4 צפייה בגלריה
טברנה ברתימנון, כרתים
טברנה ברתימנון, כרתים
טברנה ברתימנון, כרתים
(צילום: shutterstock)

יוון

בשבת יוון עשתה צעד משמעותי בחזרה לנורמליות כאשר אפשרה להשמיע מוזיקה במסעדות, זאת לאחר שאסרה על כך במשך חודשים מחשש כי מוזיקה תגרום לסועדים לדבר בקול רם יותר ובכך לפלוט לאוויר יותר רסיסי רוק שיגבירו את סכנת ההדבקה. ובכן, מגבלה זו הוסרה והמועדונים והטברנות חוזרים להיות רועשים ושמחים. כמו כן, העוצר הלילי שהוטל בין 00:30 ל-05:00 צומצם והוא יחל כעת משעה 01:30. התחבורה הציבורית והאטרקציות התיירותיות כבר פועלים כרגיל.
החל מ-1 ביולי המדינה תיפתח באופן מלא, העוצר הלילי יבוטל וגם חובת עטיית המסכות בחללים סגורים תבוטל. יוון מחייבת בדיקת קורונה שלילית שנערכה 72 שעות לפני הכניסה למדינה, אלא אם הנוסע מחוסן בחיסון שאושר על ידי האיחוד האירופי, כמו פייזר או מודרנה. החיסון הסיני לא תקף.
ליאון אביגד, מייסד ובעלים משותף של קבוצת מלונות בראון שמפעילה שלושה מלונות באתונה, סיפר בשיחה עם ynet: "המוזיקה חזרה לרחובות בשבת ואפשר לשמוע אותה מכל בית קפה, בר או מסעדה. זו הרגשה חגיגית ממש. הרחובות מלאים ביום ובלילה ביוונים שמחים. התיאטראות, החנויות, השווקים ואתרי המורשת פתוחים גם כן. תנועת התיירים גוברת, עם בולטות לתיירים הישראלים. שומעים עברית בכל פינה".
אורן כהן מגורי, סמנכ"ל שיווק ומכירות בשטיח המעופף, אמר בשיחה עם ynet: "הטברנות היווניות אכן מתחילות לפעול באופן מלא עם הריקודים והמוזיקה. מה שמסביר את העלייה בביקוש שאנו רואים בעיקר ליעדי יוון, הן בקרב זוגות המבקשים לצאת לחופשה מפנקת במלונות יוקרה והן בקרב משפחות עם ילדים". גם אביגד דיווח על ביקושים גוברים במלונות הרשת ביוון. "חלה עליה של כ-20 אחוזים בהזמנות לחודשים יוני-יולי, וכ-15 אחוזים בהזמנות של משפחות עם ילדים לחודש אוגוסט".

קפריסין

במדינת האי עדיין שורר עוצר לילי שמתחיל בחצות. המסעדות, החנויות והמועדונים פתוחים וחובת עטיית המסכות במקומות סגורים עדיין קיימת. הצפי הוא שב-1 ביולי, אם לא תהיה הרעה בנתוני התחלואה, יובטל הסגר הלילי וחיי הלילה התוססים ישובו לפרוח. בעלי תעודת מתחסן פטורים מבדיקת קורונה. ילדים עד גיל 12 פטורים מבדיקה.
4 צפייה בגלריה
חוף ניסי ביץ' איה נאפה קפריסין
חוף ניסי ביץ' איה נאפה קפריסין
חוף ניסי ביץ' באיה נאפה
(צילום: shutterstock)

צרפת

ב-9 ביוני פתחה צרפת מחדש את בתי הקפה, הברים, המסעדות, אולמות הספורט, מכוני הספא, בריכות שחייה, המוזיאונים, בתי הקולנוע ובתי הקזינו. העוצר הלילי ששורר בין 23:00 ל-05:00 יוסר ב-30 ביוני.
צרפת מכניסה לתחומה ישראלים מחוסנים ללא צורך בהצגת בדיקה או בבידוד. ישראלים לא מחוסנים נדרשים להציג בדיקת קורונה שבוצעה עד 72 שעות לפני ההגעה.

ארה"ב

ב-3 במאי העיר ניו יורק התירה, לראשונה לאחר חודשים, למי שחפץ בכך, לשתות בתוך בר מקורה. ראש העיר ביל דה בלאזיו הציב את 1 ביולי כתאריך היעד לפתיחה מלאה של ניו יורק.
מדינות ניו יורק, ניו ג'רזי וקונטיקט ביטלו בחודש שעבר את מרבית מגבלות הקיבולת על עסקים, כולל חנויות קמעונאיות, שירותי מזון וחדרי כושר. ההצגות בברודווי עדיין לא חזרו. על המצב ששורר בניו יורק פירטנו בהרחבה בכתבה נפרדת. שיקגו הסירה את מרבית המגבלות בסוף השבוע האחרון, ובקליפורניה הסרת מרבית המגבלות תחל מחרתיים ב-15 ביוני. גם בווירג'יניה יוסרו מחרתיים כל המגבלות למעט עטיית מסכה. ארצות הברית מורכבת מעשרות מדינות ולכן אנחנו ממליצים לבדוק מול סוכן הנסיעות, בכלי התקשורת, או באתר ה-CDC (המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן) מה המצב בכל יעד ויעד.

ארה"ב מאפשרת כניסה לכל הישראלים, כולל לא מחוסנים, כולל ילדים, עם בדיקת קורונה שלילית שנעשתה שלושה ימים קלנדריים לפני ההמראה. ילדים עד גיל שנתיים פטורים מהבדיקה. מי שהחלים מקורונה בשלושת החודשים האחרונים פטור מבדיקה בתנאי שיציג אישורי החלמה ומכתב רפואי שמאשר שהוא כשיר לטיסה. אין כניסה לנוסעים ממדינות אירופה ועוד שורה של מדינות, בהן אירלנד ובריטניה. לכן עדיף לטוס לארה"ב בטיסות ישירות, או עם קונקשן במדינות המותרות, כמו טורקיה, ירדן וקנדה.

איטליה

בתי הקפה, הברים, המסעדות והתיאטראות נפתחו באופן חלקי ברוב אזורי המדינה כבר ב-26 באפיל. החל מ-1 ביוני ניתן יהיה לשבת גם בתוך מסעדות סגורות ולא רק בחוץ. ב-7 ביוני העוצר הלילה שהתחיל בשעה 23:00 זז שעה קדימה והוא מתחיל כעת בחצות ונמשך עד 05:00 בבוקר. עוצר זה יבוטל החל מ-21 ביוני. המוזיאונים והתחבורה הציבורית פועלים כרגיל.
איטליה מאפשרת למחוסנים או מחלימים להיכנס למדינה עם הצגת בדיקת קורונה שנלקחה עד 48 שעות לפני ההגעה.
מבחינת תחלואה אין אזורים אדומים או כתומים במדינה, ורוב המדינה מוגדרת "לבנה". טוסקנה וסיציליה, יעדי תיירות פופולריים מוגדרים עדיין צהובות מבחינת תחלואה.

גרמניה

גרמניה מאפשרת כניסה עם תעודת מתחסן או מחלים, או בדיקת קורונה שלילית. ב-19 במאי ברלין ביטלה את העוצר הלילי והחל מ-21 במאי אפשרה לסעוד במסעדות באוויר הפתוח. במדינה מתכננים לאפשר במהלך הקיץ קיום הופעות עם ריחוק חברתי וקהל שיציג בדיקה שלילית.
4 צפייה בגלריה
שער ברנדנבורג
שער ברנדנבורג
שער ברנדנבורג, ברלין
(צילום: Shutterstock)

טורקיה

משרד הבריאות בישראל יסיר היום את טורקיה מרשימת המדינות המחייבות בידוד והקו לאנטליה ייפתח מחדש כבר בימים הקרובים. טורקיה החלה בחודש שעבר להקל במגבלות, והסגר שהיה קיים בסופי שבוע הוסר חלקית. החל מ-2 ביוני העוצר הלילי נדחה בשעה ונכנס לתוקף מ-22:00. המסעדות פתוחות למספר מוגבל של לקוחות. באנטליה החיים חזרה לשגרה למעט עטיית מסכות במקומות סגורים, באיסטנבול שוררות מגבלות נוקשות יותר.
כדי להיכנס לטורקיה ישראלים מחוסנים יצטרכו להציג בדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני ההמראה. ילדים מתחת לגיל 6 פטורים מהבדיקה. לאחר החזרה ארצה אין תורך בבידוד.

ספרד

בברצלונה הוסרו המגבלות על מסעדות, בתי קפה, אתרי תיירות, מוזאונים, חנויות, מרכזי קניות ובתי מלון. עם זאת, עדיין חייבים לעטות מסכות גם בשטחים פתוחים. המסעדות פתוחות גם בפנים וגם בחוץ. המוזיאונים פתוחים עם מגבלת קהל. האווירה בברצלונה ובמדריד חיובית ואופטימית, חיי הלילה פעילים, אך צריך להציג בדיקת PCR שלילית בכניסה למקומות. האיים מיורקה וטנריף פתוחים לתיירים מישראל ומאירופה.
שאול חמו, הבעלים של חברת התיירות Art Tourism DMC, אמר השיחה עם ynet: "אין ספק שברצלונה מזה שבועיים מתעוררת לחיים, התחילה תנועה של תיירים מאירופה, בעיקר מצרפת, ורואים אנשים רבים ברחובות.

בריטניה

באפריל נפתחו פאבים, מסעדות ובתי עסק לא חיוניים ובחודש מאי נפתחו גם בתי הקולנוע, התיאטראות ואולמות הספורט. בבריטניה דורשים בדיקת קורונה לפני הכניסה למדינה ובדיקה נוספת שצריך להזמין מראש, ביום השני לשהות. עד לפני כמה ימים הממשלה התכוונה להסיר את רוב המגבלות שנותרו באנגליה ב-21 ביוני, אך בעקבות חשש ממוטציה חדשה ראש הממשלה בוריס ג'ונסון רמז כי ייתכן שידחה את המהלך. לכן יש לעקוב אחרי הדיווחים בכלי התקשורת ולבדוק מול סוכני הנסיעות.
4 צפייה בגלריה
לונדון, לפתע שוב בחוסר ודאות
לונדון, לפתע שוב בחוסר ודאות
לונדון, לפתע שוב בחוסר ודאות
(צילום: shutterstock)

הולנד

בחודש מאי נפתחו הפארקים, גני החיות, מכוני הכושר ובריכות השחייה החיצוניות. ב-5 ביוני נפתחו גם המסעדות המקורות שמוגבלות כעת ל-100 סועדים ופועלות עד חצות. המוזיאונים פתוחים. החל מ-30 ביוני ייערכו תחרויות ספורט עם קהל. הולנד לא דורשת שום בדיקה מישראלים מחוסנים או מחלימים.

פולין

פולין פתחה מחדש בחודש מאי את מרכזי הקניות, בתי המלון, המסעדות, בתי הקולנוע ואולמות התיאטראות. פתיחה זו נעשתה תחת מגבלות שחלקן יוסרו ב-26 ביוני.

פורטוגל

תיירים מחוסנים מישראל נדרשים להציג בדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני ההמראה. המסעדות, מרכזי הקניות והמוזיאונים פתוחים. התחבורה הציבורית פועלת כרגיל. העוצר הלילי בוטל, אך מסעדות עדיין חייבות לסגור את שעריהן ב-22:30 וחנויות ב-21:30. מגבלות אלו צפויות להתבטל בימים הקרובים.
פורסם לראשונה: 15:32, 13.06.21