*התכנים במדור זה מוגשים בשיתוף עם המוסדות האקדמאיים המציגים


תחום המימון והניהול הפיננסי לא רלוונטי רק לאנשי כספים, אלא הוא נוגע לכל אחד מאיתנו. אז למה כדאי להתמחות בתחום מימון ושוק ההון?
פרופ' שמואל האוזר, משנה לנשיא הקריה האקדמית אונו, לשעבר יו"ר רשות ניירות ערך, סיפר על תוכנית הלימודים לתואר שני במנהל עסקים עם התמחות במימון ושוק ההון: "ההתמחות במימון עוסקת בניהול פיננסי ושוק ההון ומיועדת להעניק לסטודנטים הכשרה לתפקידי ניהול ומטה בחברות פיננסים, בנקים, חברות ביטוח וחברות שעוסקות בשוק ההון. זו התמחות שנוגעת לכולנו, כולנו שם".
ד"ר שרבל שוקייר, סגן נשיא הקריה האקדמית אונו לפיתוח אקדמי, הוסיף על החשיבות של הנושא: "בעולם העסקים המודרני להתמחות מימון יש השפעה רוחבית על כל פעילות החברה. נושאים שקשורים לתחום המימון והניהול הפיננסי הם לא רלוונטיים רק לאנשי כספים, הם רלוונטיים לכל אחד מאיתנו בחיי היום יום. כדי להתנהל טוב יותר מבחינה כלכלית, מה שנקרא חינוך פיננסי".
ד"ר שוקייר הוסיף כי על המנהלים לשלוט גם בשפה הפיננסית.
על תוכנית הלימודים, פירט פרופ' האוזר: "הקורסים שמים דגש על ההתפתחויות האחרונות. בנקים דיגיטליים, מסחרי דיגיטלי בניירות ערך, ניהול השקעות מקוון על ידי רובוטים, מסחר חברתי ועוד. את כל הקורסים האלה מעבירים מרצים עם הרבה מאוד ניסיון".
ד"ר שוקייר הוסיף על תוכנית הלימודים: "במסגרת ההתמחות במימון ושוק ההון, אנחנו מלמדים את הסטודנטים, שמימון זה לא אוסף של נוסחאות, זה לא חישובים, כי היום יש בעצם אפליקציות, יש תוכנות פיננסיות מתקדמות ומחשבונים. המטרה היא שהסטודנט יבין מה עומד מאחורי כל מספר ובמסגרת הקורסים אנחנו קודם כל מלמדים את הסטודנטים חינוך פיננסי, כדי לדעת להתנהל נכון יותר מבחינה פיננסית בחיי היום יום".
הוא הוסיף כי בתוכנית הלימודים מעוניינים שהסטודנט יהיה סמנכ"ל כספים אישי לעצמו. "במסגרת ההתמחות במימון ושוק ההון, נלמד מגוון של קורסים, בין היתר קורס בניהול פיננסי מתקדם, נלמד שם בעצם את מקורות המימון של הפירמה. נלמד גם על מטבעות דיגיטליים, נלמד גם כן את הקורס של חדר עסקאות", אמר ד"ר שוקייר. "המרצים בהתמחות במימון באים מהשטח וזה מאפשר לנו להיות אקדמיה יישומית, ללמד את התיאוריות וגם להראות לסטודנטים איך ניתן ליישם את כל התיאוריות האלה בשטח".
*התכנים במדור זה מוגשים בשיתוף עם המוסדות האקדמאיים המציגים
פורסם לראשונה: 18:06, 16.05.21