אמזון מרככת עמדות: ענקית הקמעונאות האמריקנית הודיעה אתמול (חמישי) שתאפשר לעובדיה להמשיך לעבוד מהבית באופן חלקי, גם בתום הגבלות הקורונה. מדובר בפניית פרסה של החברה, שהודיעה לפני כחודשיים וחצי שהיא מצפה שהעובדים יחזרו באופן מלא למשרדים עד הסתיו של 2021.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במזכר פנימי שנשלח לעובדים מסרה הנהלת החברה כי היא מצפה שהם יגיעו למשרדים שלושה ימים בשבוע, וביומיים הנוספים הם יוכלו לעבוד מרחוק. המנהלים הישירים יחליטו באלו ימים העובדים יידרשו להגיע למשרדים, כך נמסר מההנהלה.
1 צפייה בגלריה
משרדי אמזון
משרדי אמזון
משרדי אמזון
(צילום: shutterstock)
בתוך כך הודיעה החברה כי עובדים שלא ירצו להגיע למשרדים לשלושה ימים בשבוע יוכלו להגיש בקשה להחרגה, ועובדים בתפקידים מסויימים יוכלו לעבוד מרחוק באופן מלא עד ארבעה שבועות בשנה.
בהודעתה הקודמת נקטה אמזון בגישה שמרנית הרבה יותר בתוכנית החזרה לעבודה שלה. בסוף חודש מרץ הדגישה החברה כי מטרתה היא "לחזור לתרבות ממוקדת משרד כבסיס העבודה שלנו". אז קבעה החברה כי חלק מהעובדים יידרשו לחזור למשרדים כבר בקיץ הקרוב, ומרבית העובדים יידרשו לשוב למשרדים באופן מלא עד הסתיו.
פניית הפרסה של החברה מגיעה לפי הדיווחים בעקבות תגובות חריפות מצד העובדים על ההודעה הקודמת של החברה. מעבר לכך, דווח כי חברות טכנולוגיה אחרות החלו בגיוסים נרחבים שנראו כאילו הם מכוונים בחלקם לעובדי אמזון, שזעמו על המדיניות הנוקשה של החזרה הצפויה למשרדים.
אמזון מסרה בתזכיר לעובדים כי היא "לומדת ומתפתחת ככל שהזמן עובר", ושהיא תמשיך להתפתח משום שהיא דואגת לקבל משוב מהעובדים על ההנחיות המתעדכנות בנוגע למדיניות העבודה בחברה.
"כמו כל החברות והארגונים ברחבי העולם, אנחנו מנהלים לראשונה כל שלב במגפה הזו, ומנסים ללמוד להתפתח תוך כדי", נמסר מאמזון. "כעת חשבנו כיצד לאזן את הרצון שלנו לספק גמישות לעובדים שיוכלו לעבוד מהבית, לצד האמונה שלנו שאנחנו עובדים הכי טוב כשאנחנו ביחד במשרד".
בהודעתה הנוכחית נוקטת אמזון במדיניות דומה לזו של ענקיות טכנולוגיה אחרות שהודיעו לאחרונה על תוכנית העבודה שלהם אחרי המגפה. בשבוע שעבר הודיעה אפל כי העובדים יחזרו למשרדים שלושה ימים בשבוע החל מספטמבר, ובמאי הודיעה גוגל כי 60% מעובדיה יחזרו למשרדים גם כן לשלושה ימים בשבוע, כאשר 20% ימשיכו לעבוד מהבית באופן קבוע. גוגל הודיעה גם כי תאפשר לכל העובדים לעבוד מרחוק באופן מלא במשך ארבעה שבועות בשנה. פייסבוק ומיקרוסופט אמרו כי רוב העובדים יוכלו לבחור להמשיך לעבוד רק מהבית.