כשהגיע למדפים בשנת 1999, Resident Evil 3 התקבל בצורה חיובית על-ידי המבקרים והקהל. זה לא היה משחק רע, אבל הוא מעולם לא הצליח לצאת מהצל שהטיל קודמו, Resident Evil 2, אשר הגיע לחנויות רק שנה וחצי לפניו. כיום, RE3 בעיקר נחשב למילוי הלא-מרגש בסנדוויץ' של Resident Evil 2 המופתי, מהמשחקים הטובים של שנות ה-90, ו-Resident Evil 4 הפסיכי-למדי ששינה את הנוסחה של הסדרה והפך אותה לסדרת אקשן.
גיימי gamey
השנה היא 2020, וקשה להימלט מאווירת דז'ה-וו מסויימת: רק לפני שנה ראה אור החידוש הנהדר - מהטובים שהתעשיה הפיקה אי פעם - של Resident Evil 2. עם מנוע גרפי חדש ושיפורי משחקיות מתבקשים, הצוות של חברת Capcom לקח משחק מצויין והפך אותו למצויין ועדכני. בעוד שנתיים, אם להאמין להדלפות עדכניות, נראה גרסה מחודשת של Resident Evil 4. ועכשיו? הגיע הזמן לחזור לג'יל ולנטייט והסטוקר שלה, נמסיס.
אם טרם שיחקתם במשחקי Resident Evil, המשחק החדש בסדרה הוא כנראה לא המקום הטוב ביותר להתחיל בו. את המידע הבסיסי על העולם בו הוא מתרחש אפשר אמנם לדחוס למאמר מוסגר, מהסוג ששמים בין שני קווים מפרידים, אבל לדבר על העלילה - יש מגפת זומבים בעיר ששמה Raccoon City, והאשם הוא תאגיד מרושע בשם Umbrella - זה לא מספיק. כדי להפיק את המיטב מ-RE3, כדאי לכם לשחק בקודמו, עמו הוא מתכתב עלילתית.
3 צפייה בגלריה
רזידנט איוול 3
רזידנט איוול 3
מנוע גרפי מרהיב. רזידנט איוול 3
(צילום מסך)
למעשה, יש המון דברים שהרימייק Resident Evil 3 שואב מקודמו, ובראשם המנוע הגרפי המרהיב שלו. זה משחק יפהפה, במיוחד באזורים הפתוחים-יחסית שבהם תבקרו בתחילתו, ובקטעי מעבר. גם השליטה בדמויות, שהיגרה בצורה די ישירה מ-RE2 המחודש, הגיונית ונוחה למשחק שבו אתם לרוב נמצאים במיעוט יחסי, מול עדר זומבים איטי אך קטלני. וכמו ב-Resident Evil 2, גם הפעם המטרה היא לגרום לכם לא רק לפחד מזומבים אלא מבזבוז תחמושת. אין מספיק ממנה, וזומבים יש בשפע - לפחות בחלקים ההתחלתיים של המשחק.
בו בזמן, לא מדובר בהמשך ישיר, אלא בעלילה שמתרחשת בשולי RE2, עם דמויות אחרות: ג'יל ולנטיין (סוכנת מיוחדת, ממש טובה בלהרוג זומבים), וקרלוס אוליביירה (טיפש ומעצבן, אבל יש לו רובה). הגיבור השלישי של המשחק, אם אפשר לקרוא לו כך, הוא נמסיס - נשק מהלך שצד את ג'יל כדי להשתיק אותה פעם אחת ולתמיד.
נמסיס הוא אחת האכזבות הגדולות של החידוש הזה. במקור הוא צד את ג'יל בצורה שנראתה דינמית - מעולם לא ידעתם מתי הוא יופיע ותצטרכו לברוח. כאן המנגנון הזה נכון רק לחלק הראשון במשחק, ואילו לאחר מכן המפגשים עם נמסיס מתוסרטים לגמרי. גם ב-RE2 מאשתקד היה נבל שצד אתכם, והוא היה הרבה יותר מבהיל בהתנהגות שלו. כשהוא כן מופיע, נמסיס כולל צורות שונות והתקפות שונות, עם כלי נשק מגוונים למדי.
3 צפייה בגלריה
רזידנט איוול 3
רזידנט איוול 3
זומבים והרבה מהם
(צילום מסך)
בנוסף לנמסיס, תמצאו במשחק כמויות עתק של זומבים ואויבים אחרים. כמו בקודמו, אפילו זומבי בודד עלול להיות בעיה, למרות שהוא זז ממש לאט. הראשים שלהם, ואתם כנראה תכוונו לראש כדי לחסוך תחמושת, מסרבים להישאר במקום וזזים מצד לצד, מה שמצריך יחסית הרבה דיוק ותשומת לב, יחד עם קצת מזל.

בעיה של קצב

רק שבניגוד ל-RE2, וקצת כמו ב-RE3 המקורי, יש כאן בעיית קצב מסויימת. האם זה משחק אימה? משחק אקשן? הוא מדלג בין קטעי אקשן מהירים, בהם קרלוס והרובה שלו מפרקים זומבים, לבין קטעים איטיים של ג'יל בצורה שנראית לא מחושבת מספיק, ומאוד שקופה. עוד השוואה שחייבים לעשות למשחק מאשתקד היא הגיוון: אין כאן מספיק פאזלים, זה משחק בו אתם בעיקר הולכים ונלחמים.
ואם כבר בעיות, בנוסף לדברים שעדיף היה לא לקחת ממשחק המקור, ה-RE3 החדש מוותר על כמה מהרכיבים שהפכו את גרסת 1999 למעניינת יותר. הוא, למשל, לינארי הרבה יותר, בלי פיצולים עלילתיים. ואפילו שרוב שינויי העלילה דווקא בסדר, זה גם משחק קטן יותר, עם פחות מפות ושלבים. למעשה, אורכו של המשחק הוא רק כ-6 שעות.
3 צפייה בגלריה
רזידנט איוול 3
רזידנט איוול 3
שש שעות בסך הכל
(צילום מסך)
כן תקבלו יחד איתו את Resident Evil Resistance, משחק מרובה משתתפים שבו ארבעה שחקנים נדרשים לשרוד באזור מלא זומבים, כששחקן נוסף נכנס לתוך נעלי נבל העל ששולח לקראתם אויבים ושם להם מלכודות. הצלחתי לשחק בו רק מספר מועט של פעמים, ולא השתכנעתי שהמשחקיות והקצב האיטי-יחסית של Resident Evil הם בסיס טוב למשחק מקוון.
בסופו של יום, נראה שנגזר על Resident Evil 3 החדש לחוות את הגורל של המשחק עליו הוא מבוסס - להיחשב למשחק לא רע, שלוקח הרבה דברים טובים מקודמו אבל לא מצליח לעשות איתם מספיק. אם אתם משחקים בו כדי לקבל עוד מנה של מה שאהבתם ב-RE2, אתם כנראה תיהנו, אבל הוא לא מאוד מצליח כמנה עיקרית בפני עצמו.
זמין לפלייסטיישן 4, אקס-בוקס וואן ומחשב. מחיר: 279 שקלים