סכסוך שכנים: המפקחת על רישום מקרקעין בתל אביב, דגנית קציר-ברין, קיבלה תביעה שהוגשה נגד שכן בבניין משותף בעיר - וקבעה כי השארת ציוד ואשפה אינם שימוש סביר בשטח המשותף. על השכן הוטל תשלום הוצאות לתובעת בסך 6,257 שקל ותשלום אגרת תביעה בסך 679 שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בתביעה נטען כי השכן נהג להניח ציוד אישי כגון דליים וסמרטוטי רצפה וכן שקיות זבל בחדר המדרגות. בנוסף, נטען כי הניח חפצים שונים במרתף הבניין, ואף התקין גדר בין מעקה חדר המדרגות לקיר חדר המדרגות הגובל בדירתו, ובכך חסם את המעבר לגג הבית המשותף.
במסגרת התביעה נטען עוד כי החפצים הפריעו לגישה למחסן והקשו על ניקיון הבניין. כמו כן, נטען כי השכן הניח דברים על גג הבניין ומנע שימוש סביר בגג ואף פגע באיטומו. עוד הגדיל השכן להשאיר את כלבו בחדר המדרגות, ללא רצועה או רסן, כשדירתו פתוחה לרווחה. על אף פניות חוזרות ונשנות, הוא לא פינה את דבריו ואף נטען כי התנכל לתובעת.

הנתבע: "הדיירת מתנכלת בגלל נטיותי המיניות"

בתגובה טען הנתבע כי התמונות שצורפו לכתב התביעה ישנות ולא משקפות את המצב כיום. עוד הוסיף כי הוא והתובעת אינם מתגוררים באותה הקומה, וכי הנתבעת מתנכלת לו מכיוון שהסכים להשתתף בפרויקט תמ"א 38 ובשל נטיותיו המיניות. לדבריו, התובעת ביחסי שכנות עכורים עם שאר הדיירים והיא עצמה מאחסנת חפצים ואשפה ליד דירתה.
בפסק הדין כתבה המפקחת: "ככלל, איני סבורה כי יש מקום לאחסן ציוד אישי בחדר המדרגות של הבית. גם הנחת שקיות זבל בחדר המדרגות אינה מהווה לדעתי שימוש סביר ברכוש המשותף. חדר מדרגות הוא רכוש משותף שנועד לשמש את כל בעלי הדירות ומבקרים לתכלית גישה ומעבר. הנחת מיטלטלין בחדר המדרגות עלולה להכביד ולצמצם את מרחב המעבר ולסכן חיי אדם. חדר המדרגות אינו דירה ואינו מחסן - ועל כן יש להניח בו - אם בכלל - חפצים מינימליים (כגון שטיחונים לניקוי נעלים)".
עוד קבעה כי "משאין מחלוקת בין הצדדים כי אין מקום להחזקת בעלי חיים בחדר המדרגות או להותרת דלת הדירה פתוחה לרווחה ולהנחת שקיות אשפה בחדר המדרגות, ולנוכח הצהרת הנתבע כי הדבר נעשה פעמים ספורות בלבד, אזי דין התביעה בעניין זה להתקבל בהסכמת הצדדים".