מועצת עיריית חיפה קיבלה אתמול (ג') החלטה כי עובדי ועובדות הניקיון בעירייה, המועסקים כיום באמצעות קבלן, ייקלטו להעסקה ישירה בעירייה. את ההצעה העלו חברות המועצה נעמה לזימי (שאמורה להתמנות לתפקיד ח"כ מטעם מפלגת העבודה) ועו"ד שרית גולן שטיינברג. בהצעה תמכו 21 חברי מועצה, בהם ראש העירייה וסגניה, למעט אחד שנמנע.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בעיריית חיפה מועסקים כ-220 עובדי ניקיון. עלות ההעסקה הישירה, כך נמסר לפני מספר שנים במהלך דיון בהצעה דומה, תעמוד על עוד כ-650 אלף שקל בשנה.
1 צפייה בגלריה
עובדי ניקיון
עובדי ניקיון
עובדי ניקיון
(צילום: shutterstock)
בהצעה שהגישו, כתבו חברות המועצה: "בתי חולים בעיר, האוניברסיטה ומוסדות ציבוריים רבים בעיר ובארץ, כבר מבינים שצורת העסקה של המנקות דרך קבלן חיצוני, אינה הגונה ומוסרית, אך גם אינה כלכלית או משתלמת ממגוון סיבות, בטח לא כפי שהיה נהוג לחשוב.
"יש פה שאלה של סדרי עדיפויות, ערכים ותפישת המגזר הציבורי ככזה שמבקש לתקן חברה ולא לאמץ אתת החולאים שבה - אנו מאמינות שהעירייה יכולה להיות חוד החנית בשינוי החברתי החשוב הזה, וכן בעשיית הדבר הנכון ברמה הכי בסיסית.
"הצעת ההחלטה שלנו היא שהרשות תתחיל תהליך קליטה מדורג של עובדי הקבלן שלה, כאשר תהליך זה יתחיל עם מנקות הרשות, כמי שמצויות כחוליה ה'חלשה' יותר מקרב עובדי הקבלן ברשות, והפכו בצדק, לסמל של ההעסקה המנצלת בישראל (העסקה קבלנית)... כמו כן, אנו שואפות להמשיך ולחתור לשינוי רחב, עם קבוצות עובדים נוספות, כמו המאבטחים, העובדות הסוציאליות ועוד".
כאמור, ההחלטה עברה כמעט פה אחד, כאשר כל חברי המועצה שנכחו בישיבה הצביעו בעדה, למעט סגן ראש עירייה שנמנע.
עו"ד גולן שטיינברג: "מועצת העיר חיפה עשתה אתמול היסטוריה. זוהי החלטה מוסרית וראויה שרואה בעובדות בני אדם, ולא מטר רבוע של ניקיון, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בשיטה בה מועסקות היום".