בזמן שמשבר הקורונה גורם להפסדי עתק ברוב התעשיות, דווקא תחום הגיימינג פורח יותר מאי פעם בעקבות המגפה. אם בתחילת פברואר דיווחה לנו חברת Overwolf, שעוסקת בפיתוח פלטפורמות לבניית משחקים ובמוניטיזציה, על עלייה של 20% בזמן משחק ובמספר השחקנים בעולם, הרי שהיום הנתונים מצביעים על עלייה של יותר מ-50% לעומת החודש הקודם.
גיימי gamey
גם בישראל ניתן לראות עלייה במספר השחקנים לפי דירוג 20 המשחקים הפופולריים בחודש פברואר לעומת מרץ. המספרים מראים עלייה של 20-40% ברוב המשחקים, מלבד Call of Duty: Modern Warfare שבלט בצורה חריגה וקפץ מהמקום ה-18 בחודש פברואר למקום ה-4 בחודש מרץ עם עלייה של 613%. מה שיכול להסביר את העלייה החריגה הוא שחרור מצב המשחק וורזון - באטל רויאל של המשחק שזמין בחינם לכולם. חשוב לציין שנתונים אלו מתייחסים אך ורק לשחקני מחשב ולא לשחקני הקונסולות שאותם לא ניתן למדוד, אבל ניתן לשער שגם שם ישנה עלייה לאור העובדה שקונסולות יותר פופולריות בקרב קהל המיינסטרים מאשר מחשבי גיימינג.
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
לאור ההצלחה, חברות רבות מתחום המשחקים החליטו להירתם למאבק בקורונה. המפתחת רוקסטאר, שעומדת מאחורי סדרת המשחקים הפופולרית GTA ורד דד רדמפשיין, החליטה לתרום 5% מכל קנייה למאבק בקורונה. הסכום יכול להגיע ל-1.6 מיליון פאונד. בסוני החליטו לתרום 80 מיליון פאונד למאבק והמפתחת יוביסופט החליטה לתרום 120 אלף פאונד, לצד שחרור של לא מעט משחקים בחינם או במחירים מאוד מוזלים.
המשחקים הכי פופולריים בישראל
גם אתרי מכירות משחקים המוניים כמו humble bundle או GOG החליטו לשחרר משחקים חינמיים לצד משחקים בעלויות זעומות, כאשר הרווחים ילכו לקרן למלחמה בקורונה.

תקועים בבית? הנה שלוש המלצות למשחקים לבידוד

דום איטרנל: משחק האקשן שחוגג 27 מאז החלה סדרת המשחקים אי שם ב-1993 הוא המשך ישיר לדום שיצא ב-2016. הוא לא משחק מתוחכם עם עלילה מעניינת או אתגרי חשיבה גדולים במיוחד. יש לו מטרה אחת מאוד ברורה שאותה הוא מעביר בצורה מעולה - להרוג שדים בקצב מסחרר. המשחק מהיר, מלא באדרנלין ולא ייתן לכם רגע של מנוחה כשאתם נלחמים בעשרות שדים שמגיעים בגלים. זמין למחשב, פלייסטישן 4 ולאקס בוקס 1.
אנימל קרוסינג ניו הורייזן: המשחק השלישי באחת מסדרות המשחקים הכי פופלריות של נינטנדו. מדובר על משחק סימולציה שבו אתם בונים דמות משלכם ומגיעים לאי בודד, אותו תיאלצו לטפח ולבנות עם הזמן. הוא שילוב של סימס, מיינקראפט ופארם וויל. מהבחינה הזו של ניהול משאבים, קראפטינג וחיפוש אחר אינטרקציות עם הדיירים הנוספים על האי או עם חברים באונליין. למשחק אין סוף או מטרה ברורה אליה שואפים והוא ידוע כמסייע לאנשים הסובלים מבדידות, חרדה או דיכאון. המשחק זמין לנינטדו סוויץ' בלבד.
אנצ'רטד 4: משחק ההרפתקאות הפופלרי של המפתחת נוטי דוג הוא המשחק הרביעי בסדרה שבו אנו חוזרים לנעליו של נייתן דרייק, צייד אוצרות שפרש מאותם חיים פרועים בחיפוש אחר חיים נורמלים לצד אהובתו שנאלץ בעל כורחו לחזור בפעם אחרונה בחיפוש אחר האוצר האבוד. המשחק מלא בקטעי אקשן וקרבות ירי, חידות ופאזלים מאתגרים אותם נאלץ לפתור והמון פארקור שכוללת קפיצות וטיפוס בין מבנים. המשחק בלעדי לפלייסטיישן 4 ומחולק בחינם למנויי PS+ החל מ-7 באפריל ועד סוף החודש. מנויי PS פלוס שיספיקו להיכנס לחנות הדיגיטלית לפני 7 באפריל יזכו לקבל בחינם את המשחק Shadow of The Colossus שחולק בחינם בחודש הקודם.