"יש ביקוש יפה למונית החשמלית שהשקנו, גרסה מותאמת של ג'יפון ה-MG ZS EV שהשקנו. הביקוש מגיע גם מצד תחנות מוניות, שנהגיהן מחפשים רכב עם עלויות שימוש נמוכות, וגם מצד עיריות שרוצות לעודד החלפה חלק מהמוניות בשטחן לכאלה שאינן מזהמות", אמר אתמול דני שביט, מנכ"ל חברת לובינסקי, יבואנית פיג'ו, סיטרואן, אופל, DS ו-MG, בראיון בוועידת ידיעות אחרונות, "האנשים של המדינה".
ל-ZS יש טווח של 263 ק"מ בין טעינה לטעינה לפי נתוני היצרן, זה מספיק לנהגי מוניות שצריכים לנסוע גם מחוץ לעיר?
"השוק שלנו הוא נהגים שעובדים בערים, ומקבלים הזמנות דרך התחנות. נהג כזה עושה 60-70 אלף קילומטרים בשנה, ועבורו מדובר ברכב מתאים מאוד. נראה השנה לא מעט מוניות כאלה על הכביש".
בחודש הבא תמסור טסלה ישראל מכוניות ראשונות ללקוחות בארץ, אחרי שהפתיעה עם מחיר כניסה נמוך מהצפוי, של 180 אלף שקל, לא כולל עמדת טעינה, טרייד אין ועוד . עד עכשיו הובילה לובינסקי את מכירות הרכב החשמלי בארץ, בעיקר עם ה-MG ZS שהייתה החשמלית הכי נמכרת בארץ ב-2020, ובחודשים האחרונים גם עם דגמים חשמליים של פיג'ו ואופל.
טסלה היא מתחרה מאתגרת לכל מי שמוכר מכוניות חשמליות, בטח למי שמוביל כעת את השוק.
"טסלה היא חדשות טובות לכל מי שעוסק בתחום, בזכות העניין שהיא מעוררת. הרבה אנשים שלא שקלו לרכוש חשמלית לפני כן יבחנו אותה כעת, וחלקם יגיעו לחשמליות שלנו. כמו כל מכונית יש לה יתרונות וחסרונות, היא זריזה וספורטיבית, אבל גם במחיר שלה היא לא נגישה לכולם. החשמליות שלנו זולות ומאובזרות יותר".
בשנה שעברה נמכרו בישראל רק 1,500 חשמליות. בכמה יגדל השוק ב-2021?
"בזמן שנתח השוק בכללי של חשמליות היה 0.7% בלבד, אצלנו הוא עמד על 5%. השנה יימכרו אלפי חשמליות בארץ, ואצלנו החשמליות ביחד עם ההיברידיות הנטענות כבר יגיעו ל-15% מהמכירות. בשנים הבאות נראה גידול של פי 2 או 3 בכל שנה במכירות החשמליות, כאשר מה שיקבע את הקצב הוא האספקות. באירופה היצרנים נדרשים לעמוד במגבלה חריפה של פליטות CO2 ולכן יצרנים שפועלים ביבשת מפנים אליה את רוב ייצור החשמליות שלהם. ככה זה אצלנו במותגים האירופים, ב-MG לעומת זאת קצב האספקות גבוה יותר, והמכירות בהתאם".
שר האנרגיה שטייניץ הכריז שב-2030 יימכרו בארץ רק מכוניות חשמליות. זה ריאלי?
"חסר לנו היום מנהיג בממשלה שיקדם את עידוד הרכב החשמלי בארץ. אם היה היינו יכולים להגיע בעוד עשר שנים לנתח שוק של 20-30 אחוז חשמליות במכירות הרכב החדש. 100% חשמליות זה יעד נאה, אבל גם באירופה, חוץ מנורבגיה, לא מכוונים לזה כבר ב-2030. המהפכה בדרך, אבל הממשלה היא שתקבע את הקצב".
שנת הקורונה לא מנעה מהשוק לשבור שיאים בינואר, עם אולמות תצוגה סגורים. כמה מכוניות אתם מצליחים למכור דרך באתר?
"זה שינוי שעשתה הקורונה, משהו שהיה קורה תוך 4-5 שנים, קרה תוך שנה. שיעור המכירות בדיגיטליות משתנה לפי חוזק המותג, בפיג'ו אנחנו כבר ב-20-30 אחוז מכירות דיגיטליות. לא נגיע ל100% מכירות דיגיטליות, אבל השיעור ימשיך ויעלה, כשחוץ מנסיעות המבחן יותר ויותר לקוחות יעשו את התהליך דרך האתר".

פורסם לראשונה: 18:23, 22.02.21