"מצפה לנו עבודה קשה מאוד עכשיו", אמר הבוקר (ראשון) רם בלינקוב, לאחר שהממשלה אישרה את מינויו למנכ"ל משרד האוצר. בלינקוב מיהר למשרד האוצר וכבר החל בעבודתו עם בכירי המשרד, כאשר בראש סדר היום: תקציב המדינה וחוק ההסדרים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בכך אישרה הממשלה את הצעתו של שר האוצר, אביגדור ליברמן, למנות את בלינקוב לתפקיד מנכ"ל המשרד.
1 צפייה בגלריה
רם בלינקוב
רם בלינקוב
רם בלינקוב
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בלינקוב (65) מכהן מזה שלוש שנים כיו"ר חברת נת"ע, שימש בעברו בתפקידים רבים במגזר הציבורי, ביניהם הממונה על התקציבים באוצר, מנכ"ל משרד הפנים ויו"ר דירקטוריון חברת נמלי ישראל. כמו כן, כיהן בלינקוב בתפקידים שונים במגזר בפרטי, ביניהם סמנכ"ל כלכלה ולוגיסטיקה בחברת בזק, מנכ"ל הוט ומנכ"ל 012 קווי זהב.
מינויו של בלינקוב לאיש שאמור להיות החזק והמכריע במשרד האוצר - לא הפתיע רבים. בלינקוב, כמו שר האוצר ליברמן, עבר משרדים, חברות ותפקידים רבים בצמרת השלטון והמשק בישראל. רק הבדל אחד גדול מצאנו בין השניים: את אביגדור ליברמן מכיר כל נער בגיל בר מצווה ברחוב. את בלינקוב מכירים היטב כל ראשי המדינה ובכירי המשק, אך לציבור הרחב הוא אלמוני למדי.
בלינקוב נבחר לתפקיד כיוון שיש לו ניסיון שאין לרבים בצמרת המשק הישראלי. הוא הגה כבר אין-ספור תוכניות כלכליות חדשניות בגופים שבהם עבד. ניסיונו עצום. הוא שימש כמנכ"ל משרד הפנים ומכיר היטב את המדינה כולה ואת בעיות הרשויות המקומיות בכל המגזרים. כראש אגף התקציבים וכמי שעבד בו בשנים 1983 עד 1990 בתפקידי מפתח, כאחראי על התחבורה, המים, התקשורת וכל המשרדים המנהליים - הוא מכיר כל תחום במדינה יותר מכלכלנים רבים אחרים.
בלינקוב גם למד כלכלה בתחומים החשובים מאוד לתפקידו באוצר ויש לו תארים ראשון ושני בכלכלה, מנהל עסקים, מימון וחשבונאות. כיזם פרטי בתחומים שונים רכש עוד ניסיון רב.
מאז שהיו כלכלנים בכירים ששירתו והצליחו במיוחד במשרד האוצר, כמו אהרון פוגל ודוד ברודט, שהיו גם ראשי אגף התקציבים וגם מנכ"לי האוצר, דומה שלא רבים היו בעלי כישורים וידע כה רבים כפי שמביא עמו רם בלינקוב לצמרת משרד האוצר.
לכן, כאשר פנה אליו אביגדור ליברמן, שאותו הוא מכיר שנים, והציע לו את התפקיד, בלינקוב שאל, כדרכו, באיזו שעה להגיע, וליברמן השיב לו: ביום שני בשמונה בבוקר. וכך היה. וזאת עוד בטרם אושר אפילו מינויו הבכיר, כנדרש, על ידי הממשלה.
כמו כן, יצוין כי בלינקוב ימשיך לכהן כיו"ר לא פעיל של החברה הממשלתית נת"ע, אולם מדובר בתואר רשמי בלבד אשר צפוי לעבור לאדם אחר בשבועות הקרובים, עם בחירת דירקטורים חדשים לחברה.
שר האוצר ליברמן: "אני מאחל הצלחה רבה לרם בלינקוב, מהיום מנכ"ל משרד האוצר. רם אדם עתיר ידע, היכרות עם השטח וניסיון אותו צבר בתפקידיו השונים במשרדים הממשלתיים, בחברות הציבוריות ובמגזר הפרטי. אמנם האתגרים העומדים בפניו רבים, אך אני בטוח כי ידע לשלב זרועות עם כלל הגורמים הרלוונטיים ויחד נביא להצלחת המשק וכלכלת ישראל".