ההשראה מעזה – היישום בשומרון. במסגרת המאבק המתמשך שמנהלים תושבי הכפר ביתא מדרום לשכם נגד הקמת המאחז אביתר, שלטענת הפלסטינים נמצא על אדמתם, הם החלו בלילות האחרונים לקיים הפגנות ליליות שמכונות בפיהם ''יחידות ההטרדה הלילית''.
המהלך מאמץ למעשה את פעילות היחידות שמפעיל חמאס על הגדר ברצועת עזה, שנושאות את אותו שם ושהוקמו והופעלו במהלך "צעדות השיבה" מ-2018. על רקע המתיחות בירושלים בחודש שעבר במהלך הרמדאן, שב חמאס להפעיל את אותן יחידות על הגדר בדרום - וכעת נראה שהפעילות מיושמת גם בגדה המערבית, בשטחי הרשות הפלסטינית.
במסגרת "ההטרדה הלילית" בביתא, מדי ערב בשעות החשכה מתכנסים עשרות ולעיתים אף מאות פלסטינים סמוך למוקד העימותים, מבעירים צמיגים, מיידים מטעני צינור שיוצרים פיצוצים חזקים, משתמשים באמצעי לייזר לסינוור ובפנסים רבי עוצמה – הכול במטרה להפריע את מנוחת הערב ביישובים היהודיים הסמוכים, ולייצר תעסוקה מתישה לכוחות הביטחון שפועלים במקום.
"תושבי ביתא - צעירים, מבוגרים וילדים - יצאו כדי להתנגד לנוער הגבעות. הוקמו מספר יחידות בביתא כדי להתנגד לבריונים האלה", אמר אחד מאנשי יחידת ההטרדה הלילית החדשה. "אחת היחידות היא 'יחידת צמיגים' (בהשארת יחידת הצמיגים מ'צעדות השיבה' בעזה – א"ל) אשר באופן יומיומי ובכל שעות היום מבעירה צמיגים בהר הזה".
1 צפייה בגלריה
''יחידות ההטרדה הלילית'' של כפר ביתא
''יחידות ההטרדה הלילית'' של כפר ביתא
זו לא רקטה אמיתית. בינתיים. ''יחידות ההטרדה הלילית'' בכפר ביתא


ההפגנות והעימותים הקשים באזור ביתא במחאה על הקמת המאחז כבר הובילו לארבעה הרוגים מקרב הפלסטינים שמתעמתים עם כוחות הביטחון. המאבק גם זוכה לרוח גבית בתקשורת הפלסטינית, ובעיקר בזו המזוהה עם פתח ועם הרשות.
''ביתא חופשייה והיא תישאר חופשייה. ישראל תאלץ לשאת באחריות המלאה למה שיקרה בכפר", אמר גורם מקומי שמשתתף בעימותים הליליים. "על ישראל להכין 14,000 כדורים כדי להרוג את כל תושבי ביתא, אם היא מתכוונת להשתלט על ההר. כבר 40 ימים מגיעים נערי גבעות אל ההר הזה ומנסים לגנוב אדמות פלסטיניות".
לדברי גורם אחר מביתא, האמצעים דומים לאלו שהשתמשו בהם באינתיפאדה הראשונה לפני כ-35 שנה, "אבל צריך לשפר ולפתח אותם". הוא הבטיח: "נגביר את המאבק ונשתמש גם במאבק מזוין. על אש (של כוחות הביטחון) משיבים באש. המסר שלנו לישראל הוא שלא ניסוג ולא נרים ידיים. הגענו לשלב שבו אנחנו לא יכולים לשוב לאחור".