2 צפייה בגלריה
פרויקט מתחם צבא קבע קריית ים
פרויקט מתחם צבא קבע קריית ים
מתחם צבא קבע בקריית ים
(הדמיה: הקוביה)
התחדשות עירונית בקריית ים: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, הפקידה השבוע להתנגדויות הציבור תוכנית פינוי בינוי בקריית ים, במסגרתה יוקמו 1,450 דירות חדשות – כך נודע ל-ynet. זאת לאחר שביוני 2020 אושרה התוכנית להפקדה בתנאים. כעת יינתנו לציבור חודשיים להגיש התנגדויות והשגות לתוכנית.
במסגרת הפרויקט ייהרסו שישה בנייני רכבת בני ארבע קומות שהוקמו בשנות ה-60 של המאה הקודמת עם 224 דירות ישנות, לטובת הקמה של 12 מגדלי מגורים חדשים בני 10-32 קומות. הפרויקט יוקם במתחם שיכון צבא קבע, הסמוך לרצועת החוף ולמוקד המסחרי של העיר.
2 צפייה בגלריה
פרויקט מתחם צבא קבע קריית ים
פרויקט מתחם צבא קבע קריית ים
בתוכנית: 12 מגדלים בני 10-32 קומות
(הדמיה: הקוביה)
המתחם משתרע על פני שטח של כ-35 דונם בלב העיר ומתוכננים בו מוסדות חינוך, כיכר עירונית, פארק ופיתוח המסחר במתחם. על פי התוכנית, שקודמה על ידי חברת הכשרת היישוב בשליטת עופר נמרודי ונערכה על ידי משרד בר לוי אדריכלים, תחילת הבנייה צפויה בשנת 2022. בחברה מעריכים כי היקף המכירות הצפוי יעמוד על כ-1.7 מיליארד שקל.
לדברי אלכס מריאש, מנכ"ל הכשרת הישוב התחדשות עירונית, התוכנית שהופקדה בקריית ים, בשיתוף פעולה עם העירייה והמחוז, צפויה לשנות את אופי האזור כולו, הנמצא בתנופת פיתוח בשנים האחרונות. הוא הוסיף כי החברה מקדמת פרויקטים משמעותיים נוספים של התחדשות עירונית ברחבי חיפה הכוללים למעלה מ-3,500 דירות, בין היתר במתחם נווה דוד שצפוי לכלול 2,700 דירות; מתחם רוטשילד בשכונת קריית אליעזר שיכלול 360 דירות; ומתחם העלייה השנייה בשכונת בת גלים שיכלול 660 דירות.