רעבים לסושי? רגע לפני שאתם משיטים את היד לטלפון ומזמינים כמה רולים מהסושייה הקרובה לביתכם, כדאי שתדעו שאתם יכולים להכין יופי של סושי בעצמכם בבית - ומסתבר שזה אפילו הרבה יותר קל ממה שזה נראה.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
נתחיל בכמה המלצות: כדאי להכין את כל הירקות יום קודם, בשל העובדה הפשוטה שסושי ונוזלים פשוט לא הולכים יחד (הנוזלים מרטיבים את האצה ואצה רטובה לא נסגרת כמו שצריך), וירקות בדרך כלל מלאים בנוזלים, אז יום במקרר ייבש אותם ויבטיח לנו סושי מושלם.
6 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
לגבי האורז נראה שהאפשרויות רבות - ישנם לא מעט סוגים שונים של אורז לסושי. לא משנה איזה אורז תבחרו, רק תוודאו שזה באמת אורז לסושי ולא אורז לטבית, ושהוא מלא בעמילן. חשוב לשטוף היטב מספר פעמים את האורז לפני הבישול.
השקיעו בשורש ג'ינג'ר כבוש, זה משתלם: ג'ינג'ר הוא אחד הירקות השימושים ביותר במטבח היפני, והייעוד המקורי שלו הוא לנקות את הפה ולהכין אותו לטעם אחר. הג'ינג'ר נחשב למנטרל טעמים ולכן אוכלים אותו בין מנות הסושי ולא יחד איתו.
6 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
ולסיום - אל תתפשרו על האצה או על הדגים: האצה צריכה להיות קריספית, עבה ועם ריח טוב. בגזרת הדגים אתם יכולים לבחור איזה דג שאתם אוהבים, רק הקפידו על טריות שיא. הדגים המומלצים במיוחד לסושי הם סלמון, טונה אדומה, לברק, אינטיאס ולוקוס.

אורז לסושי

המצרכים (ל-10 רולים):
לתחמיץ - 1 כוס חומץ אורז 3 כפות של מירין 2 כפות סאקה 1/2 אצת קומבו 1/2 1 מלח 1/2 2 כפות סוכר 1 פרוסת אננס טרי 1 פרוסה של תפוז
לאורז - 500 גר' אורז לסושי 200 מ"ל תחמיץ סושי
אופן ההכנה:
  1. מכינים את התחמיץ - מערבבים את כל המרכיבים עד שהסוכר נמס. שימו לב - אין להביא לרתיחה. מוציאים את פרוסות האננס והתפוז ומשאירים רק את האצה. משרים את המרכיבים ללילה במקרר.
  2. מכינים את האורז - שוטפים את האורז מספר פעמים ומסננים, עד שהמים שקופים לחלוטין (בערך 6-7 שטיפות). תהליך השטיפה צריך להיות מהיר ויסודי, על מנת שהאורז לא יספוג יותר מדי מים בזמן השטיפה.
  3. מוסיפים 550 מ''ל מים ומבשלים את האורז בסיר.
  4. מביאים את האורז לרתיחה במכסה פתוח (בערך 6-7 דקות) על להבה בינונית. לאחר מכן מנמיכים את הלהבה, מכסים את הסיר במכסה ומכסים במגבת יבשה מעל כדי שלא שהאדים לא יברחו. מבשלים כרבע שעה נוספת.
  5. מכבים את הלהבה, וממתינים 10 דקות. חשוב מאוד לא לפתוח את המכסה, כי בזמן הזה האורז ממשיך את בישולו מהאדים שנוצרו בסיר.
  6. מוציאים את האורז בעדינות לכלי עץ או פלסטיק, ומפזרים אותו על המשטח בצורה אחידה. לאחר מכן שופכים עליו את התחמיץ ומערבבים בעדינות. לאחר 10 דקות בערך האורז מוכן, והוא נמצא בטמפרטורה הנכונה ונוח לעבודה.

ג'ינג'ר כבוש

המצרכים:
200 גר' ג'ינג'ר טרי צעיר, קלוף 120 מ''ל חומץ אורז 100 מ''ל מים 5 כפות סוכר לבן 1/2 כפית מלח
6 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
אופן ההכנה:
  1. קולפים את הג'ינג'ר בעזרת כפית – הדרך היעילה ביותר, וכך גם נהוג לקלפו ביפן. שוטפים במים קרים, ומייבשים.
  2. בעזרת מנדולינה או קולפן פורסים לפרוסות דקות, ומעבירים למים קרים.
  3. שמים בסיר קטן את המים עם הסוכר והמלח, ומרתיחים עד להמסתם. מוסיפים מיד את החומץ ומערבבים.
  4. מרתיחים מים בסיר נפרד, ומבשלים את הג'ינג'ר כ-2 דקות במים. מנגבים היטב.
  5. מוסיפים את הג'ינג'ר המבושל לסיר עם המרינדה, ומערבבים. מעבירים הכל לכלי אטום, ושומרים בקירור. הג'ינג'ר מוכן אחרי כחצי יממה.

רול סלמון

המצרכים:
1 ק"ג אורז לסושי, מוכן לפי ההוראות כולל תחמיץ 200 גר' סלמון, חתוך לרצועות 1 אבוקדו או מלפפון, פרוס לרצועות דקות 2 גזר, פרוס 10 דפי אצות נורי
6 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
6 צפייה בגלריה
(צילום: איילה כבאז)
6 צפייה בגלריה
(צילום: איילה כבאז)
אופן ההכנה:
  1. מניחים מחצלת גלגול על משטח נקי ויבש, ועליו מניחים דף אצה.
  2. מסדרים על האצה את האורז.
  3. מסדרים על האורז רצועת סלמון, אבוקדו או מלפפון ורצועת גזר, ומגללים.
  4. פורסים את הרול בעזרת סכין חדה, ומגישים.
פורסם לראשונה: 10:56, 18.06.21