דובוני מים הם בעלי חיים מגניבים. מדובר בבעל חיים עם שמונה רגליים, ועם כמה צבתות בכל רגל. אלא שאתם לעולם לא תוכלו לראות את בעל החיים הזה ללא עזרת מיקרוסקופ, כיוון שמדובר בחיה בגודל של כמילימטר.
כעת, במחקר חדש, מתגלה כי בעל החיים המזערי הזה יכולה לשרוד גם אם ישוגר מתותח. המדענים טוענים שגם במקרה של אפוקליפסה שתמחק את האנושות הדובונים ישרדו, הם יכולים לשאת כמות עצומה של קרינה, ואפילו לשרוד בחלל החיצון.
3 צפייה בגלריה
דובון מים
דובון מים
דובון מים
(צילום: מתוך אתר נאס"א)


במחקר ניסו המדענים לבדוק האם בעל החיים הזה יצליח להישאר בחיים גם אחרי שיגור במהירות מרבית. מה הם גילו? שדובוני המים הצליחו לשרוד גם כששוגרו במהירות של 900 מטר בשנייה.
אתם בטח שואלים את עצמכם למה הם עשו את זה? אז לא בשביל הכיף, אלא למטרה מדעית חשובה. המחקר בדק את תאוריית הפנספרמיה – תאוריה שגורסת כי חיים יכולים לנוע בין עולמות, על מטאוריטים לאחר שנפלטו מאסטרואידים שהתרסקו על כוכבי לכת במהירות עצומה, אז בזכות הדובונים, מסתבר שזה אפשרי.
ועכשיו לדג, לא סתם דג, כזה עם ארבע רגליים, שכולם חשבו שהוא נכחד, אז לא, הוא נמצא חי באוקיינוס ההודי.
3 צפייה בגלריה
הדג שלא נכחד
הדג שלא נכחד
הדג שלא נכחד
(מתוך: Wikimedia)
ה-Coelacanth ממשפחת הלטימריים נמצא כשהוא שוחה במים עמוקים מאד (כ-500 מטר מתחת לפני הים) מול חופי דרום אפריקה, וזאת לאחר שלא נצפה במשך עשרות שנים.
מדובר על זן נדיר מתקופת הדינוזאורים, בן למעלה מ-420 מיליון שנה. כינויו הלא מפתיע הוא "הדג בעל ארבע הרגליים" על שם ארבעת סנפיריו. בעבר חשבו חוקרים כי המין הזה התפתח מן היבשה, בשל "רגליו". כעת, טוענים מומחים - לאחר שמצאו עדויות חיות להימצאות הזן הנדיר - "על כך שגודל האוכלוסייה נותר בלתי ידוע, יש להניח כי האוכלוסייה הזאת בסכנת הכחדה".
3 צפייה בגלריה
(צילום: Shutterstock)

ולסיום, בוא נדבר על חרם, יותר נכון על כזה שמסתיים אחרי שלושה עשורים: לא תאמינו, אבל אלבמה מבטלת את האיסור על לימוד יוגה בבתי ספר.
בשנת 1993 המדינה אסרה על לימוד יוגה כיוון שהמחוקקים ראו בה "פילוסופיה הינדית ושיטת אימון דתית". יחד עם ביטול האיסור, אנחנו מתבשרים כי ברכת הנמסטה נשארה אסורה, וכך גם תנוחות וטכניקות מסוימות.