ב-20 ביולי אמור המיליארדר ג'ף בזוס להמריא לחלל בחללית "ניו שפרד" שפיתחה חברה שבבעלותו. הערב (שבת) נמכר אחד המושבים בטיסת הבכורה של החללית תמורת 28 מיליון דולר, במהלך מכירה פומבית.

בתוך דקות מפתיחת המכירה הגיע מחיר כרטיס הטיסה לחלל ל-20 מיליון דולר. לאחר שבע דקות, שבהן הוצעו כמה הצעות, עלה המחיר ל-28 מיליון דולר. הזהות של האיש שיטוס לחלל, שהוא חובב חלל בעל אמצעים, לא נחשפה עדיין.
על פי התכנון, בעוד קצת יותר מחודש אמורה חללית של חברת "בלו אורייג'ן" שבבעלות בזוס לצאת לטיסה המאויישת הראשונה שלה לחלל. החללית תשוגר ממערב טקסס ושם גם היא אמורה לנחות כעבור כמה דקות.
2 צפייה בגלריה
ג'ף בזוס ליד החללית
ג'ף בזוס ליד החללית
ג'ף בזוס ליד החללית
(צילום: רויטרס)
2 צפייה בגלריה
חלונות גדולים ומושבים נוחים
חלונות גדולים ומושבים נוחים
חלונות גדולים ומושבים נוחים
(צילום: רויטרס)
לא מדובר בטיסה ארוכה וגם הנוסעים בה לא יקיפו בכלל את כדור הארץ. החללית מסוגלת לשאת עד שישה נוסעים לגובה של כ-100 ק"מ, אל הגבול העליון של האטמוספרה - משם יהיה ניתן לראות את עקמומיות כדור הארץ בבירור דרך חלונות גדולים שמאפשרים לנוסעים ליהנות ממבט רחב על הנוף. החללית מסוגלת לשהות עד עשר דקות בכבידה נמוכה, ולאפשר בכך לנוסעים ליהנות מחוויית חוסר משקל.
אם התוכנית תצא אל הפועל בחודש הבא, יהפוך בזוס למיליארדר הראשון שהשקיע רבות בתחום החלל - לראשון שיוצא למסע בחללית. הוא יקדים את אילון מאסק וריצ'ארד ברנסון, שהצהיר לא פעם על כוונתו לטוס לחלל, ואף הציב מועדים שהוא לא עמד בהם. על פי כמה דיווחים ברשת, שאין להם אישור, ברנסון מתכוון לצאת לטיסה לחלל ב-4 ביולי ולהקדים בכך את בזוס.