ועדי העובדים של פלאפון ובזק בינלאומי מתאחדים, כך הודיעה היום (רביעי) ההסתדרות. הוועד המשותף קרא לעובדי yes להצטרף גם הם, וכך ליצור ועד אחד בקבוצת "אלפא", הכוללת את שלוש חברות הבנות של בזק. הוועד הנוכחי ייצג למעלה מ-3,000 עובדים, מתוכם כ-1,300 בבזק בינלאומי וכ-1,700 בפלאפון.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בזק הודיעה היום על התקדמות במהלך למיזוג yes ובזק בינלאומי, שבמסגרתו תקיים הנהלת החברה מגעים עם ועדי העובדים כדי להגיע איתם להסכמים קיבוציים חדשים.
1 צפייה בגלריה
כבר הפגינו ביחד, עכשיו מתאחדים רשמית
כבר הפגינו ביחד, עכשיו מתאחדים רשמית
כבר הפגינו ביחד, עכשיו מתאחדים רשמית
(צילום: ועד עובדי בזק בינלאומי וועד עובדי פלאפון)
ברקע הכוונה למיזוג, לפני כחודש נקטו עובדי בזק בינלאומי בעיצומים ועצרו את חיובי הלקוחות. כתוצאה מכך, לא יוצאו חשבוניות וחברות האשראי לא קיבלו בקשות לחייב את לקוחות בזק בינלאומי. הם גם הפסיקו להוציא סחורה מהמרכז הלוגיסטי. ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברה לפני כחודשיים, במסגרתו, העובדים עצרו פרויקטים הקשורים לחברות פלאפון ו-yes וביטלו ישיבות משותפות עם שתי החברות. בנוסף, נעצרה העבודה על פרויקט CRM אלפא, כולל ישיבות, פיתוחים ועבודה על המערכת. גם העבודה על פרויקט הסיבים "פייבר פלוס" הופסקה. לפני כחודשיים הפגינו העובדים מול ביתו של יו"ר בזק גיל שרון ברמת אביב.
בזק מבקשת לפרק את בזק בינלאומי בעקבות כוונת משרד התקשורת לבטל את הפיצול בין ספק ותשתית אינטרנט וכוננת החברה לעבור למכירת חבילות אינטרנט אחודות. היא מבקשת למזג את yes בעקבות המעבר הצפוי של החברה משידור באמצעות לוויין לשידור על גבי האינטרנט בלבד. בבזק בינלאומי מסרו בתגובה לעיצומי העובדים לפני כחודש: "שוק התקשורת עובר שינויים משמעותיים, בראשם החלטת משרד התקשורת לבטל את הפרדת ספק תשתית באינטרנט, המצריכה היערכות מחדש. ועד העובדים החל בעיצומים ואנו נעשה כל מאמץ כי בסופו של דבר לא תהיה פגיעה בלקוחות".
יו"ר ועד עובדי אלפא, יחיאל שמן: "הכוח הארגוני של עובדי החברות הבנות הוא המענה הראוי והצודק לשינויים הארגוניים שהנהלת אלפא ודירקטוריון בזק מובילים היום. רק כך נוכל להגיע להישגים גדולים עוד יותר, גם עבור עובדי yes. רק בדרך הזו נוכל להסתכל בלבן של העיניים למתחרים שלנו בענף התקשורת ולייצר תחרות ראויה״.
סגנית יו"ר ועד עובדי אלפא, לימור ליברמן-לביא: "לפני 7 שנים הייתי ממקימי ועד עובדי בזק בינלאומי, והיום אני גאה להיות שותפה להקמת ועד עובדי אלפא. הוועד החדש ישנה את המציאות עבור שלוש החברות בקבוצה, יהפוך את העובדים לשווים אל מול ההנהלה ויוכל להביא להסכם אחד עבור כלל העובדים. אני קוראת לעובדי yes להצטרף אלינו כדי שביחד נוכל לצמוח ולצעוד קדימה".
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "הקמת הוועד המשותף היא ציון דרך חשוב במאבק לשמירה על זכויות העובדים ולהבטחת העתיד התעסוקתי בענף התקשורת. הנהלת אלפא ודירקטוריון בזק צריכים להבין שמולם נמצאים ועדי עובדים אחראים ומקצועיים, שיצרו כוח חזק, מאוחד וחכם, וכל מהלך חד-צדדי על גב העובדים יהיה טעות. אני קורא להנהלה לשבת איתנו ואנחנו מצידנו נהיה מוכנים להתקדם במו"מ מולה. אני קורא גם לעובדי yes להצטרף למהלך ולהביא לשינוי המיוחל למען כל העובדים בקבוצה".
יו״ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק בהסתדרות, יקי חלוצי: "הקמת ועד עובדי אלפא היא הדרך הנכונה להתמודד יד ביד עם ההנהלה של קונצרן אלפא ועם האתגרים התחרותיים בשוק התקשורת, וכן לייצר ערך אמיתי לעובדים. אני קורא למנכ"ל אלפא, רן גוראון, להנחות את הצוות המקצועי להירתם למו"מ יעיל להסכם קיבוצי אחד לטובת כלל העובדים".