השחקן הוותיק שמיל בן ארי, שהשתתף בסדרה "חזרות", מתייחס לראשונה באולפן ynet לתחקיר שפורסם על ארז דריגס באתר "פוליטיקלי קוראת", ובו עדויות קשות על התנהלות פוגענית של השחקן כלפי נשים צעירות. את הריאיון התחיל בן ארי בטענה כי ישנן נשים שרוכבות על גל MeToo ומנסות לקדם את עצמן דרכו. בהמשך המשדר תקפה את דבריו יעל סיני משדולת הנשים ואמרה: "אלו תפיסות מגוחכות, אף אחת לא שואבת הנאה מלדבר על חוויות קשות שהיא עברה".
"אני מבקש לא להתייחס למקרה הספציפי של ארז כי אני לא מכיר את העובדות", אמר בן ארי בריאיון. "MeToo זה דבר חשוב ומבורך ואני באמת אומר שאם מישהי הוטרדה מינית אז שתצא עם זה בריש גלי, אבל אני אומר שיש נשים, שחקניות או וואטאבר, שקצת מוזילות את העניין הזה. נאחזות בקנה רעוע בשתי דקות של תהילה, מחפשות בנרות את ה'אני מרגישה', איזשהו דבר שיכניס אותן לתודעה הציבורית, במקום להסתמך על הכישרון שלהן והעשייה שלהן".
אתה אומר שיש שחקניות שמנצלות את MeToo כדי להיכנס לתודעה? "כן, אני מכיר כאלה שהמציאו עליהם שקרים, כאילו, אולי היה איזשהו שבב של מקרה והלבישו עליו תילי תילים של סיפורים. אני מאמין שזה מגיע ממקום של קנאה באלו שעושים ויוצרים וגם בתסכול שלהן מחוסר כישרון או מחוסר עשייה או מחוסר הצלחה. במקום להתמקד בעשייה שלהן ובכישרון שלהן ובפיתוח הכישרון והעשייה שלהן, הן נאחזות בטרנד וזה חבל, כי הן מוזילות את העניין של MeToo שהוא כל כך חשוב".
אתה יודע שהדברים האלה יעוררו מהומה, נכון? שנשים ממציאות טענות כאלה? שהן רוצות פרסום? "אני עומד מאחורי המילים שלי ואני לא מכליל את כל השחקניות, חס וחלילה, אני אומר שיש כאלה שצריך להיזהר מהן וצריך לעשות את ההבדל בין אלה שבאמת יש להן מה לומר לבין אלה שממציאות או נאחזות במשהו חסר ערך תקשורתי, כדי לקבל שתי דקות של תהילה מאוד מפוקפקת".
2 צפייה בגלריה
מתוך "חזרות"
מתוך "חזרות"
מתוך "חזרות"
(צילום מסך, כאן 11)
אפרופו העדויות, הייתה שם נערה בת 16, כולן משקרות? "חס וחלילה, אני לא מדבר באופן ספציפי על המקרה של ארז כי אני לא מכיר את העובדות ואם יש כאלה שהן בנות 15-16-17-18 וכו' שבאמת הוטרדו מינית, שיקומו ויגידו ויחשפו. אבל אני אומר, יש תחושה של איזושהי זילות בדבר הזה והאצבע הפכה להיות קלה על ההדק".
בוא נישאר במקרה של ארז, אתה חושב שזה לגיטימי שהוא ימשיך להתנהל בתעשייה? "זו שאלה אחרת ואני לא יכול להשיב עליה כי הבנתי שהוא התנצל והוא מבין שהוא בבעיה חמורה".
וזה מספיק? "אני לא יודע להגיד לך. זה קשה מקצועית. כקולגה, כחבר, קשה לי לומר, 'לא, הוא צריך לעוף מכאן קיבינימט'. אבל כמובן שאני מדבר מתוך אינטרס אישי של הסדרה, אני מאוד מקווה ורוצה שהיא תמשיך, כי היא סדרה טובה".
בגלל זה ההלם, אבל אתה מכיר מקרים של קולגות שהואשמו בהאשמות שווא? "כן, אני אתן לך מקרה אישי שלי, מישהי, בחורה צעירה, שחקנית צעירה, ששיחקה איתי בהבימה, אני לא אזכיר את שמה ואת שם ההצגה. אחרי 12-13 שנים לאחר שההצגה ירדה, הייתי בהלם כי קראתי את הפוסט שהיא פרסמה, שקרים קשה לי לחזור עליהם וקשה לי להבין מאיפה הם מגיעים. תראה דוגמה, היא ידעה מה דעתי עליה אז כשחקנית, דעתי הייתה שמאוד-מאוד לא הערכתי אותה, אבל היא הבינה את זה, והיא כנראה מאוד-מאוד כעסה על זה ועדיין כועסת".
2 צפייה בגלריה
ארז דריגס, מתוך "חזרות"
ארז דריגס, מתוך "חזרות"
ארז דריגס, מתוך "חזרות"
(צילום מסך)
ואיך זה השפיע עליך? "זה קרע אותי, אני פשוט לא הבנתי מאיפה זה נחת עליי, שקרים כאלה שהייתי בהלם. קודם כל היא ידעה מה דעתי עליה כבנאדם ומה דעתי עליה כשחקנית. אז להמציא עליי שקרים כאלה? אני בחיים לא העזתי לא להטריד ולא לגעת".
זאת אמירה טיפה בעייתית. השבוע פורסם הדוקו של וודי אלן ויש את המקרים של ויינשטיין, אנשים מחוץ לתעשיית המשחק והקולנוע חושבים שאין שם ברקסים. "אני מסכים איתך, וגם ההיפך, נשים מרשות לעצמן, בלי ברקסים, להפיץ יותר מידי ובלי פרופורציה כדי לקלקל ולהרוס, וזה מאוד חבל. אני אומר, יש נשים או שחקניות שתופסות טרמפ על זה וצריך להפריד בין אלה לאלה".
דיברת עם ארז? "לא, זה עצוב לי מאוד הדבר הזה שקרה, מה אני אגיד לך, מאוד עצוב לי על הבחורות שהוטרדו וכלפי ארז שהגיע למצב כזה. מה יהיה עם זה? אין לי מושג. אני רק רוצה לומר במשפט אחד, בבקשה, שהאצבע לא תהיה כל כך קלה על ההדק.
מצד שני, צריך שהנשים לא ייפחדו לדבר על זה? "נכון מאוד, אם יש להן באמת על מה להתלונן".

יעל סיני משדולת הנשים הגיבה בחריפות לדברים של בן ארי: "אני חושבת שהוא לא מבין מספר דברים מאוד מהותיים שקשורים בפגיעות מיניות. קודם כל זה שאף אחת לא שואבת הנאה מלדבר על חוויות קשות שהיא עברה. דבר שני, לדבר זה הדבר היחיד שיש לנו, אנחנו חיות במציאות שבה אין ענישה. פגיעות מיניות, כרגע לדבר ולכתוב ולדבר את הכאב הזה זה הכוח היחיד שיש לנו".
בנוסף התייחסה לטענה שנשים משקרות וממציאות הטרדות מיניות כדי לצבור תהילה: "אני לא מבינה, איזה סוג בן אדם יכול לדמיין שמישהי תרצה לדבר על פגיעה מינית בשביל רווח אישי. זה דבר כואב, זה דבר שהן משלמות עליו מחיר במערכות יחסים אישיות, משפחתיות ובתפיסה העצמית שלהן. בכנות, ת'כלס, זו רק מחשבה שמלכתחילה יוצאת מנקודת הנחה של זלזול בנשים מקצועניות, שהן לא יכולות להשיג תהילה בזכות המקצועיות שלהן. אני מצטערת אבל אלה תפיסות מגוחכות מלפני עשרות שנים, וזה באמת מצער שהוא השמיע אותן בצורה כזאת".