מיקרוסופט מגבירה את המאמצים לבדל בינה לבין מתחרותיה בעולם המשחקים, עם דגש מתמשך על שירות המשחקים Game Pass וצעדים נוספים לעבר עולם שבו קונסולת אקס-בוקס יכולה לעבוד על כל מסך. בשני אירועים סביב תערוכת המשחקים E3, המתקיימת גם השנה בצורה וירטואלית, חשפה אמש (יום א') החברה כמה מתוכניותיה לשנה וחצי הקרובות. בתפריט: עשרות משחקים שיגיעו לגיים פאס, ומוצרים חדשים שיביאו את המותג אקס-בוקס למסכי טלוויזיה בלי הצורך לקנות קונסולה.
2 צפייה בגלריה
הבקר של אקס בוקס סירייס אקס
הבקר של אקס בוקס סירייס אקס
השלט של Xbox. בקרוב לא נצטרך קונסולות?
(צילום: אורי דוידוביץ')
"אנחנו רוצים להביא משחקים בענן לכל שלושת מיליארד השחקנים ברחבי כדור הארץ", אמר לפני כמה חודשים ל-ynet בן דקר, שאחראי במיקרוסופט על שירות Game Pass, בהתייחס לגרסת הענן של השירות שהושקה בכמה עשרות מדינות בשנה שעברה. עכשיו מיקרוסופט מוכנה לחשוף חלק מהתוכנית הזו: בעתיד הקרוב מתכננת החברה להשיק הן אפליקציה לטלוויזיות חכמות והן קופסת סטרימינג קטנה שמתחברת למסך - כמו כרומקאסט, אבל למשחקים.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

התשתית שעליה האפליקציות וקופסת הסטרימינג יתבססו היא של Xbox Cloud Gaming - שירות גיימינג בענן הזמין כיום ב-22 מדינות על מחשבים, מכשירי אנדרואיד ובקרוב גם מכשירי iOS דרך הדפדפן. כמו סטאדיה של גוגל ולונה של אמזון, השירות מריץ את המשחק בחוות שרתים, שולח את הווידאו שלו אליכם למכשיר ומקבל בחזרה את הקלט. בין שלושת השירותים שהזכרתי, Xbox Cloud Gaming הוא המשתלם ביותר בזכות מנוי גיים פאס, שנותן לשחקנים גישה למאות משחקים (כולל משחקים חדשים) תמורת דמי מנוי חודשיים של כ-55 שקלים.
(צפו באירוע המלא של מיקרוסופט)
שירותי הענן האלה לא זמינים כיום בישראל, אך הדבר עשוי להשתנות כאשר תושק כאן חוות השרתים של מיקרוסופט, הנמצאת כיום בשלבי בנייה. חוות השרתים צפויה להיפתח בתחילת השנה הבאה, אך לא ידוע האם יוקצו בה משאבים לשירותי אקס-בוקס.

מסע הקניות נושא פירות

החלק השני באסטרטגיה של מיקרוסופט הוא המשחקים. במשך שנים ארוכות, לא היה למיקרוסופט כמעט מה להציע בתחום. לאורך רוב הדור הקודם, פלייסטיישן של סוני הציעה לגיימרים יותר משחקים בלעדיים, תוך טיפוח של ספריית להיטים דוגמת The Last of Us ו-Horizon. כאשר מיקרוסופט יצאה לפני מספר שנים לסבב רכישות של אולפני משחקים, התעשייה ראתה בכך ניסיון להדביק את הפער. והאירוע שנערך אמש הוא הנקודה שבה המאמצים האלה מתחילים לשאת פירות.
אחת ההכרזות הגדולות של האירוע, למשל, הייתה כי המשחק Starfield יושק בשנה הבאה בבלעדיות לאקס-בוקס ולמחשב. סטארפילד הוא היקום החדש הראשון של חברת בת׳סדה (Fallout, Elder Scrolls) מזה 25 שנה. כאשר מיקרוסופט רכשה את חברת האם של בת׳סדה, זנימקס, ב-7.5 מיליארד דולר אשתקד, יש להניח שמה שעמד לנגד עיניה זה בלעדיות על כותרים כאלה.
2 צפייה בגלריה
Starfield
Starfield
Starfield. יגיע בשנה הבאה ל-Xbox ולמחשב
(צילום: מיקרוסופט)
וסטארפילד לא סתם יושק באקס-בוקס ובמחשב, אלא גם ייכלל ב-Game Pass מיומו הראשון. בכלל, מ-30 המשחקים שהוצגו באירוע אמש, 27 יגיעו לגיים פאס ביום ההשקה שלהם. ולמרות שמיקרוסופט עושה דברים כאלה כבר שנים, זה עדיין קצת בלתי נתפס שתמורת סכום שנתי שווה ערך לכשני משחקי קונסולה חדשים, אפשר לקבל גישה לספרייה עם מאות משחקים כולל כמה השקות חדשות בכל שנה. גם הגיוון מרשים. באירוע אמש, למשל, ראינו משחקי פעולה (STALKER 2, Halo Infinite, RedFall) לצד משחקי מרוצים (Forza Horizon 5, Shredders), משחק מכות חמוד (Party Animals), חבילות הרחבה למשחקים קיימים, כמה משחקי צד-שלישי פופולריים משנה שעברה שיגיעו השנה לגיים פאס (Hades, Yakuza: Like a Dragon) ועוד ועוד.

הימור לטווח ארוך

יותר מכל חברה אחרת בתחום, מיקרוסופט בונה את הנטפליקס של עולם הגיימינג. ומשנה לשנה, החזון הזה הולך ונהיה מוחשי יותר. בסוף השבוע היא פירטה את התוכניות שלה להגדיל את ההפצה של משחקיה בלי צורך לרכוש מכונה במאות דולרים, ואמש הציגה את התכנים המקוריים שאמורים להצדיק את דמי המנוי לשנים הבאות.
בזמן שפלייסטיישן 5 עם השלט המהפכני שלה וקסדת ה-VR שעליה היא עובדת, או סוויץ׳ הניידת/נייחת, מציגות דרכים חדשות לשחק, מיקרוסופט לפעמים נראית כאילו היא לא מנסה בכלל להתחרות בתחום החדשנות. ההפך הוא הנכון - מיקרוסופט פשוט מחדשת בתחום התמחור והתשתיות. לטווח הרחוק, זה הימור שעשוי להיות הרבה יותר משתלם משל המתחרות.