כרוב צלוי הוא מעדן אמיתי שלא דורש הרבה התעסקות, רק קצת סבלנות בזמן שהוא בתנור. הפעם גיוונתי עם כרוב סגול והוספתי לו סלט חם עתיר טעם וחלבון.
המצרכים (ל-4 סועדים):
1 כרוב סגול, פרוס לפרוסות עבות
לרוטב - 3 כפות שמן זית 2 כפות חומץ בלסמי 1 כפית סילאן מלח פלפל שחור גרוס
לשעועית - 2 כפות שמן זית 1 בצל סגול קטן, פרוס דק 1 פלפל צ'ילי, קצוץ (לא חובה) 2 שיני שום, קצוצות 4 כוסות שעועית לבנה מבושלת ( ¼ 1 כוסות שהן 220 גרם לפני השרייה ובישול) מיץ מ-1 לימון או ליים מלח פלפל שחור גרוס
להגשה - חופן צנוניות, פרוסות דק חופן עלי נענע טריים חופן אגוזי פקאן, קצוצים גס קליפה מגוררת מ-1 לימון או ליים מעט רוטב טחינה
4 צפייה בגלריה
סטייק כרוב - אורי שביט
סטייק כרוב - אורי שביט
סטייק כרוב - אורי שביט
(צילום: טל סיון-ציפורין)
אופן ההכנה:
  1. מחממים תנור ל-200 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפיה.
  2. מערבבים את כל מרכיבי התיבול בקערית. מעסים את פרוסות הכרוב ברוטב משני הצדדים. מסדרים בתבנית וצולים 30-40 דקות, עד שהכרוב רך ושחום. אם הכרוב משחים מדי אפשר להניח מעל יריעה של נייר אלומיניום.
  3. בינתיים מכינים את השעועית - מחממים שמן זית במחבת רחבה מעל להבה בינונית-גבוהה. מוסיפים בצל, צ'ילי ושום ומטגנים 2 דקות. מוסיפים את השעועית ומטגנים 2-3 דקות נוספות. מסירים מהאש ומוסיפים מיץ לימון, מלח ופלפל.
  4. להגשה - מניחים על כל צלחת פרוסת כרוב צלויה ועורמים עליה שעועית. מוסיפים פלחי צנונית, עלי נענע, אגוזי פקאן וקליפת לימון מגוררת. מזלפים טחינה ומגישים.
המצרכים (ל-4 מנות):
2 יחידות דלעת ערמונים שמן זית מלח פלפל שחור גרוס
למלית - 2 כפות שמן זית 1 כוס (180 גרם) אורז בר או אורז אדום (או דגנים אחרים על פי טעמכם) 2 כוסות מים רותחים 1 כרישה, קצוצה 3 שיני שום, קצוצות 2 גזרים, חתוכים לקוביות 1/2 כוס משמשים מיובשים, חתוכים לקוביות 1/2 כוס גפרורי שקדים 1/2 כוס פטרוזיליה' קצוצה 2 כפות סילאן מלח פלפל שחור גרוס
להגשה - קליפת תפוז, מגוררת חופן פטרוזיליה, קצוצה שמן זית
4 צפייה בגלריה
דלעת ערמונים - אורי שביט
דלעת ערמונים - אורי שביט
דלעת ערמונים - אורי שביט
(צילום: טל סיון-ציפורין)
אופן ההכנה:
  1. מבשלים את האורז - מחממים שמן זית בסיר מעל להבה בינונית-גבוהה. מוסיפים את האורז ומטגנים במשך דקה. ממליחים, מוסיפים 2 כוסות מים רותחים ומביאים לרתיחה. מנמיכים את הלהבה, מכסים ומבשלים 35 דקות.
  2. מכבים את האש ומשהים בסיר הסגור 10 דקות נוספות. מסירים את המכסה ומאווררים במזלג.
  3. מעבירים את האורז לקערה ומניחים להתקרר מעט.
  4. מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה.
  5. מכינים את הדלועים - חוצים את הדלועים הקטנות ומרוקנים מגרעינים. קוטמים מעט את הבסיס של כל מחצית דלעת כך שתעמוד ביציבות. מברישים בשמן זית ומתבלים במלח ובפלפל.
  6. מוסיפים לקערה עם האורז את יתר מרכיבי המלית ומערבבים היטב.
  7. ממלאים את חצאי הדלעת ומעבירים לתבנית. מניחים מעל יריעה של נייר אלומיניום ואופים כשעה, עד שהדלעת רכה מאוד.
  8. מסירים את נייר האלומיניום ואופים 5-10 דקות נוספות, להשחמה.
  9. מעבירים לצלחת הגשה, מפזרים מעל קליפת תפוז מגוררת ופטרוזיליה קצוצה, מזלפים מעט שמן זית ומגישים.
המצרכים (ל-24 כדורים):
2 חבילות (600 גרם) טופו 2 שיני שום 1 כף מיץ לימון מלח
לפטריות - 1-2 כפות שמן 6 פטריות שמפיניון חומות, קצוצות דק 1/2 בצל קטן, קצוץ דק מעט עלי תימין 2-3 פטריות פורצ'יני מיובשות, טחונות לאבקה במטחנת תבלינים כ 1/2 כוס אגוזי פקאן קלויים על מחבת יבשה, קצוצים דק
לתרד - 1-2 כפות שמן זית 2 שיני שום, קצוצות דק חופן עלי בייבי תרד שטופים 1 כפית מיץ לימון קליפה מגוררת מ-1/2 לימון 1/2 כוס זרעי שומשום שחור או קצח
לפלפל - 1 פלפל אדום קטן, קלוי וקלוף (אפשר קנוי) 1 כפית חומץ תפוחים (לא חובה) 1/2 כוס גרעיני דלעת, מקולפים טחונים דק
4 צפייה בגלריה
כדורי טופו - אורי שביט
כדורי טופו - אורי שביט
כדורי טופו - אורי שביט
(צילום: טל סיון-ציפורין)
אופן ההכנה:
  1. הבסיס - טוחנים במעבד מזון טופו, שום, מיץ לימון, שמן זית ומלח עד שמתקבל "בצק" אחיד ויציב. מחלקים את התערובת לשלוש קעריות.
  2. מכינים את הפטריות - מחממים שמן זית במחבת מעל להבה בינונית-גבוהה, מוסיפים פטריות, בצל ותימין ומטגנים כ – 5 דקות, עד שהנוזלים מתאדים והפטריות צרובות היטב. מניחים להצטנן
  3. מוסיפים לאחת מקעריות הטופו את הפטריות. מוסיפים 1-2 כפיות אבקת פורצ'יני ומערבבים היטב. טועמים ומתקנים תיבול לפי הטעם.
  4. מעבירים את אגוזי הפקאן הקצוצים לקערה שטוחה. יוצרים מתערובת הטופו כדורים בקוטר של 3 ס"מ, מגלגלים בפקאנים הקצוצים לציפוי ומסדרים על הצלחת.
  5. מכינים את התרד - מחממים שמן זית במחבת מעל להבה בינונית-גבוהה. מוסיפים שום ועלי תרד ומאדים 2-3 דקות, תוך ערבוב, עד שהשום מזהיב ועלי התרד רכים לגמרי.
  6. מוסיפים מיץ וקליפת לימון, מערבבים ומסירים מהאש. מניחים להצטנן.
  7. קוצצים היטב את תערובת התרד ומוסיפים לאחת מקערות הטופו. מערבבים היטב, טועמים ומתקנים תיבול לפי טעם.
  8. מעבירים זרעי שומשום או קצח לקערה שטוחה. יוצרים מתערובת הטופו כדורים בקוטר 3 ס"מ, מגלגלים בשומשום או בקצח לציפוי ומסדרים על צלחת הגשה.
  9. מכינים את הפלפל - סוחטים היטב את הפלפל הקלוי, קוצצים ומוסיפים לקערת הטופו הנותרת. מוסיפים חומץ ומערבבים. טועמים ומתקנים תיבול לפי הטעם.
  10. מעבירים גרעיני דלעת טחונים לקערה שטוחה. יוצרים מתערובת הטופו כדורים בקוטר 3 ס"מ. מגלגלים בגרעיני הדלעת ומסדרים על צלחת הגשה. שומרים את כל הכדורים במקרר עד להגשה.
המתכונים מתוך ספר הבישול הטבעוני החדש של אורי שביט
4 צפייה בגלריה
חגיגה טבעונית עם אורי שביט
חגיגה טבעונית עם אורי שביט
חגיגה טבעונית עם אורי שביט
(צילום: טל סיון-ציפורין)