המאבק של עובדי אמזון להקים איגוד עובדים נכשל. בשעות אלה (יום שישי) מתקיימת ספירת הקולות של עובדי מחסן אמזון בבסמר, אלבמה. עד כה נספרו כ-1,700 קולות נגד ההתאגדות לעומת כ-700 קולות בעד.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
למרות שספירת פתקי ההצבעה טרם הגיעה לסיומה, התוצאה ידועה מאחר שהמתנגדים כבר הבטיחו לעצמם רוב, כלומר למעלה מ-50% מהקולות. כ-3,215 עובדים בבסמר השתתפו בהצבעה, מדובר בכ-55% מעובדי החברה שהיו זכאים להצביע.
2 צפייה בגלריה
הפגנות עובדים מחוץ למחסן אמזון באלבמה
הפגנות עובדים מחוץ למחסן אמזון באלבמה
הפגנות עובדים מחוץ למחסן אמזון באלבמה
(צילום: shuterstock)
לאמזון, שהיא המעסיקה הפרטית השנייה בגודלה באמריקה, אין איגודי עובדים בארה"ב. כך שאם רוב העובדים באלבמה היו מצביעים בעד ההתאגדות, היה זה איגוד העובדים הראשון של החברה בארה"ב.
לאיגוד עובדי הקמעונאות, הסיטונאות והכלבו (RWDSU) יש זכות להגיש התנגדות לתוצאות ההצבעה על בסיס טענה כנגד התנהלות החברה או בעיה בספירת הקולות. מהאיגוד נמסר היום כי "המערכת מקולקלת אבל זהו יום חשוב עבור האנשים העובדים, וקולם נשמע".
2 צפייה בגלריה
הפגנות עובדים מחוץ למחסן אמזון באלבמה
הפגנות עובדים מחוץ למחסן אמזון באלבמה
הפגנות העובדים באלבמה. קיוו למהפך אבל נכשלו.
(צילום: shuterstock)
באמזון היו מודאגים שהקמת איגוד עובדים באלבמה תגרום לתגובת שרשרת ברחבי ארה"ב, ושעובדים נוספים יקומו וידרשו תנאי עבודה טובים יותר. מנגד, איגודי העובדים קיוו כי המהלך יעורר עובדים מכל רחבי העולם ויגרום להם להתאגד.
המארגנים של איגוד העובדים במחסן באלבמה ידעו שהם מתמודדים מול מעסיקה עם היסטוריה של ריסוק שיטתי של מאמצי עובדים להתאגד, גם במחסניה וגם בחנויות שלה בארה"ב. הפעם האחרונה שעובדי אמזון ניסו להתאגד הייתה בשנת 2014 במחסן בדלוור, אך רוב העובדים שם הצביעו בסופו של דבר נגד המהלך.
לפי הדיווחים, אמזון נלחמה במאמצי העובדים האמריקנים להתאגד, למרות שרבים ממחסני החברה באירופה פועלים על פי הסכמי איגודי עובדים. נציגי אמזון אמרו בעבר כי העובדים העומדים מאחורי ההתארגנות לא מייצגים את רוב העובדים במחסן.
מהבית הלבן נמסר היום כי נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שתמך במאבקם של עובדי אמזון להתאגד, יתייחס לנושא לאחר שתתברר עמדת איגוד עובדי הקמעונאות, הסיטונאות והכלבו.