2 צפייה בגלריה
אלטע פיקסלר בת השנתיים ממנצ'סטר
אלטע פיקסלר בת השנתיים ממנצ'סטר
אלטע פיקסלר בת השנתיים וחצי עם אביה ואחיה
נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, פנה היום (ד') לנסיך צ'רלס, וביקש להעביר פעוטה המאושפזת באנגליה, לטיפול בישראל. זאת לאחר שבית המשפט בבריטניה קבע כי יש לנתק את אלטע פיקסלר, פעוטה חרדית בת שנתיים וחצי, ממכשירי ההנשמה – בתום מאבק משפטי שמנהלים הוריה, המתנגדים למעשה ומבקשים להעבירה לטיפול בישראל.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
פיקסלר, אזרחית בריטית וישראלית, נולדה עם מום נדיר הפוגע בתפקוד המוח - ואושפזה מאז לידתה בבית החולים המלכותי לילדים במנצ'סטר (RMCH). כאמור, לאחרונה קבע בית המשפט באנגליה, לאחר מאבק משפטי שניהלו ההורים כחצי שנה, כי בית החולים רשאי לנתק את הפעוטה ממכשירי ההנשמה, זאת בניגוד לעמדת הוריה המבקשים להאריך את הטיפול הרפואי בה, ולהעבירה לקבלת טיפול רפואי בישראל.
השופט קבע כי "לאור הממצאים על הכאב והסבל שהיא חווה, אין זו טובתה של אלטע להמשך הטיפול הרפואי שמחזיק אותה בחיים". השופט אף דחה בקשת ההורים להעביר את בתם להמשך טיפול בישראל, בנימוק שיש למנוע את המשך סבלה.

"הנסיבות מצדיקות את התערבותי האישית"

במכתבו לנסיך צ'רלס, כתב הנשיא ריבלין: "הוד רוממותו, אני פונה אליך בעניין בעל חשיבות הומניטרית חמורה ודחופה. פסק דין של בית המשפט העליון שניתן לאחרונה בעניינה של אלטע פיקסלר בת השנתיים ממנצ'סטר, נתן לרופאים אישור להפסיק את הטיפול המשאיר אותה בחיים. משאלתם של הוריה, יהודים אורתודוכסים ואזרחי ישראל, היא להביאה לישראל".
2 צפייה בגלריה
אלטע פיקסלר בת השנתיים ממנצ'סטר
אלטע פיקסלר בת השנתיים ממנצ'סטר
מתחננים להביאה לטיפול בישראל. אלטע פיקסלר
הוא הדגיש כי "אמונתם הדתית מנוגדת להפסקת הטיפול הרפואי שעשוי להאריך את חייה, והם כבר ערכו את ההסדרים להעברתה הבטוחה להמשך טיפול בישראל. אני יודע שהוצגו בפני ממשלת הוד מלכותה העובדות, אך אני מרגיש כי הנסיבות הייחודיות מצדיקות התערבות אישית גם מצידי. זו תהיה טרגדיה אם לא ניתן יהיה להיענות לבקשת הוריה באופן המכבד הן את החוק והן את אמונתם הדתית".
שר הבריאות, יולי אדלשטיין, פנה גם הוא למקבילו הבריטי, מאט הנקוק: "שחררו את התינוקת המאושפזת לישראל - אל תנתקו אותה מהמכשירים", כתב. "בית החולים עתר לבית המשפט העליון בבקשה לאשר לנתק את אלטע מהמכשיר שאליו היא מחוברת, דבר שיביא למותה", הוסיף אדלשטיין.
"על פי חוות דעת משפטית שצורפה לבקשה מטעם בני המשפחה, ולדעתנו מקובלת, על פי החוק הישראלי בנסיבות שבהן ההורים מתנגדים להפסקת הטיפול הרפואי העלול להוביל למותו של הילד, וכי תוחלת החיים עולה על שישה חודשים - אסור להפסיק טיפול רפואי".
לדבריו, "הוריה של אלטע הם יהודים אורתודוכסים ואזרחים ישראלים, החיים את חייהם על פי הדין העברי, והם מעוניינים להעביר את אלטע לאחד משני בתי החולים בישראל שהביעו נכונות לטפל בה. אודה אם תוכל לסייע במתן אפשרות למשפחת פיקסלר להביא את אלטע להמשך טיפול בישראל".