בימים הקרובים יתמלאו השבילים והמדשאות באזור שרונה בתל אביב בעשרות אלפי אנשים שיגיעו ליריד הספרים המסורתי של שבוע הספר. אבל קניות בכלל - ובטח גם כאלה של ספרים - חשוב לעשות על בטן מלאה, אחרי ששבעתם ונשנשתם ואולי אפילו התפרעתם עם כוס יין. אז איפה אפשר לאכול באזור שרונה? חמישה מקומות מומלצים.

בטשון

המקום הזה הוא אחד מהסודות הכי שמורים בתל אביב. מדובר בחנות דגים לא גדולה במיוחד שיש בה גם מסעדונת - או יותר נכון בר קטן שמאחוריו מטבח קטן, ושם יכינו לכם מכל טוב הים והוויטרינה.
המחירים במקום מצחיקים וזה גם מה שהופך את המסעדה הזאת לכל כך פופולרית: 58-62 שקל לרוב המנות שבתפריט. המקום נסגר כל ערב בסביבות 19:00 (יום ראשון סגור), אז אם החלטתם להגיע לכאן כדאי שתעשו את זה לפני השיטוט בין דוכני שבוע הספר.
קרליבך 29 תל אביב, 077-5575315

פיצה דון ג'וזפה

בחלל ששימש בעבר את מסעדת טפאו הוותיקה, שנסגרה במהלך הקורונה, נפתחה חנות יין מעניינת מאוד, ועכשיו נפתחה במקום גם פיצרייה המגישה פיצה מבצק מחמצת שעובר התפחה של 72 שעות. הפיצה הזאת מגיעה בגודל בינוני והיא נאפית בתנור אבן איטלקי.
בתפריט תמצאו פיצות כמו פיצה יפואית - פיצה לבנה עם שום, תימין, מוצרלה, עגבניות מיובשות וזיתים; חצ'אפורי עם שלל גבינות וביצה; פיצה בלקנית - עם חציל קלוי, גבינת פטה, פלפל חריף; פיצה מרגריטה; פיצה ביאנקה עם רוטב אלפרדו, מיקס פטריות ופרמזן; ולקינוח יש מאפה שהוא שוס - בצק פיצה עם שוקולד נוטלה, מרשמלו ובננה. הנמנעים מפחמימות ימצאו שם גם סלט קפרזה עם בלסמי מצומצם.
3 צפייה בגלריה
דון ג'וזפה פיצה
דון ג'וזפה פיצה
(צילום: מיטל סולומון)
את הפיצה תוכלו לקחת לרחבה החיצונית של כיכר גבעון או לשבת איתה על הבר שנשמר בחלל מימי טפאו העליזים. ושימו לב לזה - תוכלו לקנות יין וללגום אותו במקום ללא שום דמי חליצה. משלוחים עם תן ביס וגם וולט לרחובות הקרובים לאזור המסעדה. מחירים: פיצה מרגריטה ובקבוק יין (לבחירה מ-12 סוגים) 110 שקלים; 2 פיצות עם בקבוק יין 170 שקלים.
הארבעה 16 תל אביב, 051-2288416

שרונה מרקט

האופציות לארוחה קלילה, מהירה וזולה מחכה לכם בשוק: בין כל הדוכנים והמסעדות שנמצאות שם, אנחנו מציעים לבדוק את מיאזקי של השף יובל בן נריה (טאיזו); את ג'יג'י קובלה - מיזם הכריכים החדש של אסף גרניט שנולד בקורונה; מסעדת אוכל הרחוב הפופולרית - הקוסם; וגם את המבצעים לרגל שבוע הספר שמחכים ברוטיסרי - דוכן עוף בגריל משגע.
3 צפייה בגלריה
אריק רוזנטל, הקוסם שרונה מרקט
אריק רוזנטל, הקוסם שרונה מרקט
אריק רוזנטל, הקוסם שרונה מרקט
(צילום: יובל חן)
כאן תוכלו לנשנש קרוב להתרחשות שבוע הספר, וגם לצאת בזול (תלוי כמה ספרים תקנו).
שרונה מרקט

לחמים

הסניף הראשון והוותיק של רשת לחמים שנפתח לפני 17 שנה ברחוב החשמונאים, הסמוך למתחם שרונה. המקום מציע שני אזורי ישיבה - בחזית על הרחוב, ובעורף - בכניסה הפונה לכיכר גבעון (זו הכניסה הקרובה יותר למתחם שבוע הספר).
3 צפייה בגלריה
לחמים
לחמים
(צילום: נמרוד גנישר)
בתפריט תמצאו את הפחמימות המשובחות של האופה אורי שפט, וזה המקום גם אם רק בא לכם נשנוש קטן, מהיר ומשביע על הדרך וכוס קפה.
החשמונאים 103, 03-5618111

נורמן

כאן תמצאו את הלהיט התורן - כריך חלה ממולא באריסה, חריף, שניצל וחציל מטוגן. במהלך השבוע מוכרים במקום שווארמה וביום שישי התפריט מתחלף לחלות, שניצלים פריכים וחציל מטוגן. בנוסף לשניצלים נכנסים פנימה גם חצילים מטוגנים, לימון כבוש, פלפל חריף מטוגן ומטבוחה ביתית. המנה מוגשת יחד עם חמוצים טוניסאיים, צ׳'יפס בטטה וצ'יפס תפוחי אדמה והיא עולה 39 שקלים למנה אישית או 150 שקלים למנה ענקית לחמישה סועדים.
חשמונאים 96 תל אביב, 050-7755551
פורסם לראשונה: 14:54, 09.06.21