חברת התקשורת אקספון, המפעילה את מותג הסלולר we4G ואת חברת האינטרנט והשיחות הבינלאומיות אקספון 018, נמכרת מידי איש העסקים חזי בצלאל למשפחת רייכמן הקנדית, הבעלים של חברת Widely Mobile הפרטית, בתמורה ל-330 מיליון שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עסקת הרכישה נחשפה בפנייה של החברה לבית המשפט, בתגובה לתביעה של סלקום נגדה בטענה לחוב של כ-60 מיליון שקל וכחלק מבקשה לעיכוב הליכים לצורך הגעה של החברה להסדר חוב. אקספון טענה בפנייה לבית המשפט כי המכירה מתבצעת "כדי להמשיך את מחויבותיה ללקוחות ולכלל הספקים", וכן כי בכוונתה לפרוע את מלוא חובותיה. החברה פנתה לבית המשפט בבקשה שיוציא צו מניעה נגד סלקום, שלא יאפשר לה לטרפד את העסקה.
1 צפייה בגלריה
רכילות עסקית חזי בצלאל
רכילות עסקית חזי בצלאל
חזי בצלאל
(צילום: אביב חופי)
אקספון ביקשה מבית המשפט, כאמור, צו עיכוב הליכים לצורך גיבוש הסדר חובות, אחרי שקיבלה את הסכמת בנק מזרחי טפחות לעניין. בבקשה נכתב כי "חברת סלקום החלה במהלך תקופת מגיפת הקורונה בנקיטת מהלכים משפטיים בריוניים, דורסניים וטורפניים כנגד החברה, והטילה עיקולים זמניים במעמד צד אחד בסך של כ-34 מיליון שקל אצל בנקים וחברות כרטיסי אשראי. הליכים אלו נועדו להביא לגדיעת פעילות החברה, להביא לחיסולה ובכך להוציא מתחרה משמעותית משוק הסלולר, תוך גזילת עיקר נכסיה - 350 אלף לקוחות החברה".
בטענותיה כנגד סלקום ציינה אקספון כי רכישתה של גולן טלקום על ידי סלקום שינתה את מאזן הכוחות ביניהן בחברת התשתיות המשותפת CMG, הפורסת את רשת הסלולר של החברות, הפרה ברגל גסה את הסכם שיתוף הרשתות ביניהן ופגעה באקספון באופן מהותי. החברה ציינה כי תמורת המכירה תאפשר לבצלאל לפרוע את כל חובות העבר של החברה.
הרוכשים הם כאמור בני משפחת רייכמן הקנדית, בעבר בעלי מלון וולדורף אסטוריה בירושלים והבעלים של חברת פרי טלקום שמפעילה מפעיל סלולר וירטואלי (MVNO) בישראל. מטעם המשפחה נמסר עם ההודעה על ההסכם כי "לקיחת הפעילות מנקודה זו והטמעתה בפלטפורמה טכנולוגית מתקדמת בתחום התקשורת שפותחה על ידינו, תאפשר את הגשמת החזון של חזי בצלאל ושלנו כאחד, במטרה לשמר את מלוא לקוחות אקספון ולהמשיך את צמיחת הפעילות והבטחת עתידה".
חזי בצלאל מסר: "במקום מלחמות ומתוך אחריות, החלטתי למכור את פעילות החברה למשפחת רייכמן, אותה אני מעריך עמוקות. על אף הצעות של גופים נוספים מתחום התקשורת ומחוצה לו לרכישת פעילות החברה, בחרתי להתקשר עם משפחת רייכמן, משפחה אצילית שתרמה רבות לעולם היהודי, לחברות ולקהילות שבהן היא פועלת, ונושאת בחזון של עשיית הטוב בשקיפות ותחרות הוגנת לטובת החברה והמשק בישראל".