לא יכולה לצאת מהארץ: ענבל אור לא הגיעה היום (ג') לדיון בבית משפט השלום בתל אביב. השופט, אור ממון, נעתר לבקשת פרקליטות מיסוי וכלכלה והחליט לתת תוקף לצו עיכוב היציאה מן הארץ שהוצא כנגדה לאחרונה לבקשת המדינה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
השופט קבע בהחלטתו כי "ענבל אור לא התייצבה היום. צו עיכוב יציאה מהארץ ניתן כבר ותוקפו עד החלטה אחרת. אם ענבל אור תהיה מעוניינת לבטל את הצו, היא תוכל לפנות בבקשה לקיים דיון". החלטת בית המשפט ניתנה לאחר שהפרקליטות שמנהלת נגד אור תיק פלילי, במסגרתו הוגש נגדה כתב אישום, ביקשה להבטיח את התייצבותה להליך.
1 צפייה בגלריה
ענבל אור
ענבל אור
ענבל אור
(צילום: עמית שאבי)
הפרקליטים, עוה"ד טפת מויאל רוטשילד, רוי גורדון וטל-יה קליין-פרג, הגישו לאחרונה בקשה להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ לאור ולהטיל עליה ערבויות על מנת "להבטיח את התייצבותה במסגרת ההליכים המשפטיים המנוהלים נגדה, זאת נוכח כתב האישום שהוגש בעניינה ופתיחת הליך ההוכחות במשפטה".
הפרקליטות ציינה כי במרבית שלבי החקירה ובשעת הגשת כתב האישום, אור הייתה מצויה בהליך כינוס נכסים במסגרתו הוטלו עליה מגבלות ובהן הצו. אלא שב-7 באפריל 2021 ביטל בית המשפט המחוזי בתל אביב את צו הכינוס ובמסגרת זו ביטל גם את צו עיכוב היציאה מהארץ החל מה-31 במאי.
בפרקליטות טוענים כי "נוצר חשש מובנה להימלטות מאימת הדין ועל כן מוגשת בקשה זו". עוד ביקשה הפרקליטות להטיל על אור ערבויות להבטחת התייצבותה, אולם היום החליט בית משפט כי עניין זה ידון בדיון הבא. אור מצידה הגישה לאחרונה בקשת פסלות דחופה נגד השופט שהוציא נגדה צו עיכוב יציאה מחודש, אולם בקשתה נדחתה. היא טענה כי הצו הוטל עליה ללא סמכות חוקית.

נחשבה במשך שנים מלכת קבוצות הרכישה

אור (44) נחשבה במשך שנים למלכת קבוצות הרכישה בישראל והחזיקה בחברת אור סיטי נדל"ן. היא הצטיירה כסיפור של הצלחה מסחררת ובמקביל הפכה לסלבריטאית והרבתה להופיע בתקשורת. בשנת 2016 הקבוצה שלה נקלעה להליכי חדלות פירעון ולבסוף פורקה. גם אור עצמה נכנסה אישית להליך פשיטת רגל ומונה לנכסיה נאמן.
בספטמבר 2019 פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה נגדה כתב אישום לבית המשפט השלום בתל אביב. אור כופרת באישומים נגדה והמשפט מתנהל מעת לעת עם דחיות לא מעטות. כמו כן, בחודש אפריל אפריל בית משפט מחוזי בתל אביב נעתר לבקשת אור וביטל את הליכי פשיטת הרגל שלה ללא צו הפוטר אותה מחובותיה.
מענבל אור נמסר בתגובה: "ההחלטה שהוצאה כאמור ניתנה בהעדר סמכות חוקית. אי לכך, הצו שהוצא, אינו חוקי ובטל מעיקרו. בכל מקרה, לא התכוונתי ואני לא מתכוונת לעזוב את הארץ, אמשיך להילחם עד שהאמת תצא לאור".