"אנחנו לא יכולים לפספס יותר, לואיס אנריקה – ככה לא נגיע לשום מקום". ב"מארקה" הספרדי מודאגים ומאוכזבים אחרי שהנבחרת סיימה בתיקו 1:1 עם פולין ומקומה בשמינית גמר יורו 2020 בסימן שאלה גדול.
יורו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
זה היה התיקו השני ברציפות של ספרד אחרי ה-0:0 עם שבדיה, ושני המשחקים התקיימו בסביליה. כעת נראה שהיא תזדקק לניצחון במשחקה האחרון מול סלובקיה, ובכל מקרה, לאור היכולת שהפגינה עד כה, קשה להאמין שתגיע רחוק בטורניר. באתר הזכירו שהפעם האחרונה בה ה"רוחה" לא ניצחה בשני משחקיה הראשונים באליפות אירופה הייתה אי שם ב-1996: "מחכה לנו משחק על החיים ועל המוות, יש הרבה ספקות".
6 צפייה בגלריה
נבחרת ספרד
נבחרת ספרד
הספרדים מאוכזבים
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
לואיס אנריקה
לואיס אנריקה
"חבל שלא ניצלנו את הפנדל". לואיס אנריקה
(צילום: EPA)
גם שוער העבר של ספרד, סנטיאגו קניסארס, הגיב: "אם במשחק הראשון היה חסר לנו מזל, עכשיו אני באמת מודאג, בעיקר בגלל ההגנה". באתר של "אס" התייחסו לצבע המדים של הנבחרת ולמצב הקריטי כשפרסמו את הכותרת "נורה אדומה". ב"מונדו דפורטיבו" נכתב: "הפעם מוראטה לא אשם". גם ב"אל פאיס" העבירו ביקורת: "שומעים את האזעקות, הנבחרת שוב הייתה חסרת ברק, אפילו יותר מאשר במשחק מול שבדיה".
6 צפייה בגלריה
אלבארו מוראטה מאוכזב
אלבארו מוראטה מאוכזב
מוראטה
(צילום: EPA)

מוראטה: "שאנשים יגידו מה שהם רוצים"

"עוד משחק ברח לנו", התאכזב אלבארו מוראטה, שכבש את השער לזכות ספרד וגם החטיא הזדמנויות בסיום. "עכשיו מחכה לנו משחק מכריע וכל מה שאגיד לא ישנה שום דבר. יש לנו ביטחון כל הזמן ואנחנו לא מרגישים פגועים. לא משנה לי אם אני מבקיע או לא, העיקר זה לנצח ולא עשינו את זה. ברגעים קשים צריך לדעת איך להמשיך קדימה".
על הביקורת שספגה הנבחרת אמר מוראטה: "שאנשים יגידו מה שהם רוצים. אנחנו חיים במדינה בה קל לדבר ולהעביר ביקורת בחינם. יכול להיות לנו יותר או פחות מזל, אבל תמיד נהיה מוכנים לתת את הכל".
המאמן לואיס אנריקה הגיב: "התחושות לא טובות. אולי היינו טובים יותר, אבל זה לא מספיק. חבל מאוד שלא ניצלנו את הפנדל ברגע מכריע. לעומת זאת פולין לא הגיעה להרבה הזדמנויות אבל ניצלה אחת. אני מקווה שנשלוט יותר במשחקים וניצור יותר הזדמנויות. בהרבה מקרים התוצאה לא משקפת את הדברים. התיקו הזה עדיין מאפשר לנו לסיים ראשונים בבית וכמובן שנרצה לנצח במשחק האחרון".
6 צפייה בגלריה
לואיס אנריקה
לואיס אנריקה
"לא חסרים לנו אופי ואגרסיביות". לואיס אנריקה
(צילום: AFP)
על הדאגה שנוצרה אמר אנריקה: "אתם אלו שמודאגים, אנחנו כבר רגילים לזה וכמאמן אני צריך למצוא פתרונות. ביום רביעי נצטרך לבוא לשמח את האוהדים שראויים לזה, אנחנו יודעים שאם לא נעשה את זה אנחנו עלולים להישאר בחוץ. אנחנו יודעים שלא חסרה לנו אגרסיביות, יש לנו שחקנים איכותיים שיודעים להפעיל לחץ ובשום אופן אי אפשר לומר שחסר לנו אופי. ההפך. זה היה משחק שונה מאשר מול שבדיה והיינו בו טובים יותר. מול השבדים תקפנו כל הזמן ולא כבשנו, הפעם הפולנים יצאו קדימה וגרמו לנו בעיות הרבה יותר מהשבדים. הגיע לנו לנצח, אבל גם הפולנים שיחקו בצורה אינטליגנטית ויכלו לעשות את זה".
המאמן נשאל על מוראטה, שקיבל ממנו קרדיט אחרי שאכזב קודם לכן וספג ביקורות: "אלבארו עשה כמה דברים יפים במשחק הזה, השער שכבש היה רק אנקדוטה. חבל מאוד שלא עשינו יותר דברים".
6 צפייה בגלריה
נבחרת פולין
נבחרת פולין
נבחרת פולין. אנריקה: "גרמו לנו בעיות יותר משבדיה"
(צילום: AFP)
ג'ורדי אלבה אמר במסיבת העיתונאים: "אני חושב ששיחקנו באינטנסיביות, אין ספק. אנחנו יכולים להשתפר ויודעים מה לעשות. אני מאוכזב, אבל אם נמשיך לעבוד ככה התוצאות יגיעו. ביום רביעי מחכה לנו גמר ונעשה את הכל כדי לנצח ולעלות לשלב הבא. פולין לא הפתיעה אותי, ידענו שנתמודד מול נבחרת איכותית עם החלוץ הטוב ביותר. שלטנו והגענו להזדמנויות טובות יותר, אבל הם כבשו מהזדמנות אליה הגיעו. לדעתי הגיע לנו לנצח".
פולין השיגה נקודה ראשונה אחרי ההפסד 2:1 לסלובקיה ונותרה בתמונה. המאמן פאולו סוזה: "המפתח היה המנטליות שלנו. אנחנו נוקטים בגישה של עידוד השחקנים ומשחק באומץ. הקשרים היו פסיביים במחצית הראשונה ועבדנו על כך שייצאו קדימה וידחפו את החלוצים קדימה. ככה היינו מסוגלים לזכות בכדורים ולהגיע להזדמנויות. כשלחצנו ושיחקנו באומץ חטפנו כדורים והגענו למצבים. במחצית השנייה שיחקנו עם יותר עומק, היינו יותר אגרסיביים, אינטנסיביים וגם יותר מסוכנים. ספרד משחקת במערך בו שחקני ההגנה שלנו עומדים קדימה וידענו שלא נוכל להתגונן כל המשחק, אלא שנהיה חייבים ליזום".
6 צפייה בגלריה
פאולו סוזה
פאולו סוזה
"אנחנו בדרך הנכונה". פאולו סוזה
(צילום: EPA)
מאמן מכבי תל אביב לשעבר הוסיף: "אנחנו בדרך הנכונה ויכולים להיות חזקים יותר ועם מנהיג כמו רוברט לבנדובסקי אנחנו יכולים לבעוט הרבה לשער, להיות בכל מקום במגרש ולהבקיע. זו הדרך הנכונה לעמוד באתגרים שלנו ולעלות לשלב הבא. רוברט הוא מנהיג שונה וגם עושה הגנה. הפעם ראינו את האנרגיה והנחישות שלנו שהיו חיוניים מאוד עבורנו".