וואטסאפ הודיעה בסוף השבוע כי משתמשים שלא אישרו את תנאי השימוש החדשים באפליקציית המסרים יוכלו להמשיך להשתמש בה כרגיל מבלי שהפונקציונליות שלה תיפגע. זאת, בניגוד להצהרות קודמות של החברה, שבהן היא הזהירה כי משתמשים שיתעקשו לא לאשר את התנאים החדשים - שנכנסו לתוקף ב-15 במאי - יקבלו חוויית שימוש מוגבלת עד שלבסוף לא יוכלו להשתמש באפליקציה.
1 צפייה בגלריה
אפליקציית וואטסאפ
אפליקציית וואטסאפ
אפליקציית וואטסאפ. שינוי בתוכנית
(צילום: shutterstock)
"בעקבות דיונים שניהלנו לאחרונה עם רשויות שונות ועם מומחים לפרטיות, אנחנו רוצים להבהיר שלא נגביל את הפונקציונליות של וואטסאפ עבור מי שטרם אישרו את העדכון", אמר דובר מטעם וואטסאפ לאתר הטכנולוגיה The Verge.

הכתבות הקודמות בנושא:

השקת מדיניות הפרטיות החדשה של וואטסאפ הפכה לסאגה ארוכה של קבלת החלטות וביטולן באופן שנראה כמעט היסטרי: הכל התחיל בינואר, כאשר החברה הודיעה שעל כל המשתמשים לאשר עד 8 בפברואר את התנאים החדשים, שלפיהם התכתבויות של משתמשים עם חשבונות עסקיים עשויות להישמר על שרתי החברה האם - פייסבוק. ביקורת חריפה מצד המשתמשים, שנהרו בהמוניהם למתחרות טלגרם וסיגנל, גרמה לה לדחות את התאריך האחרון לאישור תנאי השימוש ל-15 במאי. אפילו מנכ"לית פייסבוק בישראל, עדי סופר-תאני, שברה שתיקה והתגייסה למאמצי ההסברה של וואטסאפ. הכוונה של וואטסאפ הייתה לאלץ בסופו של דבר את כל המשתמשים לאשר את מדיניות הפרטיות החדשה: המשתמשים האלה היו אמורים לקבל תזכורות לכך שעליהם לאשר את התנאים החדשים; לאחר תקופה של מספר שבועות, וואטסאפ התכוונה לאפשר להם לגשת לצ'אטים רק מתוך לחיצה על התרעות ולא מתוך האפליקציה עצמה. בנוסף, החברה תכננה לא לאפשר להם ליזום שיחות וידאו או אודיו, אלא רק לענות לשיחות דרך האפליקציה או לחזור לשיחות שלא נענו; ובסופו של דבר, המשתמשים הללו לא היו אמורים לקבל שיחות או הודעות בכלל - הגבלה שהייתה הופכת את וואטסאפ לבלתי שימושית לחלוטין עבורם.
וואטסאפ, כאמור, התחרטה לבסוף וכעת והיא לא מתכוונת לפגוע בפוקנציונליות של האפליקציה עבור משתמשים שלא קיבלו את התנאים החדשים. עם זאת, היא תמשיך להזכיר להם מעת לעת שעליהם לאשר את העדכון, "כולל במקרים שבהם הם מחליטים להשתמש בתכונות רלוונטיות, למשל להתכתב עם עסק שמקבל תמיכה מפייסבוק". כך או כך, בוואטסאפ טוענים שבכל מקרה רוב המשתמשים שהתבקשו לאשר את תנאי השימוש החדשים כבר עשו זאת.