מכונית המימן של טויוטה קבעה שיא עולם למכונית מסוגה – 1,003 ק"מ ללא תדלוק, 116 ק"מ יותר מהשיא הקודם שנקבע על ידי יונדאי NEXO, ו-350 ק"מ יותר מטווח הנסיעה הרשמי. השיא נקבע על הכבישים הציבוריים בצרפת, עם ארבעה נהגים שונים מאחורי ההגה, בסיום נותרו עוד נותרו עוד 9 ק"מ לטווח נסיעה. לאחר תדלוק שאורך חמש דקות בלבד ניתן היה להמשיך בדרך.
זהו דור שני למכונית המימן של טויוטה ולמרות שתשתיות התדלוק עדיין מוגבלות, היצרנית היפנית מתכננת עבורה נתון מכירות גבוה פי 10 מהמיראי הראשונה, ממנה יוצרו כ-11 אלף יחידות. טויוטה משקיעה משאבים רבים בפיתוח הנעת מימן לשימוש בתחבורה, הנחשבת ליעילה הרבה יותר מהנעה חשמלית בה סוללות נטענות בעיקר מחשמל המיוצר בתחנות כוח מזהמות.
הפקת החשמל במכונית מימן מבוצעת באמצעות תהליך כימי המערב מימן המאוחסן במכל ייעודי וחמצן "רגיל" מהאוויר, במקום הסוללות המוכרות. אנרגיה זו מזינה מנוע חשמלי שמחובר ישירות לגלגלים. תוצר הפליטה היחיד מהאגזוז הוא אדי מים נקיים לגמרי. יתרון נוסף ביחס למכוניות חשמליות רגילות הוא תהליך תדלוק קצר משמעותית.
המיראי העדכנית מבוססת על פלטפורמת GA-L שמהווה בסיס למכונית היוקרה הגדולה לקסוס LS, עם מנוע חשמלי (174 כ"ס) המחובר לגלגלים האחוריים. מכלי המימן מוצבים בתצורת T, אחד ממוקם לאורך, שני מתחת הספסל האחורי ואילו השלישי מוקם מתחת לרצפת תא המטען, בכך מתאפשרת הגדלת הקיבולת בקרוב ל-20% (5.6 ק"ג, 1+ יותר מבעבר) וטווח הנסיעה הרשמי גדל ב-30% ל-650 ק"מ.
גם המצבר, המשמש לאגירת האנרגיה החשמלית, הוא כעת מסוג ליתיום-יון מודרני יותר מיחידת הניקל-מטאל בדגם היוצא, עם שיפור יכולת הפעולה אפילו בטמפרטורה נמוכה במיוחד של 30- מעלות צלזיוס.