3 צפייה בגלריה
הצהרה מפלגת ימינה
הצהרה מפלגת ימינה
ראשי ימינה בדרך להכרעה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אחרי שבועות שבהם הציבור הרחב והפרשנויות הפוליטיות ניזונים בעיקר מאינדיקציות ומבדיקת כיווני הרוח, ניתן להגיד שהשבוע הקרוב יהיה שבוע של הכרעה.
המערכת הפוליטית ממתינה דרוכה להחלטתם של ראשי ימינה נפתלי בנט ואיילת שקד אבל נדמה שאם משקללים את הצעדים האחרונים של השניים, ניתן בהחלט להבין לאן הרוח נושבת. השבוע התעצמה דרמטית התגובה מימין נגד בנט ושקד ברשתות החברתיות, במודעות בעיתוני המגזר ובכלל.
זה לא קרה בחלל הריק. יש סימנים לכך שבנט ושקד חזרו לתרחיש ממשלת השינוי ועשו זאת מהר יחסית.
3 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
לפיד
(צילום: יואב דודקביץ)
עד יום רביעי נשמר הנתק בין לפיד לבנט והשניים לא נפגשו, אבל גורמים בגוש השינוי חידדו בהומור כי השניים מקיימים קשר טלפתי. לפיד התקדם במשא ומתן עם חברי הגוש שלו, אבל על בסיס ההבנות הקודמות שהושגו עם בנט ובאופן כזה ששום התקדמות שלו עם ראשי הגוש שלו לא תקשה על בנט ושקד לחתום על ההסכם.
ביומיים האחרונים החלה לחלחל ההבנה בקרב ראשי גוש השינוי שבנט בעניין. הוא רוצה לממש ואחרי שני אקזיטים גדולים בעולם העסקי, הוא פתוח לאקזיט שלישי - פוליטי. ראשות ממשלה היא בבחינת אפשרות לקחת את כל הקופה.


בגוש הימין הבינו בלי מילים את מה שבגוש השינוי, הבינו בטלפתיה. ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בצהריים: "עשינו ויתורים גדולים כדי להגיע להסכם עם בנט ושקד אבל הם מסרבים לחתום וממשיכים לרוץ לממשלת שמאל מסוכנת. בנט ושקד - הבטחתם לא ללכת עם השמאל ולא ללכת עם לפיד. יש לכם זמן להתעשת - תתעשתו".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בטקס לזכר חללי האלטלנה
בנימין נתניהו בטקס לזכר חללי האלטלנה
נתניהו
(צילום: יריב כץ)
לפחות חמישה אירועי לוויין קטנים שהתרחשו השבוע מבהירים לאן פניו של בנט.
הראשון, למרות שהסכם פוליטי בין בנט לליכוד מוכן וסגור, בנט מתעכב ולא חותם עליו. השני, פגישת בנט ולפיד בארבע עיניים אחרי תקופה של נתק. השלישי, ציטוטים שהביא יובל קרני ב"ידיעות אחרונות" ומיוחסים לשקד לפיהם היא נמצאת רגל אחת בתוך המים ומוכנה להקריב את הקריירה שלה למען טובת המדינה.
קדמו לכך עוד אירועים קטנים: המתקפה חסרת התקדים של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' שנולדה ככל הנראה ממודיעין מדויק שקיבל על כוונותיהם של בנט ושקד. האחרון, שיחות שמנהל בנט עם אנשים מרכזיים בפוליטיקה הישראלית שבהן הצהיר שיכריע במהלך סוף השבוע.
חיבור כל הנקודות לקו אחד מעלה תוצאה אחת אפשרית: בנט מבין שההיתכנות לממשלה עם נתניהו קטנה עד בלתי אפשרית ועבר לצד השני. בדרך להצגת ממשלה הדרך עוד ארוכה וצפויים גם לא מעט מכשולים, אבל נדמה שבנט יצא לדרך.