3 צפייה בגלריה
השבעת הממשלה
השבעת הממשלה
ראש הממשלה בנט ויו"ר האופוזיציה נתניהו, השבוע בכנסת
(צילום: רויטרס)
בליכוד מסרבים להעביר את חוק האזרחות והכניסה לישראל שמטרתו לשלול אזרחות או תושבות לפלסטינים שנשואים לערבים ישראלים - ובקואליציה החדשה מנסים למצוא פתרון שיאפשר בכל זאת להעביר את החוק שעובר בכנסת במתכונת של הוראת שעה מאז שנת 2003, ועומד לפוג ב-6 ביולי.
אתמול בבוקר (יום ד') אמורה הייתה הוועדה המסדרת לעסוק בנושא ולאשרו משום שוועדת הפנים של הכנסת טרם הוקמה, אולם אז הועברו מסרים מהליכוד לפיהם למרות שהחוק עבר בממשלות הליכוד במשך שנים, המפלגה לא תתמוך בו הפעם אלא אם כן הקואליציה תקדם הסדרה של מאחזים ביהודה ושומרון.
3 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
"אנחנו מתנים את התמיכה שלנו בחוק ההתיישבות הצעירה". ח"כ זוהר
(צילום: הדר יואביאן)
"אנחנו מתנים את התמיכה שלנו בחוק ההתיישבות הצעירה", אמר ח"כ מיקי זוהר מהליכוד. "עד עכשיו קואליציית השינוי לא חשבה שיש בעיה בממשלה מהסוג הזה והיו סבורים שיסתדרו. בחסות הרצון של בנט להיות ראש ממשלה הם שכחו שממשלה כזאת היא בלתי אפשרית ועכשיו יקבלו את ההוכחה מדוע דרושה פה ממשלת ימין", תקף.
בקואליציה בוחנים כיצד יוכלו להעביר את החוק לאור העובדה שברע"מ מתנגדים לאישור החוק - ורשת הביטחון מימין שניתנה עד עכשיו, לא קיימת. יו"ר הקואליציה עידית סילמן וסגנה בועז טופורבסקי ניהלו ביממה האחרונה שיחות עם נציגי רע"מ על מנת לערוך שינויים בחוק ולבחון כיצד בכל זאת ניתן לאשרו בתמיכת מפלגתו של עבאס.
3 צפייה בגלריה
השבעת הממשלה
השבעת הממשלה
ח"כ עבאס
(צילום: AP)
שרת הפנים איילת שקד אמרה כי ההצבעה על החוק תעלה בכל מקרה בשבוע הבא - ומבחינתה גם תעבור. "זה חוק מציל חיים ששומר על אופייה של המדינה, לא חוק לשחק איתו", אמרה לאנשי הליכוד ששוחחה איתם לאורך היום. שקד מתעקשת להביא את החוק להצבעה ואמרה כי "אף מפלגה ציונית לא תצביע נגדו. אם הליכוד רוצים לשחק שישחקו בחוקים אחרים לא בזה. זה חוק רגיש שפעמיים כמעט נפסל בבג"ץ. הוא מגן על המדינה. נראה איזו מפלגה ציונית, כל שכן ימנית, תצביע נגד".
לרשות הקואליציה נותרו כשבועיים בשביל לגבש פתרון והצוותים כבר החלו לעבוד. בין הפתרונות שנשקלו עלתה אפשרות להרחבת מתן אישורי הכניסה למקרים הומניטריים קשים ולמי שנזקק לטיפול רפואי.
כל השיחות שהתקיימו עם הליכוד עד כה לא העלו כל פתרון, ובקואליציה שוקלים כעת לפנות ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולבחון את האפשרויות שעומדות בפניהם, בהן להסתפק רק באישור של ועדת החוץ והביטחון.
פורסם לראשונה: 21:22, 16.06.21