עולם החלומות עדיין מעורפל למדע. עתה פרופ' אריק הואל טוען שיש לו תיאוריה חדשה שמסבירה למה אנחנו חולמים חלומות מוזרים.
לשיטתו, המוזרות של החלומות שלנו עוזרת למוח להכיל טוב יותר את החוויות היום יומיות שלנו. כלומר, החלומות הופכים את האופן שבו אנחנו מבינים את העולם לפשוט יותר.
3 צפייה בגלריה
חלומות מוזרים
חלומות מוזרים
חלומות מוזרים
(צילום: shutterstock)
המוח, לפי החוקר, בעצם יוצר גרסה מוזרה של העולם בחלומות. "החיים משעממים לפעמים", הוא אומר. "אז החלומות יעזרו לכם להתמודד איתם". ועכשיו לתגלית חדשה בחלל. מדענים גילו כוכב לכת חדש והוא מסקרן במיוחד. מדובר על קבוצה בינלאומית של חוקרים, שהבחינה בתגלית מרגשת במיוחד, הכול בזכות האטמוספרה המשמעותית של כוכב הלכת, הנמצא כ-90 שנות אור מאיתנו.
את הממצא החדש זיהו החוקרים דרך טלסקופ בצ'ילה, באמצעות טכניקה חדשה המגלה כוכבי לכת דרך השפעת כוח הכבידה שלהם על כוכבים שאותם הם מקיפים.
3 צפייה בגלריה
TOI-1231 b
TOI-1231 b
TOI-1231 b
(הדמיה: NASA / JPL-Caltech.)
כאשר הם מקיפים אותם, המהירות משתנה ובעצם "חושפת" את הנוכחות שלהם, ואת המסלול שלהם. החוקרים שמצאו את כוכב הלכת מספרים שמדובר ב"כוכב לכת מוזר" שעוד לא מבינים אותו, מה שהופך את זה לעוד יותר מרתק. בנוסף החוקרים מצאו שהוא קריר. תפנית נחמדה לאור העובדה שרוב כוכבי הלכת שנמצאים הם לוהטים. השם של כוכב הלכת, אגב, הוא TOI-1231 b - שהרדיוס שלו גדול פי 3.65 מכדור הארץ. שם קליט.
ומכוכב לכת שאף אחד לא מבין, לכוכב שכולם רוצים להיות הראשונים להבין אותו עד הפרטים הקטנים. אנחנו מדברים על מאדים כמובן.
תמונות חדשות ומרהיבות שצולמו על ידי רכב החלל הסיני פורסמו בסוף השבוע, והן משפיעות על התחרות המדהימה של הסינים מול נאס"א בחקר הכוכב האדום.
הצילומים כוללים נוף של 360 מעלות סביב אתר הנחיתה של רכב החלל, באזור המכונה אוטופיה פלניטיה, בחצי הכדור הצפוני של מאדים.
3 צפייה בגלריה
רכב החלל הסיני במאדים
רכב החלל הסיני במאדים
רכב החלל הסיני במאדים
(צילום: סוכנות החלל הסינית)
רכב החלל יבלה עוד כמה חודשים על הכוכב במטרה לחקור את האדמה של מאדים, וגם כדי לחפש סימני מים. כל זה קורה בזמן שרכב חלל אמריקני - שהגיע לכוכב הלכת השכן השנה יחד עם עמיתו הסיני - נמצא גם הוא על מאדים במשימה, ואם אתם שואלים את עצמכם מה הסיכוי ששני רכבי החלל המתחרים ייפגשו, אז סביר להניח שהם לא, המרחק בין השניים 1,600 ק"מ.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי