בוול סטריט רוצים את העובדים במשרד: מנכ"ל מורגן סטנלי הודיע השבוע לעובדי המטה בניו-יורק כי עליהם לשוב לעבודה בסתיו הקרוב. ג'יימס מורגן, שעומד בראש אחד מבנקי ההשקעות המובילים בעולם, אמר בישיבה מוקדם יותר השבוע כי לאור חיסוני הקורונה ועל רקע החזרה ההדרגתית לשגרה, הגיעה העת שעובדי הבנק במנהטן ישובו למשרדים. כך לפי דיווח היום (חמישי) ב-CNN.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"אם אתם יכולים ללכת למסעדה בניו-יורק, אתם יכולים לבוא למשרד", אמר גורמן, והוסיף: "אנחנו רוצים אתכם במשרד". את הדברים אמר גורמן ביום שני, במסגרת הכנס השנתי בנושא תשלומים פיננסיים ונדל"ן מסחרי.
2 צפייה בגלריה
מורגן סטנלי
מורגן סטנלי
משרדי מורגן סטנלי בניו-יורק
(shutterstock)
לדבריו, עובדים רבים במורגן סטנלי כבר החלו בחזרה מדורגת ומגיעים פעמיים בשבוע למשרדי הבנק, הממוקמים בטיימס סקוור, על שדרת ברודוויי שבמנהטן. גורמן אמר שבסוף הקיץ מרבית עובדי הבנק בניו-יורק יצטרכו "להיפרד מהזום ולהגיע לעבודה".
"עד לייבור דיי, אהיה מאוד מאוכזב אם אנשים לא ימצאו דרכם לשוב למשרדים. אם כך יהיה, נצטרך לערוך שיחה מסוג אחר", ציין גורמן. לדבריו, העובדים בניו-יורק לא יכולים לצפות לקבל את המשכורות הנהוגות בעיר אם הם ממשיכים לעבוד מרחוק. "אם אתה רוצה שכר כמו בניו-יורק, אתה עובד בניו-יורק", אמר גורמן, והוסיף: "להיות בקולורדו ולקבל משכורת כאילו אתה בניו-יורק? מצטער אבל לא".
עם זאת, גורמן ריכך את דבריו ואמר כי תהיה מידה של גמישות, והארגון ייאפשר לעובדים לחלק את העבודה בין המשרד והבית. לדבריו, המדיניות לא תהיה "דיקטטורית" וציין כי עדיין עובדים רבים נאלצים לשלב בין העבודה לבין שהות עם הילדים כשאינם בבית הספר.
2 צפייה בגלריה
מורגן סטנלי
מורגן סטנלי
מנכ"ל מורגן סטנלי: "עובדי הבנק יצטרכו להיפרד מהזום ולהגיע לעבודה"
(shutterstock)
עוד אמר גורמן כי הוא מקווה שרוב העובדים ישובו למשרד כשהם מחוסנים, וכי "מעל ל-90% מהעובדים כבר חוסנו, ואני מצפה שהמספר הזה יגיע ל-98% עד 99% בסופו של דבר".
למורגן סטנלי משרדים רבים ברחבי העולם. במשרדי הבנק בהודו מועסקים עשרת אלפים עובדים, "שלא יחזרו למשרדים בקרוב", ציין גורמן. על רקע גל הקורונה העוצמתי איתו מתמודדת לאחרונה המדינה, אמר כי גורמן כי החזרת העובדים בהודו "לא על הפרק לשנת 2021".