בשיתוף LG וקבוצת ח.י.

משחקים הם חלק בלתי נפרד מחיינו, משחר האנושות, והם נועדו לא רק להנאה אלא גם ללמידה - ואגב, הם אינם שמורים אך ורק לבני האדם, גם בטבע, בעלי החיים לומדים כיצד להתנהל בעזרת משחקים. אך בעוד אפשר לראות בטבע כי בגיל מסוים המשחקים נפסקים והחיים ממשיכים, אצל בני האדם המשחקים הם חלק בלתי נפרד, ולא משנה הגיל.
מחקרים רבים עוסקים בתופעת המשחק ואת המושג "האדם המשחק", טבע יוהן הויזינגה, פרופסור להיסטוריה (1945-1872), שהיה בין חוקרים אלו. הויזינגה קבע שההתנהגות האנושית היא התנהגות משחקית, והסביר כי בזמן המשחק אנחנו מייצרים חיבור בין הפעולות שאנחנו מבצעים, לשאיפות, לצרכים ולמשאלות שלנו. כך המשחק הופך לדרך ביטוי לחיים שלנו במלוא משמעותם, ואנחנו עושים זאת מגיל צעיר מאוד. משחקים אף משמשים אותנו בשימור מסורות ומורשת, למשל, בחגים.
בשנות ה-80 נכנסו לחיינו משחקי המחשב, בתחילה לצרכי הנאה ועד מהרה היו לחלק מתכניות לימודים. המורכבות של משחקים אלו מאפשרת לשחקנים להתמודד עם מצבים שונים, כולל מצבי קיצון, בלי לסכן את עצמם. המשחקים גם מאפשרים לשחקנים ללבוש דמויות שונות ולחקור את ההתנהגות שלהם תחת מעטה שונה בסיטואציות שונות. בנוסף להתנהלות החברתית שמפגישה את השחקנים עם עבודת צוות, לקיחת אחריות, בניית תכניות אסטרטגיות ועוד, משחקים יכולים גם לשפר את היכולות הטכניות וכן את יכולות החשיבה המתמטית, הקריאה, הקואורדינציה ומוטוריקה עדינה.
2 צפייה בגלריה
פורטנייט
פורטנייט
פורטנייט
(צילום: shutterstock)
אז מה צריך לדעת כדי להתחיל לשחק ולהפוך לגיימר?
קודם כל, תבחרו את המשחק שלכם. כיום יש היצע עצום של משחקים. נסו כמה משחקים, בדקו ברשת מה המשחקים הפופלריים ומה קורה אצל השחקנים האחרים, ותראו איך אתם מתחברים למשחקי שמתאים לכם.
מרבית המשחקים כיום מערבים שחקנים נוספים, תהיו מוכנים לסלנג לא מוכר, להתנהלות שלעיתים לא נחמדה וגם להרבה שיתופי פעולה - יש כיום לא מעט פורומים שבהם אפשר למצוא המלצות והסברים על המתרחש במשחקים השונים, וזה גם בסדר להגיד שאתם גיימרים מתחילים.
תמצאו את הדמות שלכם, אבל אל תחששו לחקור דמויות נוספות שיאפשרו לכם למצוא צדדים חדשים בכם. אל תשכחו לבחור שם ייחודי.
תזכרו שאתם לא לבד, כמוכם יש עוד שחקנים רבים בתחילת דרכם, תחקרו ותבדקו, בכל זאת, זה הזמן שלכם לשחק וללמוד.
תדאגו לסביבה אופטימלית למשחקים: מסך טלוויזיה שיעביר את החוויה בצורה הטובה ביותר, לרבות מאפיינים שמשפרים את חוויית המשחק (ומיד עוד פירוט על זה), תאורה ואוזניות מתאימות.
גיא בן יהודה, סמנכ"ל השיווק של LG ישראל, מוסיף ומסביר כי כיום קונסולות המשחק החדשות מעבירות נתונים, איכות תמונה ואיכות חווית משחק בצורה הרבה יותר מקצועית. "ברגע שהקונסולה מעבירה תמונה לטלווזיה חשוב שהטלווזיה תדע להתאים את עצמה לקצב העברת התמונה מהקונסולה, לכן חשוב משך ההשהייה, שיהיה קצר. כמו כן, כדאי לוודא שיש לטלוויזיה תמיכה בתקני כרטיסי מסך מובילים שימנעו קריעות על המסך - כך יש סנכרון מושלם בין כרטיס המסך של הטלוויזיה לבין היכולות של הקונסולה, מה שמאפשר משחק כמו כ-real time.
"כמובן כל הטכנולוגיות להעצמת חווית המשחק לא יבואו לידי ביטוי אם מסך הטלוויזיה לא ידע להציג את התמונה הטובה והברורה ביותר. את זה ניתן להשיג בעזרת טכנולוגיות מתקדמות, כמו, למשל, טכנולוגיית ה-OLED שמציגה צבע שחור מוחלט ואת הצבעים הברורים ביותר".


2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(איור: Shutterstock)
ומה לגבי הטכנולוגיה? הנה עוד כמה מושגים שבן יהודה ממליץ להכיר רגע לפני שאתם מתחברים לטלוויזיה ומתחילים לשחק:
Low Input Lag – הזמן שלוקח מהרגע שעשית פעולה כלשהי עד שרואים אותה על המסך. למשל – מהרגע שאמרת לדמות לירות ועד שהיא באמת יורה במשחק. Input lag נמוך אומר שאפשר להגיב טוב יותר במשחק.
ALLM – מאפשר לטלוויזיה לעבור באופן אוטומטי למצב משחק ספציפי כאשר היא מזהה משחק.
VRR – טכנולוגיית HDMI המאפשרת לטלוויזיה להתאים את קצב הרענון שלה באופן אוטומטי ובזמן אמת על מנת להתאים לקצב הרענון של הקונסולה.
120hz – מהירות קצב הרענון של המסך. זה אומר שהמסך מתרענן בקצב של 120, כך שרואים במהירות ובצורה חלקה את כל מה שנעשה על המסך.
HMDI 2.1 – HDMI - הטכנולוגיה המחברת בין שני מכשירים. 2.1 זה התקן הכי חדש של הטכנולוגיה הזאת, והוא דרוש על מנת לחבר בין קונסולות הדור הבא (למשל האקס בוקס החדש) לטלוויזיה. התקן הזה תומך ברזולוציות גבוהות וקצב רענון גבוה.
תמיכה ב-Free Sync & Gsync – Gsync ו-Free Sync אלו טכנולוגיות של שתי החברות המובילות בעולם הכרטיסי מסך – Nvidia וAMD בהתאמה.
בשיתוף LG וקבוצת ח.י.

פורסם לראשונה: 10:00, 15.06.21