2 צפייה בגלריה
חיסון קורונה פייזר בית חולים איכילוב תל אביב
חיסון קורונה פייזר בית חולים איכילוב תל אביב
חיסון של פייזר נגד הקורונה. מקיימים מגעים עם ממשלות בלבד
(צילום: AFP)
במשרד הבריאות מתכוונים להגיש בימים הקרובים תלונה נגד שתי החברות שעמדו במרכז חשיפת "ידיעות אחרונות" ו-ynet, שלפיה שתי חברות ביטחוניות ישראליות בבעלות פרטית הציעו לממשלות שווייץ, צרפת והולנד חיסונים נגד נגיף הקורונה של חברת פייזר – ממקור שאינו ידוע.
בחודשים האחרונים פתחו במשרד הבריאות בבדיקה נגד חברת MTS וחברת CDD, לאחר שבפייזר התלוננו שהן הציעו לממשלות הזרות את החיסונים, וזאת על אף שמדיניות פייזר היא לקיים מגעים אך ורק עם ממשלות - ולא באמצעות חברות פרטיות.
מאז החשיפה ביום חמישי האחרון טענו במשרד כי החומרים נגד החברות הללו כבר הועברו למשטרה - שעודכנה בפרטי הפרשה. עם זאת, טרם הוגשה תלונה רשמית בנושא. ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" נודע כי מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, עודכן בדברים כבר לפני כמה שבועות, אך עד כה בחר שלא להתלונן ונראה כי רק לאחר הפרסום נפלה ההחלטה להגיש את התלונה הרשמית.
2 צפייה בגלריה
חזי לוי
חזי לוי
המתין עם התלונה. פרופ' חזי לוי
(צילום: ליהי קרופניק )
על פי החשד, MTS הציעה לממשלת שווייץ - באמצעות חברה שווייצרית - אספקה של 3 מיליון מנות חיסון נגד הנגיף. בראש החברה, בין היתר, עומד בכיר לשעבר במשטרה. באשר ל-CDD, גורמים המעורבים בפרשה סיפרו כי במשרד הבריאות גילו שהחברה הציעה לממשלות צרפת והולנד מכירה של 30 מיליון מנות חיסון.
שתי החברות הכחישו שהעסקה עם הממשלות נחתמה, ולא השיבו מהו מקור החיסונים שהוצעו לממשלות.