אם שופטים את ה-Roam החדש של סונוס בנפרד מעולם המכשירים של החברה, כ"סתם" רמקול בלוטות' נייד, קשה לו להתחרות בהיצע העצום שיש בשוק היום. הסאונד שלו טוב, אבל לא משמעותית טוב יותר ממוצרים של מתחרים כמו JBL ו-UE, והוא אפילו מפסיד להם בכל הקשור לצלילי בס. הסוללה? ממש לא מרשימה - רק 10 שעות. חסרות לו יכולות שיש כמעט אצל כל מתחרה ברמת המחיר שלו, כמו היכולת לייצר זוג סטריאו דרך חיבור בלוטות'. אין לו כניסת 3.5 מ"מ. הוא קצת כבד.
3 צפייה בגלריה
הרמקול הנייד של סונוס
הרמקול הנייד של סונוס
Sonos Roam. נראה לא רע
(צילום: יח"צ)
אבל ה-Roam הוא לא רמקול בלוטות' רגיל, אלא רמקול של סונוס. כשמחברים אותו לא לבלוטות' אלא דווקא ל-WiFi, הוא חושף מגוון יכולות שהפכו את אחיו הגדולים לאחת מסדרות מוצרי האודיו הביתי הפופולריות ביותר כיום. ואם משתמשים בו בבית שכבר יש בו רמקולים של סונוס, ה-Roam מתגלה כהברקה אמיתית.
לפני שאתם רצים לטוקבקים להזכיר שלסונוס כבר היה רמקול אלחוטי, עצרו רגע: אי אפשר להשוות את Roam ל-Move שיצא לפני שנה וחצי. גודלו של Move ומשקלו הפכו את ההגדרה שלו כ"נייד" לסוג של הטעיה. זה היה רמקול שאפשר היה להוציא לגינה, לא אחד שאפשר בקלות לקחת אתכם ממקום למקום. ה-Roam, לעומת זאת, שוקל רק 430 גרם, והוא קטן מספיק כדי להחזיק אותו בלי בעיה ביד אחת. הוא עמיד מפני נפילות, ודירוג ה-IP67 שלו מבטיח שישרוד גם ביקור במקלחת, אפילו אם תנסו להטביע אותו באמבטיה (הוא לא צף, אגב).
ויזואלית, הוא לא נראה רע, אם כי קצת משעמם. בגבו תמצאו כפתור הפעלה וחיבור USB-C, ועל אחד הצדדים שלו נמצאים ארבעת כפתורי השליטה יחד עם המיקרופון. אם אתם חושבים לעצמכם שרמקול נייד פלוס מיקרופון שווה דיבורית, זה לא מה שקורה כאן. המיקרופון משמש רק לפקודות קוליות ולמנגנון Trueplay. טרופליי היא מערכת שמנסה להבין איך הסאונד של הרמקול משתקף מקירות בסביבתו, לנחש על פי ההשתקפות הזו את מימדי החלל בו הרמקול נמצא ולהתאים את הצליל בהתאם. זה עובד לא רע כשאתם זזים בין חדרים בגדלים שונים - חוויית השמיעה די אחידה בחדרים מגדלים שונים, כשמתחריו ללא התאמות מסוג זה נוטים להישמע מוגזמים מבחינת בס בחדרים קטנים.
3 צפייה בגלריה
הרמקול הנייד של סונוס
הרמקול הנייד של סונוס
הרמקול הנייד של סונוס. צליל חם ונעים
(צילום: יח"צ)
שימוש ב-Roam כרמקול בלוטות' נייד הוא, כאמור, התסריט הפחות-מעניין. אל תבינו לא נכון, הצליל שהוא יספק לא יהיה רע, אבל כאמור, השוק היום מלא ברמקולים ניידים איכותיים, וה-Roam לא מתבלט פה. כמו ברמקולים האחרים של סונוס, התעדוף הוא לצליל חם ונעים (צלילי ביניים ונמוכים, פחות תשומת לב לצלילים הגבוהים), אבל הכל במגבלות הגודל. קצת מצער שסונוס לא מאפשרת לחבר שני רמקולי Roam לזוג סטריאו דרך בלוטות', כמו רוב המתחרים, ולחלק ביניהם את הנטל.

רמקול מדבר עם רמקול

רוצים לגלות למה הרמקול הזה מסוגל? תצטרכו להגיע למקום עם חיבור לרשת WiFi ועם כמה רמקולים של סונוס. המגניבה שביכולות האלה היא החלפת תוכן עם רמקולים אחרים. לחיצה ארוכה על מקש הנגינה תגרום לכל הרמקולים בבית להשמיע צליל זיהוי ייחודי שאותו אתם לא יכולים לשמוע, אבל ה-Roam כן. אם הוא מזהה רמקול סונוס בסביבתו, ה-Roam יעביר אליו את התוכן שאתם שומעים. לחיצה ארוכה נוספת תחזיר את הצליל לרמקול הנייד.
למה זה טוב? נגיד ואתם רוצים לשמוע פודקאסט במקלחת על הרמקול הנייד ואז להמשיך לשמוע אותו על הרמקולים בחדר כשאתם מתלבשים. או, לחלופין, "לקחת" את המוזיקה מחדר העבודה לחדר אחר שבו אין רמקולים לגיחה קצרה. בשימוש יום-יומי בבית שבו יש רמקול של סונוס רק בסלון ובחדר השינה, ה-Roam אפשר לי לייצר רצף האזנה בלי להסתמך על הרמקול הגרוע המובנה בטלפון.
3 צפייה בגלריה
הרמקול הנייד של סונוס
הרמקול הנייד של סונוס
עדיף להשתמש בו בבית. Roam
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)
יכולת נוספת ש-Roam מוסיף למערך רמקולי סונוס ביתי הוא שימוש בבלוטות' כאמצעי קלט. ב-Move הבלוטות' היה מופרד לגמרי, וברמקולים אחרים של סונוס אין בכלל חיבור כזה, ואילו באמצעות ה-Roam תוכלו לשתף תוכן בלוטות' עם רמקולים אחרים דרך הרשת האלחוטית.

אפליקציה מצוינת

כמו כל הרמקולים האחרים של סונוס, גם ה-Roam נשלט באמצעות האפליקציה המצוינת של החברה, המאפשרת בקלות לנגן מוזיקה משירותי מוזיקה שונים ולהעביר את השירים מרמקול לרמקול. וכמו הרמקולים המודרניים האחרים של החברה, הוא תומך בתקן AirPlay 2, שמאפשר להזרים אליו בקלות מוזיקה ממכשירי אפל.
אז האם ה-Roam מצדיק תג מחיר של 699 שקלים? אם כל מה שאתם רוצים זה רמקול בלוטות' נייד, התשובה היא לא. אם, לעומת זאת, מה שאתם רוצים זה רמקול סונוס נייד לשימוש ביתי/משרדי, שאותו אפשר גם לקחת אתכם מדי פעם החוצה, התמורה שתקבלו למחיר תהיה הרבה יותר גבוהה.