החלפת מסך היא אחת הבעיות הנפוצות באייפונים ובמכשירים ניידים בכלל. פערי המחירים בין המעבדות השונות גדולים, ולא תמיד אפשר לדעת אם המסך שאתם מקבלים מקורי או חלופי. רשת איידיגיטל קיבלה בימים האחרונים הסמכה מחברת אפל להחליף את המסכים המקוריים במהירות בסניפים שלה, וכעת היא מתחייבת לתקן אותם בתוך שעתיים. זה שיפור גדול לעומת מה שהיה עד כה, כשהחלפת מסך הייתה נמשכת כמה ימי עסקים.
1 צפייה בגלריה
סמארטפון עם מסך שנשבר
סמארטפון עם מסך שנשבר
פער של 260% בין המעבדות השונות
(צילום: shutterstock)
בדקנו כמה עולה להחליף מסך מקורי בדגמי אייפון מהשנים האחרונות וגילינו פערים שמגיעים ל-260 אחוזים בין המעבדות השונות. ישנן מעבדות שמציעות מסך חלופי לא מקורי במחיר נמוך יותר (למשל 550 במקום 750 שקלים). רק כדאי לקחת בחשבון שהחלפת מסך במקום שאינו מורשה על-ידי חברת אפל, כמו למשל חנות מובייל שכונתית או רשתות קטנות שאינן מורשות, מבטלת באופן מיידי את אחריות היצרן המקורית על המסך.
כמה עולה להחליף מסך באייפון
מעוניינים להחליף מסך מקורי באייפון 12? באיידיגיטל זה יעלה לכם 1,279 שקלים (תיקון בתוך שעתיים במעבדה). במעבדת DCS בראשון לציון תשלמו 1,290 שקלים, אבל תצטרכו להמתין שבועיים כדי לקבל את המכשיר שלכם בחזרה בגלל העומס הרב. במעבדת מגה פון בכפר סבא מתחייבים לתיקון על המקום תוך 20 דקות, אבל העלות מגיעה ל-1,850 שקלים. ברשת דינמיקה המחיר עומד על 1,349 שקלים. ניתן גם להזמין טכנאי של דינמיקה הביתה, ובאופן מפתיע המחיר יהיה נמוך יותר. הסיבה: לא מדובר בחלף מקורי, מכיוון שהחלפת מסך מקורי מצריכה עבודה בתנאי מעבדה עם ציוד מלא כפי שנדרש על-ידי אפל. חלק מהמעבדות, למשל אייסטור, מסרו לנו כי הן לא מבצעות החלפת מסך באייפון 12 בגלל מחסור במלאי וזמן המתנה ארוך. במקומות אחרים אמרו שההמתנה ארוכה ועלות המסך מגיעה ל-1,850 שקלים.