למה שבובות המיועדות למשחק מגנטים לא יכילו מגנטים? זה מה שחשבה אורית אחרי שגילתה שבובות כאלה, בשם "פליי מגנט", שקנתה עבור משחק מגנטים של נכדיה, כלל לא מתמגנטות למשחק.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
משחקי מגנטים הם להיט ילדים כבר כמה שנים. מדובר באריחים (לבנים דקות) מגנטיים בצבעים שונים ובצורות שונות, שניתן לבנות מהן מבנים שונים. המהות של המשחק היא המגנטיות של החלקים: כל חלק יכול להתמגנט לחלק אחר ובאופן הזה בונים מבנים מהאריחים. לכן, לא מן הנמנע שמי שמייצר בובות למשחקים האלה, ייצור אותן כשהן מכילות מגנט.
2 צפייה בגלריה
בובות מגנטיות שלא מתמגנטות
בובות מגנטיות שלא מתמגנטות
בובות מגנטיות שלא מתמגנטות - פליי מגנט
חיפוש באמזון מעלה שכל הבובות שמצאנו שנמכרות שם כהרחבה למשחק אריחי המגנטים, הן בובות שמתמגנטות למשחק. בנוסף, סביר להניח שאם מישהו מוכר למשל בובות למשחק לגו, הן יתחברו לאריחי הלגו.

יש על האריזה ציורים של משחקי מגנטים

"למוצר שקניתי קוראים פליי מגנט", היא מספרת. "יש גם ציורים של משחקי מגנט על הקופסה. אמנם אין כיתוב על גבי הקופסא לפיו הבובות מכילות מגנט, אבל השם של המוצר והציורים ליד לא מותירים לכאורה מקום לספק. בנוסף, יש לי בובה זהה בבית שכן מתמגנטת. הפריט עלה 40 שקל לאריזה של ארבע בובות וקניתי שתיים כאלה. אחרי שגילינו שאין בהן מגנט, התקשרתי לשירות הלקוחות של היבואן והם לא מכחישים. הם אומרים שככה זה, אבל אני יודעת בוודעות יש בובות אחרות בשוק שנראות זהות וכן מתמגנטות למשחק".
2 צפייה בגלריה
אלו דווקא כן מתמגנטות
אלו דווקא כן מתמגנטות
אלו לדוגמה, דווקא כן מתמגנטות
כיוון שקנתה את הפריט בחנות כפר השעשועים באילת, התקשתה לקבל החזר כספי על הפריט. היא ניסתה להחליף את המוצרים בחנות אחרת של הרשת, אבל לא איפשרו לה להחליפו, כיוון שאלה חנויות של זכיינים. בחנויות, אגב, אישרו שהבובות האלה אמורות לכאורה להיות בובות עם מגנט.
"כשאמרתי ליבואן שקוראים לזה פליי מגנט וזה אמור להתמגנט, הוא ענה: 'זה סתם שם'. זה לא סתם שם, השם לכאורה מעיד על תכונת המוצר. הוא אמר 'שילמת מחיר נמוך'. זה נכון, לעיתים המוצר הזה עולה פי שניים, אבל חשבתי שזה מחיר נמוך כיוון שקניתי באילת".
הוספת מגנטים לא אמורה לייקר את המוצר פי שניים בכל מקרה. מגנט זה דבר זול "זה נכון. אמרתי לו שאני חשה שזאת גניבת דעת. אם היה כתוב אדידס הייתי חושבת שזה מוצר של אדידס. אם כתוב מגנט, זה משחק נלווה למשחק המגנט, שמכיל מגנט. זה לא ה-80 שקל. זה העיקרון. הנכדים ישחקו בזה במילא, למרות שהבובות נופלות כי הן לא מתמגנטות".
כשפנינו לחברה היבואנית בבקשה לתגובה ושאלנו מדוע למכור בובות למשחק מגנט שאינן מכילות מגנט, התעקשו שם שאין כאן שום תעתוע.
אמיר מילשטיין, מנכ"ל איי פופ ישראל, מסר בתגובה כי "כפי שהובהר ללקוחה בשיחת טלפון שנעשתה, פליי מגנט הוא השם של הסדרה. הבובות הספציפיות הנ"ל מתאימות בגודל לשאר המוצרים בסדרה, אך הן לא מתמגנטות ולא מצוין שהן כאלו. במידה ותפנה לחנות תוכל להחזיר המוצר ולקבל מהם זיכוי או כסף בחזרה בהתאם למדיניות של החנות".
פורסם לראשונה: 09:28, 28.08.20