@brittanyjade903

Y’all, Our McDonald’s is savage AF 😂😂

♬ Oh No No No - Music Falcon
בסרטון שהועלה שלשום (שבת) לרשת החברתית הפופלרית, טיק טוק (TikTok), נראה שלט שנתלה על סניף של רשת המזון המהיר, מקדונלד'ס, ובו נכתב: "חסרים לנו עובדים. בבקשה תהיו סבלניים עם הצוות שכן הגיע לעבודה. אף אחד כבר לא רוצה לעבוד".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
רבים מהמגיבים על הסרטון שהפך לוויראלי והשיג עד כה מעל ל-1.1 מיליון צפיות, הביעו תמיכה בהודעה היוצאת דופן שלכאורה תלו עובדי הסניף המקומי של הרשת הענקית. "אל תכעסו על העובדים. זה לא אשמתם שאין עובדים"; "זה המצב של כל מסעדה עכשיו בארה"ב. תהיו נחמדים ואל תוציאו את העצבים על הצוות", נכתב בתגובות.
2 צפייה בגלריה
"אף אחד כבר לא רוצה לעבוד". השלט שלכאורה תלו עובדי הסניף של מקדונלד'ס
"אף אחד כבר לא רוצה לעבוד". השלט שלכאורה תלו עובדי הסניף של מקדונלד'ס
"אף אחד כבר לא רוצה לעבוד". השלט על הסניף של מקדונלד'ס
(מתוך חשבון הטיק טוק של brittanyjade903@)
בהקשר ישיר לכך, מדיווח ברשת החדשות האמריקנית, NBC, עולה כי על אף שעוד ועוד עסקים נפתחים בצל מבצע החיסונים המתקיים בימים אלו בארה"ב, אנשים עדיין לא ממהרים לשוב לעבודה ומספר המשרות הפנויות במשק עולה.
לטענת חלק מהמעסיקים, הדבר נגרם בין היתר בשל התמיכה הכלכלית שמציעה המדינה, בדומה לטענות המושמעות לאחרונה נגד מדיניות דמי החל"ת בארץ. "אחד מהעובדים שלי התפטר ואמר שהוא יכול להרוויח יותר בתור מובטל אז הוא מעדיף לקחת חופשה. אמרתי לו שאני לא יכול להבטיח לו שהוא יקבל את העבודה שלו בחזרה כשירצה. הוא אמר: 'אני אקח את הסיכון'", סיפר רוברט סטיבנסון, מנכ"ל של חברת איסטמן משין (Eastman Machine Company).
2 צפייה בגלריה
ברים סגורים בטקסס
ברים סגורים בטקסס
ברים סגורים בטקסס בשל הקורונה
(צילום: AFP)
עם זאת, אחרים טוענים כי שיעור המחוסנים בארה"ב עדיין נמוך מאוד בהשוואה לישראל ולכן החשש מהידבקות עדיין משחק תפקיד מרכזי בסיבה שאנשים רבים לא מעוניינים לחזור לעבוד.
באותו הקשר, נזכיר כי הנשיא האמריקני החדש, ג'ו ביידן, הציע לפני כשבועיים תוכנית ענק של 2.3 טריליון דולר לשדרוג תשתיות במדינה, מתוכם 100 מיליארד דולר מיועדים לתוכנית להכשרות מקצועיות. "אני בטוח שאם נפעל עכשיו, בעוד 50 שנה אנשים יסתכלו אחורה ויגידו שזה הרגע בו ארה"ב זכתה בעתיד", אמר ביידן, וזכה להתנגדות לתוכנית מצד נציגים רפובליקנים.