"זה לא משנה אם המשחק יום אחרי יום, וזה לא משנה מי יותר התעייף או התאמץ - העיקר שנגיע וננצח את המשחק המכריע". במכבי תל אביב לא מחפשים תירוצים יממה אחרי ה-81:76 לגלבוע/גליל. המטרה של הצהובים ברורה: לשכוח מהמשחק בגן נר ולנצח הערב (חמישי, 21:00) את החבורה של אבישי גורדון בהיכל במשחק השלישי והקובע בסדרת גמר הפלייאוף.
שחקניו של יאניס ספרופולוס לא הגיעו מוכנים מקצועית ומנטלית למשחק אתמול. מלבד סקוטי ווילבקין שרשם ערב אדיר של 34 נקודות ולקח את הקבוצה על הכתפיים שלו, בתוספת דקות טובות של כריס ג'ונס (14 נקודות), כל היתר לא ממש הופיעו. הנתון השלילי הבולט אצל הצהובים: האחוזים ל-2 נקודות: 24 בלבד - הכי נמוך בתולדותיהם במשחק פלייאוף.
4 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
"העיקר שנגיע וננצח את המשחק המכריע". שחקני מכבי ת"א
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
ספרופולוס אובד עצות
ספרופולוס אובד עצות
"לוח הזמנים הוא לא פייר". ספרופולוס
(צילום: אורן אהרוני)
מי שסופסל אתמול היה עומרי כספי, שקיבל רק 10 דקות בהן רשם 2 נקודות. בסיום המשחק ספרופולוס התייחס לכך ואמר: "זאת הייתה החלטה מקצועית שלי". הבעיה הגדולה של הצהובים היא פציעתו של אנטה ז'יז'יץ'. הסנטר עלה לשחק עם פציעה בגבו ובמשחק עצמו היה נראה שהוא סובל מכאבים עזים. הקרואטי בספק למפגש המכריע הערב.
"הפתיחה הרעה שלנו היא משהו שפגע בנו בהמשך", אמר ספרופולוס. "הייתה גם בעיה של ריכוז. היינו במתח והחטאת הליי-אפים הובילה לרגעים רעים בהגנה. זה 1:1 עכשיו, הערב נהיה במשחק האחרון של העונה ונגיע מוכנים לקרב אחר".
4 צפייה בגלריה
ווילבקין מאוכזב
ווילבקין מאוכזב
34 נקודות שלא הספיקו. ווילבקין
(צילום: אורן אהרוני)
ספרופולוס המשיך: "זה קשה לשחק יום אחרי יום, לוח הזמנים הוא לא פייר כלפי שתי הקבוצות, אבל אלה התנאים. העונה הזאת מאוד מוזרה, זה המשחק ה-76 שלנו, קשה לשחק כל-כך הרבה פעמים. נצטרך להיות מוכנים ולהילחם חזק יותר מאתמול".
ג׳ון דיברתולומיאו: "התחלנו רע את המשחק, אין לי תירוץ לאחוזי הקליעה שלנו. אנחנו צריכים להיות יותר מפוקסים, יש לנו עוד משחק אחד לכפר על זה. זו סיטואציה מוזרה לשחק יום אחרי יום, לא שיחקנו ככה בעבר".
4 צפייה בגלריה
יפתח זיו
יפתח זיו
"ראוי לעשות את קפיצת המדרגה הבאה". זיו
(צילום: אורן אהרוני)
ומה עם גלבוע/גליל? מי שהיה אחראי על הפרקט על האנרגיות, ניהול המשחק והסל המכריע והקריטי בשניות האחרונות היה יפתח זיו. כוכב גלבוע/גליל אמר: "עכשיו זה גמר של משחק אחד. אנחנו יודעים שאנחנו יכולים לעשות את זה, הסלוגן שלנו הוא לב. אני לא חושב שהעייפות היא פקטור. לפחות החשמל לא נפל הפעם".
זיו כבר דיבר על המשך דרכו: "אני חושב שזה המשחק האחרון שלי כאן, אני מוכן ובשל. אני ראוי לעשות את קפיצת המדרגה הבאה. מעדיף כמובן לסיים את זה בצורה מתוקה עם אליפות. מה הבא בתור? להיות בקבוצה שמשחקת באירופה או קבוצה מהליגה הספרדית".