הנציגות הישראלית בפסטיבל קאן ממשיכה להתרחב עם הצטרפותו הטרייה של "איפה אנה פרנק", סרטו של הבמאי ארי פולמן ("ואלס עם באשיר") שיוקרן בהקרנה חגיגית במשבצת הבכורות.
3 צפייה בגלריה
ארי פולמן
ארי פולמן
ארי פולמן
(צילום: אבי חי)
סרטו של פולמן, מעין אדפטציה חופשית ומצוירת שנכתבה על פי יומנה של אנה פרנק (ובעידוד קרן משפחת אנה פרנק בבאזל), מספר את סיפורה של קיטי - חברתה הדמיונית של אנה, שלה הוקדשו כל כתבי היומן המקורי. בסרט, קיטי מתעוררת בעוד שנה מהיום בבית אנה פרנק שבאמסטרדם, ואינה יודעת כי עברו יותר מ-75 שנה מאז שהסתיימה המלחמה. משם היא יוצאת למסע בכל רחבי אירופה כדי לגלות מה קרה לחברתה אנה.
3 צפייה בגלריה
מתוך "איפה אנה פרנק"
מתוך "איפה אנה פרנק"
מתוך "איפה אנה פרנק"
עבודתו של פולמן על הסרט ארכה שמונה שנים, והייתה מורכבת מעבודתם של 35 אמנים ישראלים - בהם ציירים, מעצבים, אנימטורים ואנשי הפקה. בנוסף להם, עבדו על הסרט גם כ-200 אנימטורים מרחבי העולם.
"אני נרגש ביותר לחזור לקאן בפעם השלישית ברציפות, והפעם עם סרט לכל המשפחה", מסר פולמן בהודעה מטעמו. "כבן לשני הורים ניצולי שואה שהגיעו לאושוויץ בשבוע שבו הגיעה משפחת פרנק, הסרט הזה הוא ללא ספק פרויקט חיי. מטרת הסרט, שלה שותפים כל האמנים שהשתתפו בהפקתו, היא להגיע לכמה שיותר ילדים ברחבי העולם, ותודה לפסטיבל קאן שנתן לנו במה כה אדירה להתחיל את מסע ההפצה".
3 צפייה בגלריה
מתוך "איפה אנה פרנק"
מתוך "איפה אנה פרנק"
מתוך "איפה אנה פרנק"
בכך פולמן מצטרף לבמאי נדב לפיד, שסרטו החדש "הברך" נבחר לתחרות הרשמית של דקל הזהב, ושסרטו הקצר "הכוכב" יוצג בהקרנה מיוחדת מחוץ לתחרות; לבמאי ערן קולירין עם סרטו החדש "ויהי בוקר" אשר יוקרן במסגרת מבט מסוים (un-certain regard); ולבמאי שלומי אלקבץ, שסרטו החדש "מחברות שחורות" יוקרן מחוץ לתחרות. כמו כן, גם הסרט הישראלי הקצר "מה שלא נשבר" של אלינור נחמיה ובכיכובה של הילה רוח, התקבל לשבוע המבקרים בפסטיבל.