צוותי כיבוי הוזעקו מהבוקר (רביעי) לחמישה מוקדי שריפות שפרצו במועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה. השריפות כובו ולא היו נפגעים.
אתמול נרשמו לא פחות מ-26 דליקות ברחבי העוטף כתוצאה מבלוני התבערה של חמאס - ובתגובה לכך חיל האוויר תקף לראשונה בתקופתו של ראש הממשלה נפתלי בנט ברצועת עזה. ביחידת הבלונים של ועדות ההתנגדות בעזה איימו כי תגובה ישראלית בדמות תקיפה ברצועה תיענה בהפרחת בלוני נפץ בשעות הלילה, כדי לזרוע פחד בקרב התושבים לאור קולות הנפץ.
3 צפייה בגלריה
 שריפה במטע אבוקדו בקיבוץ סעד כתוצאה מבלון תבערה
 שריפה במטע אבוקדו בקיבוץ סעד כתוצאה מבלון תבערה
שריפה במטע אבוקדו בקיבוץ סעד
ראש הממשלה בנט עצמו נפגש היום עם הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי. מלשכת בנט נמסר כי השניים דנו בתמונת המצב המבצעית ועל האתגרים הביטחוניים שעל הפרק, כמו גם בהליך הפקת הלקחים ממבצע "שומר החומות". עוד נמסר כי בנט עדכן את כוכבי כי ההחלטה על הארכת כהונתו תועלה לאישור הממשלה בקרוב.
"לצערי התרגלנו", אמר הבוקר החקלאי עופר ליברמן מקיבוץ ניר עם בריאיון לאולפן ynet על רקע השריפות אתמול. "האזור שלנו נשאר במתח אחרי המבצע. אנחנו הראשונים לספוג ברגע שקורה משהו במקום אחר - וככה גם עם מצעד הדגלים בירושלים. אנחנו הראשונים לספוג את התגובה של חמאס".

ליברמן סיפר כי למרות שלא היו נפגעים בנפש, נשרפו דונמים שלמים מתוך פרדס לימונים וקלמנטינות וכן שדה חיטה. לדבריו, התקיפה האווירית הייתה רכה מדי. "לצערי, מה שהיה הוא שיהיה. כשאומרים שדין בלון כדין קסאם, ודין בלון וקסאם בניר עם כדין בלון וקסאם בתל אביב וירושלים, זה מהפה החוצה. אני אומר את זה בצער גדול, כי אני חושב שצריך לשנות את המשוואה הזו. צריך להסביר לחמאס שהוא לא יכול לשלוח בלונים לאזור הזה, וגם לא קסאמים. צריך שהוא יחשוב מאה ואלף פעמים אם להעיף לכאן עוד בלון", אמר.
3 צפייה בגלריה
נטיעות עצים ביער כיסופים בעוטף עזה
נטיעות עצים ביער כיסופים בעוטף עזה
הנטיעות העוטף
(צילום: קק"ל)
3 צפייה בגלריה
נטיעות עצים ביער כיסופים בעוטף עזה
נטיעות עצים ביער כיסופים בעוטף עזה
(צילום: קק"ל)
בתוך כך, היום הסתיים השלב הרביעי בנטיעות הביטחוניות בעוטף עזה. משעות הבוקר המוקדמות נטעו עובדי ויערני קק"ל מאות עצים בוגרים בצדו המערבי של יער כיסופים כדי למנוע ירי ישיר מהרצועה לכבישים וליישובים הסמוכים. גיל סיאקי, מנהל מחלקת יער מרחב דרום, אמר כי "מהרגע שהחלו להפריח בלוני התבערה מעזה ידענו שאנו צריכים להירתם למשימה ולחשוב על פתרונות יצירתיים לבעיה. והחלטנו שהדרך הטובה ביותר תהיה פשוט להסתיר להם.
"בזמן הנטיעות עובדי קק"ל עומדים חשופים לגמרי מול עזה אך לכולנו ברורה המטרה והעובדה שהנטיעות מצילות חיים. כעת כשסיימנו את השלב הרביעי נוכל להתחיל את השיחות עם גורמי הביטחון. יחד נבחן את היעד הבא בו נבצע עוד נטיעות ביטחוניות בעוטף עזה".