ליברמן ישלם: המשימות הקשות של שר האוצר החדש | הפודקאסט היומי

"אנחנו מתחילים לעבוד היום בקצב. יהיה צורך לתכנן כאן הרבה מאוד תוכניות חדשות ולקיים את מה שנדחה". כך אמר הבוקר (ב') שר האוצר החדש, אביגדור ליברמן, כאשר כינס על הבוקר את הנהלת המשרד למפגש עבודה ראשון, עוד לפני טקס החילופים באוצר עם השר היוצא ישראל כץ שהתקיים לאחר מכן. באירוע, שהיה סגור לתקשורת, איחלו ליברמן וכץ זה לזה הצלחה בהמשך דרכם.

הפקידים באוצר הופתעו מזימונם לשעה 8:00 לישיבת הנהלה ראשונה. בכיר באוצר אמר לנו כי "אין ספק שעכשיו האורות ידלקו פה כל לילה וכל הלילה".
3 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן ישראל כץ
אביגדור ליברמן ישראל כץ
שר האוצר הנכנס אביגדור ליברמן והשר היוצא ישראל כץ
(צילום: דוברות משרד האוצר)
השר ליברמן אמר למי שכינה מיד הדרג המקצועי כי "בדבריו אתחשב מאוד, אתם לא פקידים, כי צריך להשיג את הפיגור העצום שנוצר בשל ארבע מערכות הבחירות במשרד הכלכלי החשוב הזה. מבחינתי אין מושג כזה 'פקידי האוצר' אלא הדרג המקצועי וכך אתייחס אליכם".
3 צפייה בגלריה
שר האוצר, אביגדור ליברמן
שר האוצר, אביגדור ליברמן
שר האוצר, אביגדור ליברמן היום במפגש עם הנהלת המשרד
(צילום: דוברות משרד האוצר)
ליברמן הוסיף כי "הכרתי היטב את פעילות משרד האוצר ובמיוחד את פעילות אגף התקציבים מאז 1996. לא תמיד הסכמתי עם עמדת המשרד אבל תמיד הערכתי את הידע והיושר המקצועי. המשימה הראשונה שלי היא לשקם את המורל, גאוות היחידה ורוח הקרב של הגורמים המקצועיים במשרד".
3 צפייה בגלריה
שר האוצר, אביגדור ליברמן
שר האוצר, אביגדור ליברמן
פגישת עבודה ראשונה במשרד האוצר עם אביגדור ליברמן
(צילום: דוברות משרד האוצר)
עוד אמר: "אני יודע שבמשרד האוצר יש הרבה מנכ"לים. כל ראש אגף הוא למעשה מנכ"ל בפני עצמו, אבל מבחינתי יש מנכ"ל אחד - מנכ"ל המשרד ושמו רם בלינקוב. זה מה שיהיה מעכשיו". ליברמן הבהיר כי בלינקוב נכנס למשרד כאיש אמונו וכשליחו האישי במשרד הכלכלי החשוב ביותר.
"המשימה הכי חשובה כרגע היא להעביר את התקציב ולדאוג שיהיה תקציב מאוזן, אחראי וממלכתי", אמר ליברמן "אני לא מתכוון לעבוד אצלכם, אבל אני כן מתכוון לעבוד איתכם".
עוד ציין שר האוצר כי ישיבות הנהלת המשרד יתקיימו כל שבוע בימי שלישי בשעה 7:30 בבוקר וביקש להקפיד על הזמנים. יצוין שרוב המשתייכים לדרג המקצועי מתגוררים מחוץ לירושלים ואחדים מהם יקבלו אם יבקשו זאת את האישור ללון בירושלים בין הימים שני ושלישי.
בפגישה השתתפו: השר במשרד האוצר, חמד עמאר; מנכ"ל משרד האוצר, רם בלינקוב; החשב הכללי, יהלי רוטנברג; הממונה על השכר, קובי בר נתן; הכלכלנית הראשית, שירה גרינברג; מ"מ הממונה על התקציבים, יוגב גרדוס; מנהל רשות המיסים, ערן יעקב; יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה; הממונה על רשות שוק ההון, משה ברקת; ראש אגף דוברות והסברה, לילך ויסמן; מ"מ סמנכ"לית בכירה להון האנושי ומינהל, סופי עופר; ראש מטה התשתיות, קובי בליטשטיין; מנהל אגף חירום וביטחון, יוני מור.
בטקס חילופי השרים אמר ישראל כץ: "אני רוצה להודות לכל מי שעסק במלאכה. התמודדנו בצורה טובה מאוד ביחד לנסיבות ולאתגרים. כתוצאה מזה לא נזרקו מאות אלפים ולרחובות ולא קרסו אלפי עסקים. הגירעון יורד באופן קבוע, צפי הצמיחה גבוה כל דירוג האשראי נשאר גבוה למרות המשבר הפוליטי החריף שהיה כמשקולת והחברות דירוג החליטו להשאיר את הדירוג ללא שינוי והם שיבחו את תוכניות הסיוע. הם הבינו שזה אפשר לאנשים לעבור תקופה וזה התחבר לפעילות המשק וישראל נמצאת בעמדת הזינוק הטובה ביותר בעולם. היו כאן אתגרים לא פשוטים, הצלחנו למרות השיתוק להעביר שני תקציבים, גם בשנת 2020 העברנו 412 מילארד שקל וגם ב-2021 העברנו 420 מליארד בנס גדול והצלחנו להעביר אותו בקצות האצבעות, שבעצם אפשרו להמשיך לעבוד".
לליברמן אמר: "יש לך בסיס טוב של הון אנושי וגם של תשתית כלכלית ברורה, האתגר עדיין יהיה גדול, אני אהיה אופוזציה לוחמת אבל לויאלית לכלכלת ישראל".