בשיתוף מכון אברהמסון

"בזכות המהפך המוצלח שלי 10 אנשים נגמלו בעקבותיי"

"היום אני לא מרגיש שאני עושה דיאטה! זה ההבדל המהותי בין הגמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות שעברתי באברהמסון לבין הדיאטות שעשיתי בעבר. הצלחתי לשנות את אורח החיים ואת צורת האכילה שלי", מספר מיכה שוורץ, 49, נשוי ואב לחמישה, סמנכ"ל חברת בנייה מכפר סבא ששקל לפני תשעה חודשים 95 קילוגרמים וירד 25 קילוגרמים.
"בילדותי הייתי 'שמנמוך'. כל חיי עשיתי דיאטות והרגשתי שאני נלחם בעצמי. פעמיים אפילו הצלחתי להוריד 30 קילוגרמים, וברגע שהצלחתי להגיע ליעד, העליתי הכל בחזרה תוך תקופה מאוד קצרה".
"אני מהנדס במקצועי ולא ברור לי איך טיפול הוליסטי יכול להשפיע, פיזיולוגית, על הגוף, אבל זה עובד. מיד אחרי הטיפול באברהמסון לא הרגשתי צורך לאכול, כהרגלי, בורקס, ג'חנון או פיצה. נכנסתי לשגרה כיפית וטובה לי. אני אוכל יותר מאוזן ומגוון, מקפיד על אכילה מתונה לאורך היום. אני גם יודע איך ומה לאכול מחוץ לבית ולא מרגיש שאני מאלץ את עצמי להימנע ממאכלים מסוימים".
"לפני ארבעה חודשים עשיתי בדיקת דם, והרופא שלי היה בשוק מהתוצאות. מדדי הכולסטרול, השומנים בדם והסוכר שהיו גבוהים בעבר, השתפרו למופת בזכות הירידה במשקל והאכילה המאוזנת. החלפתי את כל המלתחה שלי מ-XL לחולצות במידה S ובמכנסים ממידה 46 ירדתי ל-39. בנוסף, לאחרונה התחלתי גם להתאמן ואני מרגיש מעולה באימון. אני יותר עירני וקליל היום, אין לי כרס, ואני כבר לא פותח כפתור לאחר ארוחה עתירת פחמימות. כשאני שבע אני לא מרגיש כבד ולא נרדם אחרי הארוחה. בנוסף, אני לא סובל מצרבות ומכאבי ראש שתקפו אותי באופן קבוע".
"אני חייב לציין לטובה את הטיפול והליווי המסור של הצוות. כבר למחרת הטיפול התקשרו אליי לוודא שאני בסדר, והמשיכו בהתמדה לתמוך בי בכל דרך. זה לא טיפול של זבנג וגמרנו. בזכות המהפך המוצלח שלי 10 אנשים הלכו בעקבותיי, וכולם מרוצים".
6 צפייה בגלריה
מיכה שוורץ
מיכה שוורץ
מיכה שוורץ

"30 קילוגרמים פחות וחיי השתנו"

"אני כל כך שמחה שבחרתי לעבור גמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות. הם שינו את חיי, למדתי לאהוב את עצמי ולהאמין בעצמי" מספרת אורלי אביב (43) גרושה ואם לשישה ילדים, מטפלת NLP ומורה ליוגה לילדים מאופקים ששקלה 100 קילוגרמים בשיאה.
"הייתי רגע לפני ניתוח קיצור קיבה לפני הגמילה מסוכר ופחמימות ממכרות במכון אברהמסון. לפני כן ניסיתי הכל: דיאטניות, שומרי משקל, ספורט, צומות של ניקוי רעלים, אבל כלום לא עזר. חששתי מהניתוח והחלטתי לנסות את אברהמסון לפני שאפנה לפתרון קיצוני. אני זוכרת שכשהייתי מתבוננת בעצמי בראי, הייתי אומרת לעצמי 'אמא'לה די! לא טוב לי!' כשפניתי לאברהמסון הייתי חסרת אמונה לחלוטין, משוכנעת שדבר לא יעזור לי. איך מישהו יכול לעצור אותי מלאכול את האוכל שאני הכי אוהבת בעולם?"
"שעות ספורות אחרי הטיפול, הרגשתי שנכנסתי ויצאתי בדיוק אותו דבר, אבל מהר מאוד הבנתי שאני ממש לא אותו דבר. אני זוכרת שנכנסתי לקיוסק לקנות משהו לשתות והרגשתי שכל החטיפים היו מאחורי קיר זכוכית: בלתי נגישים ולא רצויים. לפני הטיפול אכלתי בעיקר פסטות, לחמים ובאגטים. לגיסי יש מאפיה ונהגתי לאכול שם באגטים שלמים. אחרי הטיפול שום פחמימב לא משכה אותי ואפילו הגעילה אותי. תקופה מסוימת אחרי הטיפול ניהלתי את המאפייה, ולא היה לי בכלל חשק לטעום, להיפך".
"מה שנתן לי כוח היה שירדתי ממש מהר: בתוך חודש ירדתי 10 ק"ג! אחר כך למדתי ליהנות ולשבוע מאוכל בריא וטוב. 4 שנים אחרי הגמילה אני 30 ק"ג פחות. מרגישה הרבה יותר טוב: ירדה הנפיחות שתמיד הרגשתי בבטן. התחלתי לנשום ולישון טוב יותר. היו לי דורבנים בכפות הרגליים שעברו כלא היו. אפילו העור שלי יותר נעים ורך, והפנים שלי יותר חלקות. סבלתי תקופה ארוכה מפריחה בזרוע שהסתברה, בדיעבד, כרגישות לגלוטן. אני הולכת לים, משחקת עם הילדים על הרצפה וחיה חיים נטולי עייפות".
"הפכתי בן לילה לאדם אחר. הגמילה העניקה לי ולמשפחתי כוח שהכל אפשרי. כאמא שראתה כמה זה עשה לי טוב רשמתי לתכנית שתיים מבנותיי. קיבלתי והענקתי למשפחה ביטחון לצאת סופסוף מהקהילה החרדית, לאחר 4-5 שנים של סדקים באמונה. לפני כשנה וחצי גם נפרדתי ממערכת יחסים שלא התאימה לי, והיום מחפשת זוגיות בריאה ומעצימה.
6 צפייה בגלריה
אורלי אביב
אורלי אביב
אורלי אביב

"אני מרגישה שיש לי יותר כוח רצון"

אפרת זגורי (20), חיילת ובתה של אורלי, שעברה אף היא גמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות וירדה 20 קילוגרמים. אורלי מספרת: "ניסינו לרזות בכל כך הרבה דרכים: דיאטנית, זומבה, דיקור סיני, פרחי באך, טיפול רגשי, בהם הצליחה להפחית 80 גרם לכל היותר. אחרי הטיפול באברהמסון היא אמרה: 'מה זה השטויות האלה? זה לא עובד עליי'. אבל כששאלתי אם היא רוצה לאכול פיצה, אפרת שמכורה לפיצה, הייתה בהלם מעצמה כשענתה שלא מתחשק לה".
אפרת: "עשו עליי חרם מכיתה א' עד כיתה ד' בבית הספר החרדי שבו למדתי. הייתי חוזרת כל יום בוכה. לפעמים הייתי בוכה לפני שהייתי חוזרת לבית הספר ומנסה להירגע כדי שאמא לא תראה. הילדות לא דיברו איתי או שהיו מדברות אליי לא יפה. היו מכניסות לי בילקוט פתקים עם קללות. אמא שלי תמיד הייתה מוצאת את הפתקים וזורקת אותם לפני שאראה".
"נהגתי לאכול הכל. לא מנעתי מעצמי כלום. מלא ג'אנק פוד ושטויות. מכיתה א' לקחו אותי לדיאטנית. עם כל דיאטה או שיטה שניסיתי הייתי נכנסת ללחץ, כי לא ירדתי במשקל ועליתי עוד רק מהלחץ. למרות שראיתי את התוצאות המדהימות של אמא שלי בגמילה עדיין הייתי הכי סקפטית. לפני כשנה וחודשיים, שיניתי את דעתי. רציתי לצאת לחופשה עם חברות לחו"ל בקיץ, אבל ממש לא רציתי לצאת לחו"ל במשקל 94 ק"ג".
"אחרי שעברתי את התהליך משהו קרה. אם פעם הייתי רואה פיצה או לחם וישר טורפת. היום אני מרגישה שיש לי כוח רצון יותר חזק. אני אוכלת הכל, רק בלי סוכר ופחמימות ממכרות".
6 צפייה בגלריה
אפרת זגורי
אפרת זגורי
אפרת זגורי

"אני בוחרת את מה שנכנס לגוף שלי"

"הגמילה שלי מסוכר ומפחמימות ממכרות שלי השפיעה על כל הסובבים אותי: כגננת בגן הילדים, אני מלמדת את הילדים על הסוכר הבריא שבפירות לעומת הסוכר שנמצא בעוגיות. בעלי הפסיק לשתות קולה, התחיל לאכול בריא וירד 7 קילוגרמים. הילדים נהנים מאוכל בריא ללא סוכר וללא פחמימות ממכרות ואפילו לא מרגישים בשינוי. מאז שבעלי, שבבעלותו אולם האירועים "סירוס" בעמק חפר, נחשף לגמילה, הוא דאג לארגן מנות שף מיוחדות לאנשים כמוני שלא אוכלים סוכר ופחמימות ממכרות, וגם מנות טבעוניות, צמחוניות וללא גלוטן, כך שאף אחד לא מרגיש שונה, וכולם יכולים ליהנות ממנה טובה וטעימה", מספרת מיטל כהן זמיר, 43, נשואה ואם לשלושה, גננת מלב השרון, שהפחיתה 10 קילוגרמים בתוך פחות משנה בעקבות הגמילה מסוכר ופחמימות ממכרות באברהמסון.
"אף פעם לא הייתי רזה, אבל עם כל הריון נותרתי עם עודפים שהתקשיתי להוריד. לא חייתי בשלום עם הגוף, הייתי צריכה לתכנן כל דבר שאני לובשת עם בטן הריונית, והרגשתי נפוחה כל הזמן. רציתי להרגיש טוב עם עצמי ולהרגיש קלילה. ניסיתי את כל הדיאטות האפשריות, הסדנאות, המעקבים, אפילו מדבקה. כולם הבטיחו לי שאצליח וגבו המון כסף. בכל דיאטה הייתה לי מוטיבציה להצליח במשך שבועיים עד חודש עד שהייתי נשברת. קשה לעמוד בדיאטה גם כשיש תפריט מסודר. הראש 'שמן' והוא ממשיך לחשוב על אוכל. כשאני עצובה אוכלת, משועממת - אוכלת. כל הזמן אני סביב אוכל, וגם מבשלת ואופה הרבה".
"כשחברה הציעה שאלך לגמילה מסוכר ופחמימות ממכרות, קבעתי תור מיד. אחרי הטיפול השינוי היה טבעי וכיפי, בלי הייסורים של בא לי אבל אסור לי. סופסוף מצאתי משהו שמצליח לי. אני לא מתגרה מבצקים ומשוקולדים, ובשונה מדיאטה אני לא מרגישה שאני אוכלת רק חסה, ולא צריכה לספור נקודות או קלוריות".
"גיליתי שמחדירים סוכר לסוגים רבים של מזון תעשייתי וגורמים לנו להתמכר. יש סוכר אפילו באבקת מרק עוף וברסק עגבניות. המון חומרי גלם ירדו מהקנייה השבועית שלי. היום אחרי שהורדתי את הסוכר והפחמימות הממכרות מהתזונה שלי אני לא מרגישה שאני עומדת להתפוצץ אחרי כל ארוחה או עייפה. אני בוחרת את מה שאני מכניסה לגוף שלי ומעריכה את עצמי יותר. האוכל כבר לא במרכז העולם, ואוכלת רק כשאני רעבה".
6 צפייה בגלריה
מיטל זמיר
מיטל זמיר
מיטל כהן זמיר

"הפסקתי להילחם וירדתי 23 קילוגרמים"

"מאז שהשתחררתי מהצבא ניסיתי אינספור דיאטות וסדנאות. פעמים רבות ירדתי במשקל ועליתי שוב. גם ספורט תמיד עשיתי, וב-5 השנים האחרונות אני רצה באופן קבוע אבל לא ירדתי במשקל בעקבות זאת. לפני כשנה הגעתי למצב שהייתי יותר מדי גדולה, הרגשתי כבדה ולא אהבתי את המראה שלי. פניתי לרופא שלי בבקשה לעשות ניתוח לקיצור קיבה, אבל המשקל שלי לא התאים לניתוח", מספרת ענת פרץ, 51, נשואה ואם לשלושה ממושב גן שאול, ששקלה בשיאה מעל 100 קילוגרמים.
"אני לא מהמכחישים ואני לא משמינה סתם, אלא מאוכל. אכלתי הכל באטרף, במיוחד מתוקים ובצקים. הריח של קרואסון היה מטריף אותי. ואם היה לי חשק לשוקולד ולא היה בנמצא, אכלתי את כל מה שהיה במקרר כדי לפצות על זה, ובסוף הייתי אוכלת גם את השוקולד".
"בכל דיאטה שעשיתי הרגשתי שאני נלחמת בלי סוף. אחרי טיפול הגמילה מסוכר ופחמימות ממכרות הפסקתי להילחם. פתאום אין לי צורך בלחמניה ליד הסלט בארוחת הצהרים, ואני לא מרגישה שאני צריכה להחזיק את עצמי כשאני עומדת ליד צלחת של עוגות ובורקסים".
"לעבודה אני לוקחת כל יום שני תפוחים, ירקות ויוגורט. בצהריים אני מרכיבה לעצמי סלט עם טונה וביצה. בארוחות שבת אני מתמקדת יותר בחלבונים מאשר בפחמימות וכשאני אוכלת על האש אני מוותרת על הפיתות. בכל יום שישי אני מכינה עוגה ולא נוגעת. הפסקתי לאכול מתוקים, גם לא תחליפי מתוק כי שמתי לב שלמרות שזה לא סוכר, זה עדיין טעים ומגרה ולכן מעדיפה להכין לעצמי שייק בלי המתקה".
"מאז הגמילה ירדתי 23 ק"ג. אני מרגישה הרבה יותר קלה והריצה השתפרה. אני כבר לא מתפשרת על מה שאני לובשת, התחלתי ללבוש שמלות במקום שקים, ואני מאוד מרוצה מהמראה החיצוני שלי. אנשים שלא ראו אותי הרבה זמן, לא מאמינים שעברתי כזה מהפך. כיף לי".
בשיתוף מכון אברהמסון

פורסם לראשונה: 09:50, 08.06.21