2 צפייה בגלריה
הקבר של הקצין שמצא את מותו בכלא
הקבר של הקצין שמצא את מותו בכלא
קברו של הקצין
(צילום: יצחק טסלר)
לבקשת משפחת הקצין מאמ"ן שמת לפני כשבועיים בכלא הצבאי, לאחר שהואשם בעבירות חריגות, נשיא בית הדין לערעורים שבקריה התיר להרחיב מעט את התרת הפרסום, וציין הערב (ה') כי "הקצין לא הואשם בריגול או בעבירה של בגידה, ולא היה במגע עם סוכן זר ולא הופעל על ידו".
ביום שלישי הקרוב ידון בית הדין שבקריה בבקשת ynet, וכלי תקשורת נוספים שהצטרפו לבקשה, להתיר לפרסם חלקים נוספים בפרשה שהוסתרה על ידי צה"ל מאז נעצר והואשם הקצין בחודש אוגוסט אשתקד. לצד התרת הפרסום החדשה והמצומצמת, עדיין נאסר לפרסם באילו עבירות חמורות וחריגות הואשם הקצין, שנסיבות מותו בכלא עדיין נחקרות בצה"ל.
2 צפייה בגלריה
 הכלא הצבאי החדש נחשף: קריית "נווה צדק" של חיל המשטרה הצבאית במחנה בית ליד שליד נתניה
 הכלא הצבאי החדש נחשף: קריית "נווה צדק" של חיל המשטרה הצבאית במחנה בית ליד שליד נתניה
אילוסטרציה
(צילום: יואב זיתון)
ביום שלישי נחשף ב-ynet כי צה"ל הטיל צווי איסור פרסום וצנזורה כבדה על הפרשה חמורה שבסיומה מת הקצין בכלא. בעקבות הבקשה של ynet באמצעות עו"ד ירון חנין ממשרד עורכי הדין ליבליך-מוזר-גליק לפרסם פרטים נוספים, התברר כי קצין המודיעין נעצר והואשם בחודש ספטמבר בעבירות שאסור לפרטן.
בשיאו של מבצע "שומר החומות", דווח ב-ynet כי חייל צה"ל מת בנסיבות חריגות בכלא הצבאי החדש שבבית ליד. גורמים צבאיים טענו אז כי החשד הוא התאבדות ומצה"ל נמסר כי החייל נמצא בשעת לילה במצב קשה בתאו, והועבר לבית חולים - שם מצבו הידרדר עד שנקבע מותו.
בסביבת משפחתו של הקצין טענו כי בניגוד לחשדות - הקצין לא התאבד. אמש דווח כי במשפחה לא מפנים בשלב זה אצבע מאשימה כלפי הצבא, ובאמצעות עורך דינם בני קוזניץ מסרו: "הוריו ומשפחתו של המנוח אבלים על מותו של בנם, קצין צעיר ומבטיח מאגף המודיעין. בטרם יגיבו לגופו של עניין המשפחה ממתינה ומצפה למיצוי מהיר של חקירת המוות בידי היחידה לחקירות פנים".
עו"ד קוזניץ מסר הערב בשם משפחת הקצין: "משפחתו של הקצין מגנה את הפרסומים הזדוניים בעניינו של בנם ז"ל, פרסומים שאין קשר בינם לבין המציאות. גם האשמות שיוחסו לבנם ז"ל מעולם לא הוכחו כמו גם לא נבחנו עדיין טענותיו נגד האישומים. המשפחה עוסקת כעת בנסיבות מותו הטרגי של בנם ובמציאת האחראים לכך".
הקצין נקבר באופן אזרחי ולא צבאי, מכיוון ששוחרר מצה"ל כמה שבועות לפני מותו. הוא נחשב לעילוי טכנולוגי, עסק מגיל צעיר בתחומי המחשב והמשיך גם בעת שירותו ביחידת המודיעין. מכריו תיארו אותו כאדם ערכי ומוסרי.