקורונה שגרע מהחברה הכנסות משירותי נדידה.
2 צפייה בגלריה
סניף של פרטנר
סניף של פרטנר
סניף של פרטנר
(צילום: יאיר שגיא)
הכנסות החברה ממכירת ציוד סלולר גדלו ב-10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. על הירידה בהכנסות העיב המשך הירידה בהכנסה החודשית הממוצעת למנוי, בשיעור של 9% (לעומת הרבעון המקביל), וזו עמדה על 48 שקלים. מספר מנויי הסלולר של החברה קפץ מנגד ב-8% ל-2.9 מיליון.
במגזר הנייח רשמה פרטנר עלייה של 78% במספר מנויי האינטרנט על רשת הסיבים של החברה וזה הסתכם בכ-155 אלף משקי בית - מדובר בעלייה של 10,000 משקי בית נוספים מאז סוף הרבעון.
מספר מנויי הטלוויזיה של החברה צמח ב-17% ל-234 אלף - רק 20 אלף מנויים פחות מהמתחרה סלקום TV שנכנסה לשוק שנתיים לפניה. הכנסות החברה משירותי התקשורת הנייחת גדלו ב-6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ל-260 מיליון שקל. צמיחה דומה נרשמה גם בהכנסות ממכירת ציוד שהסתכמו בכ-34 מיליון שקל.
הרווח התפעולי של פרטנר ירד ב-22% ל-28 מיליון שקל. ה-EBITDA התכווץ ב-3% ל-209 מיליון שקל. תמיר אמר, סמנכ"ל הכספים של פרטנר התייחס לירידה ואמר כי "הרבעון המקביל אשתקד הושפע לטובה מהחזר תשלומים של כ-20 מיליון שקל ששולמו לבזק במהלך שנים קודמות, בעקבות החלטה רגולטורית. בנטרול ההחזר, ה- EBITDA צמח ב-7% נוכח המשך מאמצי ההתייעלות ושמירה על משמעת תקציבית".
בשורה התחתונה רשמה פרטנר רווח נקי של חמישה מיליון שקל, ירידה של 50% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
"אנחנו ממשיכים בפרישה המהירה של תשתית הסיבים העצמאית של פרטנר ברחבי הארץ, ולאחרונה התחלנו לפרוש ביישובים המאופיינים בבנייה נמוכה ובצמודי קרקע. תשתית 'פרטנר פייבר' מגיעה נכון להיום ליותר מ- 840 אלף משקי בית, מהם 545 אלף בבניינים שכבר מחוברים לתשתית", ציין איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר היוצא.

הרווח הנקי של בזק זינק ב-25%

קבוצת בזק סיכמה את הרבעון הראשון של השנה עם ירידה של 8% ברווח הנקי המתואם (בניטרול השפעות חד פעמיות) ל-299 מיליון שקל. הרווח הנקי (כולל השפעות חד פעמיות) קפץ ברבעון הראשון ב-25% ל-408 מיליון שקל, בין היתר הודות לעלייה של כ-2% בהכנסות.
בחלוקה לפי מגזרים רשמה בזק קווי, בניהולו של דודו מזרחי, עלייה של כ-3.5% בהכנסות לכ-1.05 מיליארד שקל. עלייה זו נרשמה חרף המשך הירידה במספר מנויי הטלפון של החברה וגם ירידה במספר מנויי האינטרנט בסיטונות של החברה - עדות לתחרות המתגברת בענף ורגע לפני שהחברה השיקה במרץ את קמפיין הסיבים האופטיים שלה.
הכנסות בזק קווי משירותי אינטרנט הסתכמו בכ-398 מיליון שקל, עלייה של כ-1%, שנבעה מגידול של כ-5% בהכנסה הממוצעת ממנוי. קצב הגלישה הממוצע של מנויי החברה גדל ב-12% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ל-77.7 מגה-בייט.
2 צפייה בגלריה
דודו מזרחי מנכ"ל בזק
דודו מזרחי מנכ"ל בזק
דודו מזרחי, מנכ"ל בזק
(צילום: יח"צ)
הכנסות החברה משירותי טלפוניה הסתכמו בכ-242 מיליון שקל, ירידה של כ-2.4%, שנבעה בעיקר מהקיטון במצבת הקווים. מנגד רשמה החברה עלייה בהכנסות משיחות, על רקע משבר הקורונה. הכנסות בזק קווי משירותי תמסורת ותקשורת נתונים הסתכמו בכ-268 מיליון שקל, עלייה של כ-10%. גם בשירותי הענן והדיגיטל רשמה החברה עלייה משמעותית של כ-14% בהכנסות לכ-82 מיליון שקל. החברה נהנתה מגידול בהכנסות גם ממכירת ציוד קצה סלולרי ואלו צמחו ב-9% ל-64 מיליון שקל.
הרווח התפעולי של בזק קווי זינק ב-35% ל-593 מיליון שקל, בין היתר הודות למכירת הקרקע שעליה ניצב אברהם הוסטל לעזריאלי, שנחתמה בסוף 2020 בתמורה לכ-180 מיליון שקל. ה-EBITDA המתואם, בניטרול המכירה וסעיפים חד פעמיים אחרים, עלה ב-4% ל-671 מיליון שקל. הרווח הנקי המתואם של החברה ירד בכ-1% ל-290 מיליון שקל.
חברת אלפא, המאגדת בתוכה את פעילויות בזק בינלאומי, פלאפון ויס ומנוהלת על ידי רן גוראון, סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות מצטברות של כ-1.2 מיליארד שקל. פלאפון רשמה גידול של 50 אלף במספר המנויים לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-2.492 מיליון. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי עמדה על 53 שקל, ירידה של 9%. הכנסות החברה משירותים נשחקו ב-3% ל-392 מיליון שקל, בין היתר כתוצאה מהירידה בשירותי הנדידה, שפגעו בכל חברות הסלולר במשבר הקורונה. ה-EBITDA של החברה צמח ב-1% ל-139 מיליון שקל ובשורה התחתונה החברה עברה לרווח נקי של 8 מיליון שקל לעומת הפסד של 3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בזק בינלאומי רשמה ירידה של 2% בהכנסות לכ-312 מיליון שקל כתוצאה מירידה בהכנסות אינטרנט ושיחות בינלאומיות. ההפסד התפעולי ברבעון זה הסתכם בכ-8 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 29 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההפסד נבע מרישום ירידת ערך, זיכוי חד פעמי שהחברה רשמה בתקופה המקבילה ועלייה בצריכת הג'יגות כתוצאה מעלייה בשימושי האינטרנט בחסות הקורונה. אלו גם השפיעו על השורה התחתונה בה רשמה החברה הפסד של 8 מיליון שקל לעומת רווח של 22 מיליון שקל ברבעון המקביל.
הכנסות yes ברבעון הראשון של השנה קטנו ב-7% ל-315 מיליון שקל, למרות עלייה במצבת המנויים ועקב ירידה בהכנסה החודשית הממוצעת ללקוח. ההפסד התפעולי של החברה הסתכם בכ-6 מיליון שקל לעומת רווח של 9 מיליון שקל ברבעון המקביל. את הרבעון סיימה החברה באיזון בשורה התחתונה, בהשוואה לרווח של 14 מיליון שקל ברבעון המקביל. yes דיווחה כי 29% ממנויי החברה כבר עברו לשידורים מבוססי IP, שמסופקים על רשת האינטרנט, במגמה שתלך ותתעצם בשנים הקרובות.
בתוך כך הודיעה היום בזק על התקדמות במהלכים למיזוג החברות הבנות – yes ובזק בינלאומי – עם החלטת דירקטוריון בזק לאשר את התוכנית שתכלול גם הפרדה של פעילות האינטגרציה של בזק בינלאומי לתאגיד נפרד תחת קבוצת בזק. במסגרת המהלך תקיים הנהלת החברה מגעים עם ועדי העובדים כדי להגיע איתם להסכמים קיבוציים חדשים. בחברה ציינו כי טרם התקבלו האישורים הרגולטורים הדרושים למהלך.