בקצרה:
  • ליים משיקה בישראל קורקינט "דור רביעי"
  • השיפורים לעומת הדור הקודם: עיצוב ומפרט
  • תוכנן מחדש כך שיתאים גם לרוכבות
חברת התחבורה השיתופית ליים (Lime) מציגה דור החדש לקורקינט החשמלי שהיא משכירה, תחת הכינוי Gen 4 (דור רביעי). לדבריה, בדגם המעודכן התבצעו שינויים במראה, בתפעול, בנוחות הנסיעה והוא יאפשר צמצום הזיהום הקשור בתחזוקה. "מדובר בדגם הבטוח והסביבתי ביותר ביחס לכלים מתחרים הקיימים בשוק", דברי ליים. הקורקינט אמור לשרוד זמן רב יותר מבעבר והוא עוצב כך שיתאים יותר לרוכבות.
בין השינויים העיקריים עליהם מצביעה החברה: כידון בעיצוב מעוקל בדומה לכידון אופניים "לטובת נוחות אחיזה והפחתת עומס", מערכת בלמים עם תפעול ידני של המעצור הקדמי והאחורי, משטח עמידה רחב (17.5 ס"מ) ב-2 ס"מ ונמוך (13.5 ס"מ) ב-6 ס"מ מדור 3 של הכלי, לטובת מרכז כובד נמוך יותר וקלות היגוי. מעתה הוא יצויד גם ב"רגלית אמצע" יציבה יותר ובמתלים חדשים "בהשראת אופני הרים עם שיכוך מלא", כך ליים.
חשוב עוד יותר הוא המעבר לחישוק קדמי של "12, לעומת גלגלי "10 בכלים אחרים, האמור לשפר את יציבות הכלי בעת מעבר על מהמורות, אחת הבעיות היותר קשות של כלים מסוגו. הדור הרביעי של הקורקינט מצויד גם בסוללה נשלפת, אשר צפויה להקל על תחזוקת הכלי ולהפוך את איסופו וטעינתו למיותרות, ובכך תוקטן כמות האנרגיה הדרושה לשמירה על כשירותו. ליים אומרת כי היא מפעילה כיום כ-3,000 כלים שיתופיים, כמה מאות מהם מדור 4 העדכני.