פסטיבל תיאטרונטו ה-30 במספרו יתקיים השנה, זאת לאחר שבוטל שנה שעברה בעקבות מגפת הקורונה. הפסטיבל יתקיים ביפו העתיקה בין ה-29 עד ה-31 למרץ ובעכו העתיקה החל מה-30 במרץ ועד הראשון באפריל. את הפסטיבל הקים וייסד יעקב אגמון ז"ל, והשנה לראשונה תנהל אותו אישתו, גילה אלמגור.
"חודש לפני מותו, יענקל'ה ביקש מיגאל עזרתי, שתיאטרון יפו ייקח על עצמו את ניהול הפסטיבל", אמרה היום (ב') אלמגור במסיבת העיתונאים של הפסטיבל והמשיכה, "רגע לפני שיגאל עזב, יענקל'ה ביקש להכניס לחוזה שהוא מבקש שאמשיך לעמוד בראש המפעל החשוב הזה כי מה יודע מה יקרה לו. אני רואה בתיאטרונטו צוואה שעלינו להמשיך לקיים אותה. כיוון שבכל זאת אני בתחום, אני יודעת כמה התיאטרונטו היה חשוב ליענקל'ה, שרצה להעמיד את השחקן במרכז הבימה, ככוכב של האירוע".
2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
תיאטרונטו הינו פסטיבל של הצגות יחיד, המאפשר לשחקן ליצור דיאלוג ישיר עם הקהל, והינו אחד הפסטיבלים הוותיקים והמובילים בתחום התיאטרון. זוהי המצאה ישראלית שבעקבותיה נוסדו פסטיבלים דומים ברחבי העולם, אחד מהם הוא פסטיבל תיאטרונטו בעיר קיל, גרמניה, המעלה בכל שנה הצגה מתוך פסטיבל תיאטרונטו הישראלי.
ההצגה הטובה ביותר תזכה בפרס על שם השחקן ניסים עזיקרי ז"ל, הניתן על ידי קרן תל אביב לספרות ואמנות ע"ש יהושע רבינוביץ, פרס בגובה 10,000 שקלים. כמו כן, יוענק פרס להצגה שתזכה בציון לשבח , גם על ידי קרן רבינוביץ בגובה 5,000 ש"ח. בנוסף, השנה לראשונה יוענק פרס לשחקן או שחקנית לפי בחירת הקהל על שמה של השחקנית הצעירה תרין שלפי, שהלכה לעולמה ממחלת הסרטן.
2 צפייה בגלריה
דף חלק
דף חלק
מתוך ההצגה "דף חלק"
(צילום: ז'ראר אלון)
מלבד שבע הצגות היחיד שמשתתפות בתחרות, בפסטיבל יוצגו חמש הצגות נוספות. כמו כן, יערכו כמה מחוות למייסד אגמון, כמו מופע מיוחד למחזות הזמר שהגה והפיק לאורך השנים ותערוכה של הצלם ז'ראר אלון ובה מבחר תמונות של אגמון מתקופות שונות של חייו.