קוראים לי אנה אלקסה פונומרב, אני בת 25 מבת-ים, ציירת ומאיירת. ראשית רציתי לחזק. לנו הנשים יש כוחות אדירים בהתמודדויות השונות שאנחנו נתקלות בהן במהלך החיים. חשוב לי להזכיר את זה למי ששוכחת, כי אני יודעת דבר או שניים על התמודדויות.
מאז גיל שנתיים ועד היום אני מתמודדת עם מחלת הסרטן, שלא מרפה ממני. היא תקפה אותי לאורך השנים במקומות רבים בגופי ואני מתמודדת מאז עם סוגים רבים ושונים של סרטן. גם אבי חלה בסרטן ואיבדתי אותו למחלה הנוראית כשהייתי בת שש. אני מאוד אוהבת אותו, ומתגעגעת אליו מאז בכל יום.
אני מאמינה שההתמודדויות האלה חיזקו אותי, חידדו אצלי את ההבנה מה אני רוצה בחיים ואיפשרו לי ללכת אחרי החלומות שלי, כדי להפוך להיות מי שאני היום.
4 צפייה בגלריה
אנה אלקסה פונומרב
אנה אלקסה פונומרב
"אני יודעת דבר או שניים על התמודדויות". אנה אלקסה פונומרב
אובחנתי לראשונה בגיל שנתיים עם רבדומיוסרקומה בשריר רגל ימין. עד גיל 12 לא ידעתי אפילו שהייתי חולה בגיל כה צעיר, לא זכרתי דבר, אבל בבת המצווה שלי, הסרטן חזר ואובחנתי עם אוסטאוסרקומה באותה הרגל. עברתי טיפולי כימותרפיה רבים וניתוחים בניסיון להציל את הרגל, אבל בסופו של דבר נאלצתי לעבור כריתה של הרגל. מצאתי בתוכי את הכוחות והתמודדתי עם המצב, מוקפת בתמיכה ועם ההכרה הברורה שאני אמצא את הדרך להגשים את עצמי גם כך.
ניהלתי חיים של נערה מתבגרת, למדתי, נפגשתי עם חברות ונהניתי מהפוגה של כמה שנים. אבל בגיל 20 הסרטן חזר שוב, הפעם בלסת. נאלצתי להפסיק את לימודי באוניברסיטה, עברתי שני ניתוחים לא פשוטים נוספים, שהותירו צלקות בפני ואם זה לא הספיק, איבחנו אצלי במקביל גם סרטן במעיים, שהצריך גם הוא ניתוח.
4 צפייה בגלריה
אנה אלקסה פונומרב
אנה אלקסה פונומרב
ציור של אנה אלקסה פונומרב
לאחר שנתיים קיבלתי עוד אבחנה - סרטן במעי הגס, שהצריך ניתוח מסוכן, יחד עם סרטן השד בו אני נלחמת כרגע.

"אני מרגישה מרוממת נפשית כשאני בטבע"

את הכוחות לאורך הדרך הקשה הזו אני שואבת ממשפחה ומחברים, ומוצאת דברים טובים להיאחז בהם. אחד הדברים העיקריים שחיזקו אותי היה האומנות שלי.
אני מציירת מאז שהייתי בת שש, ועוד מאז חלמתי שהציורים שלי יהיו מוכרים בקרב אנשים רבים. כיום, אני מציירת ומאיירת באופן מקצועי. אני מרבה לאייר כהסחת דעת בזמן טיפולי הכימותרפיה וגם בהפוגות.
אני מאוד אוהבת לטייל בשמורות טבע, הטבע נותן לי השראה לצייר, אני מרגישה מרוממת נפשית כשאני בטבע. אני אוהבת מאוד ספורט אתגרי, חולמת על צניחה חופשית, ואני בטוחה שבעתיד זה יתאפשר, במיוחד אחרי שקיבלתי פרוטזה מתקדמת ששינתה מאוד את איכות החיים שלי, ופתחה בפני הרבה יותר אפשרויות.
4 צפייה בגלריה
אנה אלקסה פונומרב
אנה אלקסה פונומרב
ציור של אנה אלקסה פונומרב

"תאהבו את עצמכן בכל מצב, תעריכו את הגוף שלכן ואת הבריאות שלכן, אנחנו הרבה יותר מאשר מראה חיצוני כזה או אחר, או הגדרה כזו או אחרת".
מצאתי גם הרבה כוח ועוצמה בתכנית "בוחרים בחיים", של עמותת גדולים מהחיים, תכנית לבוגרים מחלימים מעל גיל 18, שהשתתפתי בה וסייעה לי להתמודד ולמצוא את דרכי, יחד עם חברים שעברו דברים דומים.
מסתבר שכמוני, מדי שנה כ-1,000 צעירים בני 18 עד 30 מאובחנים כחולים במחלת הסרטן. התוכנית מסייעת להחזיר את העצמאות, לחזור לשגרת החיים ולחשב מסלול מחדש. זה נעשה עושים בעזרת סדנאות, טיולים משותפים בארץ ובעולם, תרומה לקהילה, מפגשי אימון אישיים ועוד.
אחד הדברים שהתכנית עודדה אותי לעשות הוא לפתוח חנות אינטרנטית ב-etsy ואני מאוד מקווה שהאומנות שלי תימכר ותייפה קירות של לקוחות רבים. חוץ מזה, אני לומדת עכשיו לקעקע, שזו עוד דרך מיוחדת לבטא את האמנות שלי.
4 צפייה בגלריה
אנה אלקסה פונומרב
אנה אלקסה פונומרב
ציור של אנה אלקסה פונומרב
לכל הנשים אני רוצה לומר שאתן חזקות יותר ממה שאתן חושבות. תאהבו את עצמכן בכל מצב, תעריכו את הגוף שלכן ואת הבריאות שלכן, אנחנו הרבה יותר מאשר מראה חיצוני כזה או אחר, או הגדרה כזו או אחרת.
כל אחת מאיתנו היא עולם ומלואו, מייפה את העולם ותורמת לו בדרכה. אני לא מגדירה את עצמי באמצעות המחלה שלי. אני יודעת שההתמודדות שלי נמשכת, אבל אני גם יודעת שיש לי את כל מה שצריך כדי לנצח, כל מה שיבוא ועוד המון חלומות לעתיד.
  • הצעות נוספות למדור "יוצרים ללא גבולות" שלחו ל- shlomit-sh@ynet.co.il.