בקצרה:
  • פורשה 911 GT3 טורינג - פחות כסאח ויזואלי
  • מנוע, תיבת הילוכים, מתלים ובלמים - ללא שינוי
  • תגיע אלינו בתחילת השנה. תעלה 1.5 מיליון שקל
מכה קלה בכנף: זו פעם שניה בסך הכל בה פורשה מציגה גרסת 'טורינג' ל-911 GT3, כעת על בסיס הדגם העדכני (992). השינוי המשמעותי, כמו בעבר, הוא השמטת הספוילר האחורי עצום הממדים שמתנוסס דרך קבע על ישבנה של GT3 המעניק למכונית הספורט מראה כוחני במיוחד לצד יכולת הצמדה גבוהה יותר של החלק האחורי, המסייעת בעיקר (שלא לומר אך ורק) על מסלול המירוץ. הסרתו בטורינג מסייעת למראה נעים יותר לעין, פחות מאיים ואגרסיבי.
החרטום נותר דומה לרבות מכסה תא מטען קדמי מקרבון, עם כונסי אוויר זהים וחישוקי אלומיניום מחושל ("21 מאחור, "20 מלפנים), כאן בצבע מתכתי לעומת ההשחרה המתבקשת ב-GT3. השינוי בתא הנוסעים משמעותי הרבה יותר, שכן הטורינג מוותרת על כלוב הבטיחות.
השאר ללא שינוי: גם כאן, מנוע בוקסר עם שישה צילינדרים בנפח 4.0 ליטר ונשימה ללא סיוע מגדש, 510 כ"ס וקו אדום ב-9,000 סל"ד. הוא מחובר לתיבת שישה הילוכים ידנית או שבעה הילוכים כפולת-מצמד שלא הוצעה בטורינג הקודמת. הביצועים זהים ל-GT3 - זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות לתיבה האוטומטית או 3.9 שניות לידנית ו-320 קמ"ש מרביים.
גם שאר המערכות זהות, לרבות מתלה קדמי חדש שהוצג ב-992 GT3 (עצמות עצה כפולות), היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים, מערכת בלימה משודרגת (380-408 מ"מ לפנים-אחור) או בלמים קרמיים גדולים שמוצעים כאופציה (390-410 מ"מ לפנים-אחור). על הקשר לקרקע אחראים צמיגי מישלין פיילוט ספורט קאפ 2 דביקים.
מה אנחנו חושבים: אין עוד מכונית ספורט שמוצעת בכל כך הרבה גרסאות כמו 911, כאלה שמתאימות לכל סגנון. החל מקררה בסיסית ועד טורבו S אימתנית וכפולת הנעה. עבור מי ששם את חווית הנהיגה בראש סדר העדיפויות, מיועדת ה-GT3, עם מנוע אלוהי ומערכות מתלים משובחות. החיסרון היחיד שלה מבחינתנו: מראה מוחצן עם ספוילר אדיר שחסר משמעות על הכביש ופוגע קשות במראה הקלאסי. בטורינג הוא נזרק למקומו הראוי (מוסך הטיפולים בפיטס) והופך את המכונית הזו ל-911 האולטימטיבית עבורנו. יודעים מה, מכונית הספורט האולטימטיבית נקודה.