פשרה במאבק על הירושה של המשורר נתן זך: כשבעה חודשים לאחר שהלך לעולמו בגיל 89 והותיר צוואה שעל פי הערכות מסתכמת בכעשרה מיליון שקלים, מקורביו של זך הגיעו להבנות והדיון לא יגיע לבית המשפט.
2 צפייה בגלריה
נתן זך
נתן זך
נתן זך
(צילום: יובל חן)
כזכור, ב-ynet נחשף כי לאחר מותו של המשורר החל קרב ירושה, שבמהלכו, אלמנתו של המשורר, שרה אביטל, הגישה בקשה לקבל את הירושה שהותיר אחריו - כשבמקביל, אימו של נער שהיה מקורב מאוד לזך מבקשת בשמו לקבל סכום שלטענתה הובטח לו בצוואה קודמת.
על פי הערכות, שווי הרכוש והממון שהותיר אחריו זך מסתכם ביותר מעשרה מיליון שקלים, אולם המחלוקת בין הצדדים נוגעת לסכום של חצי מיליון שקלים ולסוגיה אילו מבין שתי צוואות יש לקיים.
2 צפייה בגלריה
נתן זך בהפגנה בעד השלום, 1994
נתן זך בהפגנה בעד השלום, 1994
נתן זך בהפגנה בעד השלום, 1994
(צילום: אייל פישר)
באת כוחם של הנער ואימו, עו"ד ענבל דקל, טענה כי יש לקיים צוואה מוקדמת יותר שכתב המשורר, ושבה צירף הוראות מיוחדות ובהן ביקש להוריש לנער חצי מיליון שקלים. מנגד, אשתו של המשורר המנוח ביקשה באמצעות עו"ד בעז קראוס לקיים צוואה שנכתבה במועד מאוחר יותר, ושבה לטענתם לא מופיעה בקשת הירושה לנער. כך, למעשה, הוגשו שתי בקשות שונות לרשם הירושות לכבד את הירושה של זך.
עו"ד בועז קראוסעו"ד בועז קראוס
"לאחר שנים רבות שבהן עברה האלמנה מסע הכפשות מייסר, אנחנו שמחים שהצלחנו להביא לקיום רצונו של המנוח כפי שזה בא לידי ביטוי בצוואתו, תוך עמידה על כבודו ומעמדו כמשורר לאומי שיצירותיו יישארו לעד כנכסי צאן ברזל לאומה", אמר עו"ד קראוס לאחר הסכם הפשרה.
עו"ד ענבל דקל אמרה: "אנחנו שמחים שהצדדים הגיעו לפשרה. ובטח במשהו שמגשים את כוונתו של נתן זך ז"ל".