אחרי יותר משנה של עבודה מרחוק, עובדי אפל התבשרו כי הם מתבקשים לחזור לעבוד מהמשרד לשלושה ימים בשבוע החל מתחילת ספטמבר. מנכ"ל אפל, טים קוק, שלח אתמול (רביעי) הודעה לעובדי החברה ובה הודיע על שינוי המדיניות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"למרות כל מה שהצלחנו להשיג בזמן שרבים מאיתנו עברו לעבודה מרחוק, האמת היא שחסר משהו חיוני בשנה האחרונה: אחד את השני", כתב קוק לעובדים. "שיחות הווידאו צמצמו את המרחק בינינו, בוודאות, אך יש דברים שפשוט אי אפשר בלעדיהם".
1 צפייה בגלריה
חנות אפל
חנות אפל
אפל
(צילום: shutterstock)
קוק אמר כי מרבית העובדים יתבקשו להגיע למשרד בימי שני, שלישי וחמישי, עם אפשרות לעבוד מרחוק בימי רביעי ושישי. צוותים שצריכים לעבוד בצמוד אחד לשני, יחזרו למשרד ארבעה עד חמישה ימים בשבוע. במכתב ששלח קוק לעובדים, הוא גם עודד אותם להתחסן.
בתוך כך, הודיע קוק כי לעובדים תהיה אפשרות לעבוד מרחוק למשך שבועיים בשנה. "כדי להיות קרובים יותר למשפחה ולאהובים שלכם, לשנות קצת את הנוף, לצאת לנסיעות לא צפויות או כל סיבה אחרת", כתב קוק. אפשרות זו תהיה כפופה לאישור של המנהלים הישירים של העובדים.
השינוי במדיניות לא לגמרי בלתי צפוי עבור עובדי אפל. בעוד שהעובדים עבדו מרחוק במשך מגפת הקורונה, החברה הודיעה כבר במהלך שנת 2020 כי היא מצפה שהעובדים יחזרו למשרד ביוני 2021, כך על פי בלומברג.
עמדתה של אפל לגבי עבודה מרחוק, על אף שהיא גמישה במידה מסויימת, עדיין שמרנית בהשוואה לענקיות הטכנולוגיה האחרות. במאי הודיעה גוגל כי 20% מהעובדים שלה יוכל לעבוד מהבית לצמיתות. מנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, טען אז כי עבודה מרחוק "היא העתיד", ואמר לעובדי פייסבוק שכולם יכולים לעבוד מהבית לנצח, כל עוד הם יקבלו את אישור המנהלים הישירים שלהם.
"בינתיים, תנו לי לומר בפשטות שאני מצפה לראות את הפנים שלכם", כתב קוק לסיום. "אני יודע שאני לא היחיד שמרגיש את היעדר זמזום הפעילות, האנרגיה, היצירתיות ושיתוף הפעולה בפגישות האישיות בינינו. חסרה תחושת הקהילתיות שיצרנו ביחד".