"מאז ומתמיד כשהגעתי לישיבות רוב הנוכחים היו גברים". כך סיפרה היום (שני) טלי מרון דותן, סמנכ"לית IT בחברת פיליפ מוריס, במסגרת ועידת "הנשים של המדינה" של ynet, "ידיעות אחרונות" ו"לאשה".
לדבריה, התפקיד בו היא נמצאת נתפס לרוב בתור תפקיד גברי. "למרות שבשנים האחרונות יש שינוי שמאוד משמח אותי, התחום הטכנולוגי הוא תחום גברי יחסית. אני מניחה שזה חלק מהאופן שמגדלים אותנו, שמייעדים נשים לתחומים שהם יותר של נשים כשבעצם אין לנשים שום מניעה לעוק בכל תחום טכנולוגי".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
טלי מרון דותן, סמנכ"לית IT - פיליפ מוריס cg"n
טלי מרון דותן, סמנכ"לית IT - פיליפ מוריס cg"n
טלי מרון דותן, סמנכ"לית IT בחברת פיליפ מוריס
היו לך חסמים בדרך לתפקיד הזה? "כן, היו אנשים שהרימו גבה, היו גם כאלה שזה היה להם יותר טבעי. אני חייבת להגיד שבאופן אישי זה אף פעם לא עצר אותי. הייתי תמיד מרוכזת בלאן אני רוצה להגיע, הבאתי את מה שיש בי, את היכולות שלי, ולא נתתי לעובדה שאני אישה לא לבלבל אף אחד ולא להפריע לי בדרך. אני כן יכולה להבין שתופעה כזו קיימת ושזאת הרגשה שהיא לא תמיד נעימה".
מה עשיתם בחברה שלך כדי לשפר את המצב? "קודם כל, נפטרנו מהסטריאוטיפ הישן של חופשת לידה לנשים בלבד. הסתכלנו על חופשת לידה כמשהו ששני בני הזוג שותפים לו. למטפל הראשי נתנו גם חופשת לידה מוגדלת של 18 שבועות במקום 15 השבועות שנהוגים בשוק שלנו, גם הארכנו את חופשת הלידה למטפל המשני משבוע אחד לשמונה שבועות. כמות הנשים היפה שיש לנו בחברה שלנו רק מוכיחה שזה מקום שהוא מוקד משיכה לנשים. אנחנו אוחזים בשיא של 47% נשים בהנהלה ואני מקווה שיהיו עוד הרבה חברות במשק יעשו כמונו".
מה תגידי לבחורות צעירות שמייחלות להגיע לנקודה שבה את נמצאת? "אני אמליץ להן להסתכל על עצמן, להכיר את היכולות שלהן, לשים איזה יעד גבוה, לשרטט את הדרך וללכת בהתמדה ובנחישות להשגת היעד הזה. אני חושבת שבדרך יהיו הרבה נשמות טובות שיגידו להן למה הן לא יכולות. הן צריכות להתרכז בלמה הן כן יכולות, ולהמשיך. יש כשלונות בדרך, קמים מהכשלון, לומדים וממשיכים קדימה לכיוון החזון. נחישות, התמדה, ביטחון עצמי, זה הדברים שיובילו אותן להשיג את היעד".